Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetanowicz w czołówce Rajdu Wysp Kanaryjskich
kalendarz 10/03 2016

Kajetanowicz w czołówce Rajdu Wysp Kanaryjskich

Wiadomości / Moto sport

Rajdowi Mistrzowie Europy z trzecim czasem na odcinku kwalifikacyjnym przed 1. rundą FIA ERC 2016.

Dziś ruszyła pierwsza runda Rajdowych Mistrzostw Europy 2016. Choć na rywalizację decydującą o wynikach rajdu musimy jeszcze poczekać do jutra, to już dziś zawodnicy i kibice mogli poczuć adrenalinę, jaka wiąże się z jazdą po asfaltowych odcinkach specjalnych na Gran Canarii. Od rana najlepsi rajdowy kierowcy Europy przygotowywali się do walki na trasie 3,57-kilometrowego OS-u testowego, by następnie na tym samym odcinku zmierzyć się w kwalifikacjach. Wyniki odcinka kwalifikacyjnego decydują o tym, który z zawodników jako pierwszy będzie mógł wybrać kolejność startu do OS-ów zaplanowanych na piątek. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w bogato obsadzonej stawce aż 17 załóg w najszybszych samochodach klasy R5 wywalczyli świetny trzeci czas (0,73 sekundy wolniej od zwycięzcy – Madsa Ostberga).

55 załóg z 14 krajów rozpocznie jutro zaciętą rywalizację o zwycięstwo w Rajdzie Wysp Kanaryjskich. Na piątek zaplanowano trzy dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne o łącznej długości 108,5 km. Pierwszy z nich – najdłuższa w rajdzie próba Moya (24,73 km) ruszy jutro o 12:21 polskiego czasu. Piątkowy etap rajdu zakończy się drugim przejazdem 14,5-kilometrowego OS-u Santa Lucia (start o 18:35 polskiego czasu). Ponadto w pierwszej piętnastce znaleźli się także m in. Jarosław Kołtun (Ford Fiesta R5), Wojciech Chuchała (Subaru Impreza), Tomasz Kasperczyk (Ford Fiesta R5).

Kajetan Kajetanowicz: Na odcinku kwalifikacyjnym sprawdziliśmy jak szybka jest konkurencja - chociaż wiedzieliśmy, że będzie prędko. Ten oes pozwolił też złapać nam odpowiedni feeling już w takiej sportowej jeździe, bo zegarem nie odliczano mi czasu do startu w rundzie Mistrzostw Europy od wielu miesięcy, a na asfalcie nie ścigaliśmy się od 200 dni, jedynie testowaliśmy tuż przed rajdem. Emocje urosły wtedy, gdy zegar odpalił i zapaliło się zielone światło. W rajdzie asfaltowym pozycja na starcie nie ma aż takiego znaczenia jak na nawierzchni szutrowej, kiedy musimy czyścić drogę. Warto wtedy cisnąć na kwalifikacjach, żeby wybrać jak najdalej, żeby inni zawodnicy jadący z przodu mogli wyczyścić drogę, sprawić by była bardziej przyczepna. Oczywiście dobrze jest być blisko szybkich zawodników. Tutaj, na asfalcie, nie ma to aż tak dużego znaczenia. Choć to wcale nie znaczy, że jechałem wolno. Cisnąłem. I cieszę się, że różnice pomiędzy nami są niewielkie, bo to zapowiada dobrą walkę.

Jarosław Baran: - Czekają nas bardzo specyficzne odcinki, mocno kręte. To zrozumiałe - wyspa jest niewielka i górzysta, a dróg jest sporo, więc muszą bardzo pokręcone. Przyczepność asfaltu jest ogólnie wysoka, choć czasem może sprawić niespodziankę. Jest tu bardzo dużo zaskakujących, trudnych, wąskich partii, a tempo jazdy nie jest niskie. Kolejnym zagadnieniem jest pogoda. Większość odcinków rozgrywana jest w centralnej części wyspy, na bardzo dużej wysokości. Podczas zapoznania z trasą była mgła, a właściwie chmura wisząca na drodze, więc widoczność nie była dobra. Myślę, że to jest bardzo trudny rajd nie tylko dla debiutantów, ale nawet dla tych, którzy go znają.

Wyniki odcinka kwalifikacyjnego przed Rajdem Wysp Kanaryjskich: 1. Mads Ostberg (Norwegia) 2:06,977 s. 2. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) + 0,189 s. 3. Kajetan Kajetanowicz (Polska) + 0,733 s. 4. Ivan Ares Roel (Hiszpania) + 0,868 s 5. Robert Consani (Francja) + 1,206 s. 6. Hermen Kobus (Holandia) + 2,051 s. 7. Luis Monzon Artilles (Hiszpania) + 2,714 s. 8. Federico Della Casa (Szwarcaria) + 3,444 s. 9. Antonin Tlustak (Czechy) + 6,447 s. 10. Giacomo Costenaro (Włochy) + 6,574 s.

Harmonogram Rajdu Wysp Kanaryjskich – 1. rundy FIA ERC 2016 (godziny wg czasu polskiego): Piątek, 11 marca: 12:21 – OS 2 – Moya 1 (24,73 km) 13:15 – OS 3 – Tejeda 1 (15,01 km) 14:08 – OS 4 – Santa Lucia 1 (14,5 km) 15:30 – Serwis B – 30 min. (Las Palmas) 16:48 – OS 5 – Moya 2 (24,73 km) 17:42 – OS 6 – Tejeda 2 (15,01 km) 18:35 – OS 7 – Santa Lucia 2 (14,5 km) Flexi serwis C – 45 min. (Las Palmas) Sobota, 12 marca: 9:00 – Serwis D – 15 min. (Las Palmas) 10:05 – OS 8 – Ingenio 1 (22,84 km) 10:58 – OS 9 – Galdar 1 (13,97 km) 11:24 – OS 10 – Valleseco 1 (15,45 km) 13:04 – Serwis E – 30 min. (Las Palmas) 14:24 – OS 11 – Ingenio 2 (22,84 km) 15:17 – OS 12 – Galdar 2 (13,97 km) 15:43 – OS 13 – Valleseco 2 (15,45 km) 17:06 – Serwis F – 10 min. (Las Palmas) 17:16 – zakończenie rywalizacji (Parc Ferme, Las Palmas)

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
Najnowsze artykuły:
Wizja Hondy

Wizja Hondy

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.29

Honda zaprezentowała ewolucję swojego podejścia do uzyskania bardziej zrównoważonego procesu projektowania produktów podczas Milan Design Week. Tym samym po raz pierwszy w Europie, przedstawiła zelektryfikowane pojazdy miejs...
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.