Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetanowicz w Ameryce Południowej
kalendarz 30/09 2023

Kajetanowicz w Ameryce Południowej

Moto sport

Po trzech latach przerwy do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata powraca Rajd Chile.

Dodajmy, że rajd ten dopiero drugi raz pojawił się w najwyższym czempionacie. Do startu w tych zawodach przygotowali się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy w 2019 r. mieli wziąć udział w chilijskiej rundzie WRC. Niestety, na przeszkodzie stanęła wtedy awaria zawieszenia w poprzedzającym Rajdzie Argentyny i Polacy musieli podjąć decyzję o wcześniejszym powrocie z Ameryki.

Kajetanowicz i Szczepaniak są aktualnie liderami kategorii WRC2 Challenger, ex aequo z duetem Sami Pajari/Enni Mälkönen. W ogólnej klasyfikacji WRC2 zajmują siódmą pozycję, za pięcioma załogami fabrycznymi. Co ważne, do końcowego rezultatu brane jest pod uwagę tylko siedem wyników, a Polacy mają w tej chwili najmniej, bo tylko cztery starty. Przed nimi decydująca faza sezonu i szansa na spory awans w tabeli.

Tegoroczna edycja Rajdu Chile liczy blisko 321 km, które dzielą się na 16 odcinków specjalnych. Pierwsza sobotnia pętla Rajdu Chile okazała się krytyczna w kwestii zarządzania oponami. Nawierzchnia odcinków specjalnych była niezwykle destrukcyjna, przez co opony nie wytrzymywały i przebijały się w końcówce trzeciej próby. Choć Kajetanowicz i Szczepaniak uniknęli kłopotów z ogumieniem, już przed startem zmagali się z usterką techniczną wspomagania układu kierowniczego. Pomimo tego Polacy utrzymali swoją pozycję i pomimo trudności uzyskali dwukrotnie szósty czas w WRC2, kończąc ostatni odcinek na piątej pozycji. Dzięki dobrej postawie Polacy utrzymali szóste miejsce w kategorii i trzecie wśród załóg prywatnych (WRC2 Challenger).

- Zgodnie z przewidywaniami, tematem dnia, a na pewno poranka Rajdu Chile, był dobór opon i ich konsumpcja. Agresywny szuter powodował, że opony bardzo szybko znikały i niektórzy zawodnicy mieli pod koniec ostatniego odcinka duże trudności. My natomiast borykaliśmy się z nieco innymi problemami. Już na drodze dojazdowej do pierwszej próby wyłączyło się wspomaganie i jeszcze przez kilkanaście kilometrów dojazdówki włączało się i wyłączało. Podczas odcinka specjalnego auto też nie było w stu procentach sprawne, wspomaganie było większe lub mniejsze, ale na szczęście cały czas było. Ciężko się jechało i trudno było mi się skoncentrować. Myślę, że w obliczu tego, co nas spotkało pozycja, którą mamy, jest zadowalająca - wypowiadał się Kajetan Kajetanowicz.


Tagi:
Rajdowe Mistrzostwa Świata, WRC, WRC2, Rajd Chile, Rajd Chile 2023, Kajetan Kajetanowicz, Maciej Szczepaniak

Zobacz podobne artykuły:

 Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety
kalendarz 19/05 2024

Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety

Wiadomości / Moto sport

2024.05.19

W tym roku impreza wróciła do kalendarza mistrzostw Polski po trzyletniej przerwie.
Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
kalendarz 10/05 2024

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię

Wiadomości / Moto sport

2024.05.10

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są gotowi do drugiego startu w tym sezonie.
Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.