Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetanowicz w Ameryce Południowej
kalendarz 30/09 2023

Kajetanowicz w Ameryce Południowej

Moto sport

Po trzech latach przerwy do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata powraca Rajd Chile.

Dodajmy, że rajd ten dopiero drugi raz pojawił się w najwyższym czempionacie. Do startu w tych zawodach przygotowali się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy w 2019 r. mieli wziąć udział w chilijskiej rundzie WRC. Niestety, na przeszkodzie stanęła wtedy awaria zawieszenia w poprzedzającym Rajdzie Argentyny i Polacy musieli podjąć decyzję o wcześniejszym powrocie z Ameryki.

Kajetanowicz i Szczepaniak są aktualnie liderami kategorii WRC2 Challenger, ex aequo z duetem Sami Pajari/Enni Mälkönen. W ogólnej klasyfikacji WRC2 zajmują siódmą pozycję, za pięcioma załogami fabrycznymi. Co ważne, do końcowego rezultatu brane jest pod uwagę tylko siedem wyników, a Polacy mają w tej chwili najmniej, bo tylko cztery starty. Przed nimi decydująca faza sezonu i szansa na spory awans w tabeli.

Tegoroczna edycja Rajdu Chile liczy blisko 321 km, które dzielą się na 16 odcinków specjalnych. Pierwsza sobotnia pętla Rajdu Chile okazała się krytyczna w kwestii zarządzania oponami. Nawierzchnia odcinków specjalnych była niezwykle destrukcyjna, przez co opony nie wytrzymywały i przebijały się w końcówce trzeciej próby. Choć Kajetanowicz i Szczepaniak uniknęli kłopotów z ogumieniem, już przed startem zmagali się z usterką techniczną wspomagania układu kierowniczego. Pomimo tego Polacy utrzymali swoją pozycję i pomimo trudności uzyskali dwukrotnie szósty czas w WRC2, kończąc ostatni odcinek na piątej pozycji. Dzięki dobrej postawie Polacy utrzymali szóste miejsce w kategorii i trzecie wśród załóg prywatnych (WRC2 Challenger).

- Zgodnie z przewidywaniami, tematem dnia, a na pewno poranka Rajdu Chile, był dobór opon i ich konsumpcja. Agresywny szuter powodował, że opony bardzo szybko znikały i niektórzy zawodnicy mieli pod koniec ostatniego odcinka duże trudności. My natomiast borykaliśmy się z nieco innymi problemami. Już na drodze dojazdowej do pierwszej próby wyłączyło się wspomaganie i jeszcze przez kilkanaście kilometrów dojazdówki włączało się i wyłączało. Podczas odcinka specjalnego auto też nie było w stu procentach sprawne, wspomaganie było większe lub mniejsze, ale na szczęście cały czas było. Ciężko się jechało i trudno było mi się skoncentrować. Myślę, że w obliczu tego, co nas spotkało pozycja, którą mamy, jest zadowalająca - wypowiadał się Kajetan Kajetanowicz.


Tagi:
Rajdowe Mistrzostwa Świata, WRC, WRC2, Rajd Chile, Rajd Chile 2023, Kajetan Kajetanowicz, Maciej Szczepaniak

Zobacz podobne artykuły:

Toyota walczy o szósty mistrzowski tytuł
kalendarz 14/09 2024

Toyota walczy o szósty mistrzowski tytuł

Wiadomości / Moto sport

2024.09.14

15 września na torze Fuji Speedway odbędzie się przedostatnia runda sezonu.
Rajd Akropolu z fotela pilota
kalendarz 11/09 2024

Rajd Akropolu z fotela pilota

Wiadomości / Moto sport

2024.09.11

Cándido Carrera zdradza sekret jazdy greckim rollercoasterem.
 Kajetanowicz na podium w Rajdzie Akropolu
kalendarz 08/09 2024

Kajetanowicz na podium w Rajdzie Akropolu

Wiadomości / Moto sport

2024.09.08

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli legendarny Rajd Akropolu na trzecim miejscu w WRC2 Challenger.
Najnowsze artykuły:
 Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral

Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral

Wiadomości / News

2024.09.17

Odświeżony model pojawił się w aplikacji mobilnej Renault.
209 km/h po „esce”

209 km/h po „esce”

Wiadomości / News

2024.09.17

Jazda S-7 kosztowała 2500 zł i 15 punktów karnych.
Elektryczne hulajnogi w Polsce

Elektryczne hulajnogi w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2024.09.16

Elektryczne hulajnogi stają się nieodłącznym elementem krajobrazu miejskiego w Polsce.