Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetan Kajetanowicz – przed debiutem w Rajdzie Irlandii
kalendarz 26/03 2015

Kajetan Kajetanowicz – przed debiutem w Rajdzie Irlandii

Wiadomości / Moto sport

Rywalami Polaków w 3. rundzie FIA ERC będą 53 załogi z 16 krajów, w tym 18 w samochodach najwyższej klasy (S2000 i R5).

Kajetanowicz – świeżo upieczony zdobywca tytułu FIA ERC Ice Master 2015 rozpocznie walkę o punkty do asfaltowej klasyfikacji mistrzostw. Po raz pierwszy w karierze stanie na starcie trzeciej rundy FIA ERC – Circuit of Ireland Rally –  jednego z najstarszych rajdów samochodowych świata. Pierwsza z 72 dotychczas rozegranych edycji tych zawodów odbyła się w 1931 r. Irlandzka impreza przez wiele lat była najdłuższym rajdem asfaltowym na świecie – jej trasa o długości ponad 1000 mil prowadziła dookoła całej wyspy. Tegoroczną odsłonę zmagań zaplanowano na 2-4 kwietnia, a trasę wytyczono na wymagających, ale i malowniczych asfaltowych drogach na południe od Belfastu – stolicy Irlandii Północnej i bazy rajdu. Walka o ułamki sekund rozegra się na 9-ciu dwukrotnie przejeżdżanych OS-ach o łącznej długości 215 km. Trasę 3 z 9 prób sportowych wytyczono od nowa. Pozostałe odcinki specjalne są identyczne, jak w ubiegłorocznej edycji zawodów.

Na trzecią rundę Mistrzostw Europy czterokrotny rajdowy mistrz Polski przygotował niespodziankę dla polskich i irlandzkich kibiców, ale także dla swojej siostry. Na Wyspach Kajetanowicz będzie się ścigał w kasku, którego malowanie przygotowano specjalnie na tę imprezę. Oprócz barw dwóch krajów - Polski i Irlandii na kasku lidera Mistrzostw Europy znalazły się także symbole obu narodów – orzeł oraz Leprechaun, czyli skrzat, który według mitologii irlandzkiej zamieszkuje tę zieloną wyspę. Z kolei na tylnej części kasku namalowany został portret siostry Kajetana, która od kilku lat mieszka właśnie w Irlandii.

W rozegranych na śniegu i lodzie dwóch pierwszych rundach tegorocznych Mistrzostw Europy Kajetan Kajetanowicz nie tylko potwierdził swoją wysoką formę w zimowych warunkach, zdobywając tytuł FIA ERC Ice Master, ale także objął i utrzymał prowadzenie w punktacji mistrzostw. W brytyjskiej imprezie kierowcy rozpoczną rywalizację o tytuł FIA ERC Asphalt Master, czyli Asfaltowego Mistrza Europy. Nie licząc wygranego Rajdu Barbórka, Rajd Irlandii będzie pierwszym od prawie pół roku startem polskiej załogi na asfalcie. A rywalizacja zapowiada się na niezwykle zaciętą, ponieważ 73. edycja Rajdu Irlandii przyciągnęła wyjątkowo mocną obsadę. Kajetanowicz i Baran zmierzą się nie tylko z czołówką Rajdowych Mistrzostw Europy, a także szybkimi kierowcami z Wielkiej Brytanii i Irlandii.

W ramach przygotowań do debiutu w Rajdzie Irlandii, duet Kajetanowicz-Baran odbył w okolicach Ustronia pierwszy z dwóch dni testów, podczas których pracowano nad przygotowaniem Forda Fiesty R5 do charakterystyki brytyjskich odcinków specjalnych. Drugi dzień testów zaplanowano już na miejscu – na drogach irlandzkiego hrabstwa Kilkenny, by tam potwierdzić efekty pracy wykonanej w Polsce.

Kajetan Kajetanowicz: Jeszcze przed wylotem, podczas testów w kraju, wszyscy w LOTOS Rally Team koncentrowaliśmy się na tym, by optymalnie przygotować siebie i naszą Fiestę do rywalizacji w Rajdzie Irlandii. Od ostatniej asfaltowej rundy Mistrzostw Europy, czyli Rajdu Korsyki, minęło niemal pół roku, więc stęskniłem się już za jazdą na asfalcie. Wiem, że w Irlandii musimy być mocno skupieni i wyjątkowo przygotowani, bo czeka nas walka na bardzo skomplikowanych oesach wokół Belfastu. Podobno to jeden z najpiękniejszych i najbardziej wymagających asfaltowych rajdów, jakie kierowca może sobie wymarzyć. Odcinki są wąskie, niesłychanie szybkie, podbijające i wręcz najeżone hopami, więc sporo czasu spędzimy w powietrzu ;-). To właśnie te skoki sprawiają, że rajdowa rzeczywistość załogi nabiera zupełnie innego wymiaru. Ta impreza jest dużym wyzwaniem także dla Fiesty R5, którą startujemy. Na długich prostych liczy się moc, jaką dysponują poszczególne samochody, a na tych potwornie wybijających trasach zawieszenie będzie poddane bardzo wymagającej próbie. Postaramy się wycisnąć wszystko z naszego auta i wykorzystać nasze mocne strony, by zbudować pewność na nowych dla nas odcinkach. Będziemy walczyć, bo kocham rajdy, a dodatkowo dopinguje mnie fakt, że w na Wyspach mieszkają moi bliscy i wielu Polaków.

Klasyfikacja FIA ERC przed Rajdem Irlandii:

1. Kajetan Kajetanowicz (POL) 45
2. Craig Breen (IRL) 40
3. Robert Consani (FRA) 40
4. Aleksiej Łukjaniuk (BLR) 32
5. Sim Plangi (EST) 28
6. Dominikas Butvilas (LTU) 23
7. Jaromir Tarabus (CZE) 22
8. Martins Svilis (LVA) 15
9. Martin Fischeriehner (AUT) 14
10. Emil Bergkvist (SWE) 12

 

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?