Kajetan Kajetanowicz przed Rajdem Walii
Kajetan Kajetanowicz po raz pierwszy weźmie udział w tym szutrowym rajdzie i zmierzy się z 28 konkurentami w samochodach klasy R5.
Liderzy Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 są gotowi do startu w dwunastej rundzie zmagań. Będzie to 75. edycja Wales Rally GB, czyli klasyk, który już od pierwszych lat cyklu znajdował się w kalendarzu.
Jak zwykle podczas tej imprezy możemy liczyć na emocje związane ze zmiennymi warunkami pogodowymi. Już teraz prognozy przewidują często spotykany w tych stronach deszcz, który z pewnością rozmoczy trasy i zapewni ekstremalnie nieprzewidywalną przyczepność. Gdy dołożymy do tego mgłę i odcinki rozgrywane już po zachodzie słońca, uzyskamy jeden z najtrudniejszych rajdów w WRC.
Do kategorii WRC2 nadesłano aż 16 zgłoszeń. Z Kajetanowiczem pilotowanym przez Macieja Szczepaniaka rywalizować będą między innymi Meksykanin Guerra, Francuz Loubet (Skody Fabie R5 evo), czy Norweg Veiby (VW Polo GTI R5). Z Polo GTI R5 skorzystają także Rajdowy Mistrz Świata w klasyfikacji generalnej z roku 2003, Petter Solberg, a także jego syn Oliver.
- To jeden z tych rajdów, które niepodważalnie od zawsze mają miejsce w kalendarzu Rajdowych Mistrzostwach Świata. Czekają na nas wyjątkowo śliskie i trudne odcinki specjalne, do których trzeba podejść z pokorą, zwłaszcza w debiucie. Jednym z najbardziej znanych jest rozgrywana w sobotę próba Myherin, o długości ponad 23 i pół kilometra, znajdująca się w niezwykłym krajobrazie elektrowni wiatrowych. Wiem, że przy odcinkach będzie sporo kibiców z naszego kraju, którzy często namawiali mnie do startu i podpytywali, czy pojadę w tym rajdzie. Przed nami spore wyzwanie i nie mogę się już doczekać! - komentuje Kajetan Kajetanowicz.
Organizatorzy przygotowali blisko 310 km podzielonych na 22 odcinki specjalne. Na czwartek (3. października) od godziny 9:00 czasu polskiego zaplanowano odcinek testowy Gwydir. O godz. 20:08 odbędzie się start OS 1, The Dayinsure Oulton Park Stage (3,58 km), który rozpocznie zmagania. Piątek to cztery odcinki specjalne pokonywane dwukrotnie: Elsi (11,65 km, godz. 8:18 i 14:40), Penmachno (16,19 km, godz. 8:46 i 15:08), Dyfnant (19,36 km, godz. 10:56 i 19:11) oraz Aberhirnant (10,26 km, godz. 11:53 i 20:08). Pomiędzy próbami załogi pokonają jeszcze krótki odcinek Slate Moutain (1,6 km, godz. 16:57).
O ile piątkowe odcinki przedzieli serwis, w sobotę zaplanowano długi na ponad 150 km etap bez serwisu pomiędzy próbami. Od rana do wieczora załogi będą same panować nad stanem technicznym swoich rajdówek, bez pomocy mechaników. Dzień rozpocznie próba Dyfi (25,86 km), o godz. 9:06. Następnie Myherin (22,91 km, godz. 11:08), Sweet Lamb Hafren (25,65 km, godz. 12:02). Następnie ponownie Myherin (15:08), Sweet Lamb Hafren (16:02) i Dyfi (17:19). Etap zakończy OS 17 Colwyn Bay (2,4 km, godz. 20:13).
Na niedzielę zaplanowano pięć odcinków specjalnych: Alwen (10,41 km, godz. 8:28 i 12:10), Brenig (6,43 km, godz. 9:08 i 13:18) oraz Great Orme (4,74 km, godz. 10:26). Wyniki zawodów powinniśmy poznać około godz. 14:00 czasu polskiego.
Zobacz podobne artykuły:
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25