Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeffrey Kruger dwukrotnym zwycięzcą
kalendarz 31/08 2015

Jeffrey Kruger dwukrotnym zwycięzcą

Wiadomości / Moto sport

Czwarta runda Volkswagen Golf Cup była pierwszą po wakacyjnej przerwie.

Runda ta odbyła się w miniony weekend na niemieckim torze Sachsenring. Obydwa wyścigi obfitowały w zaciętą walkę, a na torze dwa razy pojawiał się safety car. Dzięki zdobytemu pole position dwukrotnie zwycięsko z walki wyszedł Jeffrey Kruger z RPA, który umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.

24 kierowców z 10 krajów, rywalizujących w pucharze VW przystąpiło do czwartej rundy. Obiekt w Saksonii był dużą niewiadomą, gdyż w kalendarzu Volkswagen Golf Cup pojawił się po raz pierwszy. Szybka, a zarazem wymagająca pętla sprawiła, że zawodnicy musieli dobrze wykorzystać treningi.

Pierwszy wyścig na Sachsenring zorganizowano już w 1927 r., jednak wówczas pętla składała się z dróg publicznych okalających wioski niedaleko Chemnitz i gościła przede wszystkim wyścigi motocyklowe. Taki stan rzeczy utrzymał się aż do 1990 r., kiedy to stwierdzono, że jazda po drogach jest zbyt niebezpieczna. Rozpoczęła się więc budowa stałego toru, a pierwszy wyścig odbył się na nim w 1996 r. W kolejnych latach Sachsenring stał się areną zmagań serii Moto GP, DTM oraz Mistrzostw Świata FIA GT. W miniony weekend wraz z kierowcami Volkswagen Golf Cup na torze rywalizowali m. in. zawodnicy startujący w słynnej niemieckiej serii ADAC GT Masters.

Jak w każdej rundzie Volkswagen Golf Cup zawodnikom wyprzedzanie ułatwiał system Push – to – Pass. Szczególnie podczas rundy na Sachsenring umiejętne stosowanie dodatkowego dopalacza było niezwykle ważne z uwagi na liczne wzniesienia na torze. Dzięki temu zawodnicy mogli zwiększyć moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM) 19 razy podczas jednego wyścigu. Za każdym razem system zwiększał moc auta na 10 sekund, a kolejny „strzał” wykonany mógł być dopiero po upływie kolejnych 10 sekund. Liczba wyświetlana na bocznych szybach pucharowych samochodów pokazywała ile razy kierowca mógł jeszcze użyć 50-konnego „dopalacza”. Aktywację układu Push – to – Pass sygnalizowała zaś niebieska lampka umieszczona za przednią szybą każdego z Golfów GTI.

Na starcie do czwartej rundy pucharu pojawiło się 24 zawodników reprezentujących barwy 10 krajów, w tym gościnnie startujący dziennikarz stacji Polsat Sport - Michał Stolfa.

W połowie sezonu na czele znajdował się zawodnik z RPA Jeffrey Kruger, który z 228 punktami wyprzedzał Marcusa Flucha ze Szwecji (202 pkt.). Kolejne miejsca w stawce zajmowali Dylan Pereira z Luksemburga (190 pkt.) oraz dwaj młodzi Polacy Piotr Parys i Michał Gadomski (165 pkt.).

Weekend w Saksonii rozpoczął się niezbyt zachęcającą pogodą. Przez całe piątkowe popołudnie padał deszcz, dzięki czemu zawodnicy po raz pierwszy w tegorocznej edycji pucharu podczas pierwszej sesji treningowej, którą wygrał Dylan Pereira, mierzyli się z jazdą po mokrym torze. W drugim treningu, który odbył się w sobotę 29 sierpnia było już sucho. Fakt, że zawodnicy wciąż uczyli się toru sprawił, że dobre wyniki były osiągane dopiero po kilku przejechanych okrążeniach. Sesja ta padła łupem Jeffrey Krugera, który stał się faworytem nadchodzących kwalifikacji. Kierowca z RPA nie zawiódł swoich fanów i wygrał je z czasem 1:34,179 sekundy, wyprzedzając o 0,6 Dylana Pereirę. Czołową trójkę uzupełnił Michał Gadomski, który był tym samym najlepszym z Polaków.

Kruger bez problemów utrzymał pozycję lidera po starcie do pierwszego niedzielnego wyścigu. Na kolejnych metrach lider tabeli próbował uciekać, jednak neutralizacja, wywołana problemami Marcina Jarosa, odrobinę zredukowała jego tempo. Tuż za nim przez cały wyścig starał się utrzymać Luksemburczyk Dylan Pereira. Ostatecznie jednak Kruger minął linię mety ze sporą przewagą nad kolejnym rywalem. Czołową trójkę uzupełnił Marcus Fluch.

Kruger ponownie pewnie wystartował do drugiego niedzielnego wyścigu. Bardzo gorąco było jednak za jego plecami – Dylan Pereira, Michał Gadomski i Andre Gies zaliczyli kontakt w wyniku którego jeden z Golfów oderwał się na moment na kilka centymetrów od ziemi. W środku stawki walka była jeszcze ostrzejsza, w zamieszaniu ucierpieli Sebastian Arriola i Marcin Jaros. Potrzebna była neutralizacja, która zamieszała stawką, gdyż nie wszyscy w porę dostrzegli żółte flagi – Piotr Parys został ukarany przejazdem przez aleję serwisową za wyprzedzanie podczas neutralizacji, co pozbawiło go szóstego miejsca. Gdy zmagania wznowiono dwa okrążenia później Kruger ponownie zaczął się oddalać, a Gies, Gadomski i Pereira wrócili do walki o drugie miejsce. Ostatecznie Niemiec utrzymał swoje pierwsze podium w pucharze. Czołową trójkę uzupełnił Gadomski, który był dzięki temu najszybszym z Polaków.

Dzięki dwóm zwycięstwom na prowadzeniu w tabeli umocnił się Jeffrey Kruger, który ma na swoim koncie 328 punktów. Drugie miejsce zdołał utrzymać Marcus Fluch, ale mocno zbliżył się do niego Dylan Pereira – odpowiednio 270 i 266 punktów. Najlepszy z Polaków Michał Gadomski z 237 punktami zajmuje 4 miejsce, a czołową piątkę zamyka Simo Muhonen (192 punkty).

Kolejna runda Volkswagen Golf Cup odbędzie się w dniach 18 – 20 września na znanym już zawodnikom torze w Brnie.
 

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?