Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jakie auta sprowadzamy najczęściej?
kalendarz 09/11 2020

Jakie auta sprowadzamy najczęściej?

Używane / Gorące tematy

Sprawdzamy, jak dużą popularnością cieszą się w Polsce pojazdy importowane.

Przed zakupem auta trzeba sobie odpowiedzieć na wiele istotnych pytań. Nowe czy używane? Diesel czy benzyna? Kombi czy sedan? Wśród tych dylematów jest jeszcze jeden: samochód krajowy czy sprowadzany? Ciekawą analizę tych drugich przygotowali specjaliści z portalu Autoplac.pl.

Jak wynika z danych zebranych na podstawie kilkudziesięciu tysięcy ogłoszeń dostępnych na portalu Autoplac.pl, ofert sprzedaży aut sprowadzanych jest znacząco więcej niż tych pochodzących z kraju.

- Wśród ofert zamieszczonych przez indywidualnych użytkowników, 66 proc. to pojazdy sprowadzane z zagranicy. Jest ich jeszcze więcej, gdy policzy się je wraz z ogłoszeniami publikowanymi przez komisy samochodowe. Wówczas auta importowane to 74 proc. całości - mówi Damian Schwanke z portalu Autoplac.

Nie oznacza to jednak, że auta te nie są rejestrowane w Polsce.

- Spora część ogłoszeń to pojazdy, które owszem - zostały sprowadzone z zagranicy, ale są zarejestrowane w Polsce. W takich przypadkach często ogłoszenie wystawia drugi lub kolejny właściciel, który danym autem jeździł już, czasem nawet całkiem sporo, po polskich drogach - zauważa Schwanke.

Dzieje się tak w przypadku samochodów kilku albo nawet kilkunastoletnich. Zwłaszcza, że jak wynika z danych zebranych przez Autoplac, od pierwszej rejestracji auta za granicą do jego rejestracji w Polsce mija sporo czasu.

- Sprawdziliśmy w historii pojazdów, po ilu latach od rejestracji auta poza granicami Polski, następowała jego rejestracja w naszym kraju. Z zebranych danych wynika, że jest to średnio 9 lat różnicy - komentuje Damian Schwanke.

Można więc wnioskować, że Polacy nie kupują za granicą aut nowych, ale te, którymi poprzedni właściciele jeździli już trochę czasu. Jakie konkretnie wybierają modele? To też udało się sprawdzić.

- Na naszym portalu wśród samochodów importowanych najwięcej jest Opli, Fordów i Volkswagenów. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż są to marki aut, które ogólnie cieszą się sporym zainteresowaniem w naszym kraju - mówi Damian Schwanke.

Czym zatem różnią się Ople, Fordy i Volkswageny krajowe od tych sprowadzanych z zagranicy? W tej kwestii natrafić można na wiele opinii.

- Bitwa na argumenty pomiędzy zwolennikami aut sprowadzanych i krajowych zdaje się nie mieć końca. Przeciwnicy importu uważają, że wyłącznie pojazdy kupowane w Polsce są wiarygodne i tylko w ich przypadku możliwe jest zweryfikowanie wypadkowości czy liczby przejechanych kilometrów. Fani samochodów sprowadzanych twierdzą natomiast, że pojazdy pochodzące z innych krajów niż Polska są w lepszym stanie. Ma to mieć związek m.in. z jakością dróg, która w porównaniu z polskimi realiami jest rzeczywiście dobra - komentuje Schwanke.

Są to jednak tylko opinie. Z faktów wynika natomiast, że różnica między autami sprowadzanymi a krajowymi zauważalna jest przede wszystkim… w cenie.

- Dane zebrane z naszego portalu pozwalają stwierdzić, że tym, czym w dużej mierze różnią się auta krajowe od tych sprowadzanych, jest cena. W większości przypadków samochody pochodzące z Polski są droższe - mówi Schwanke.

Widać to doskonale na podstawie analizy średnich cen wybranych trzech modeli aut.

- Dla porównania wybraliśmy trzy modele, trzech najpopularniejszych, wspomnianych już wcześniej marek: Opla, Forda i Volkswagena. Oszacowaliśmy ich średnie ceny z uwzględnieniem roku produkcji oraz kraju pochodzenia. Pozwoliło nam to na wysnucie wniosku, że pojazdy z zagranicy rzeczywiście w wielu przypadkach kosztują mniej - zwraca uwagę Schwanke.

Jednak o tym, czy niższa cena sprawia, że oferta jest atrakcyjniejsza, muszą zdecydować już sami potencjalni kupujący.

- Nie ma żadnego złotego środka, żadnej sprawdzonej metody na to, aby kupić dobre auto. Prawdopodobieństwo tego, że wejdziemy w posiadanie samochodu sprowadzanego i będziemy z niego zadowoleni, jest takie samo, jak szansa na kupienie wadliwego, powypadkowego czy awaryjnego pojazdu o polskim pochodzeniu. Oczywiście, w podjęciu dobrej decyzji na pewno pomoże dokładna weryfikacja oraz odpowiednia wiedza, ale nie da się ukryć, że znalezienie dobrego modelu w atrakcyjnej cenie to też w dużej mierze… kwestia szczęścia - podsumowuje Damian Schwanke.

źródło: Neptis


Tagi:
najchętniej importowane auta, popularne modele z importu, samochody używane, Ford, Opel, VW

Zobacz podobne artykuły:

Kto kupuje samochody używane w Internecie?
kalendarz 20/02 2021

Kto kupuje samochody używane w Internecie?

Używane

2021.02.20

Przenoszenie decyzji zakupowych do Internetu to dominujący trend rynkowy, który w ostatnim czasie został przyśpieszony przez pandemię koronawirusa.
Dlaczego paliwa są najdroższe od roku i ciągle drożeją?
kalendarz 18/02 2021

Dlaczego paliwa są najdroższe od roku i ciągle drożeją?

Wiadomości / Gorące tematy

2021.02.18

Jak to możliwe, że pomimo trwającego częściowego lockdownu tankujemy niemal tak drogo jak na początku pandemii?
Rząd przyspieszy inwestycje w bezpieczną infrastrukturę drogową
kalendarz 15/02 2021

Rząd przyspieszy inwestycje w bezpieczną infrastrukturę drogową

Wiadomości / Gorące tematy

2021.02.15

W kolejnych latach wyda na ten cel 2,5 mld zł.
Najnowsze artykuły:
Piłkarze Realu Madryt w nowych modelach Audi

Piłkarze Realu Madryt w nowych modelach Audi

Wiadomości / News

2021.02.24

Największą popularnością wśród futbolistów z Madrytu po raz kolejny cieszą się SUV-y.
 Alpina B3 szybsze od Mercedesa-AMG GT i SLR McLaren

Alpina B3 szybsze od Mercedesa-AMG GT i SLR McLaren

Wiadomości / Ciekawostki

2021.02.24

Alpina B3 pokonała okrążenie toru Sachsenring szybciej niż topowe sportowe modele.
Innowacyjne laboratorium zbada przyczepność opon na śniegu

Innowacyjne laboratorium zbada przyczepność opon na śniegu

Warsztat / Technika

2021.02.23

W Polsce 1/3 kierowców jeździ cały rok na letnich.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.