
Hyundai Genesis – Apetyt na więcej
Koreański producent kojarzony głównie z autami miejskimi i kompaktowymi, kusi luksusową limuzyną.
Dotychczas limuzyny Hyundaia były znane na rynku koreańskim i amerykańskim. W Europie nigdy nie mogły wyjść poza promil sprzedaży. Teraz Hyundai chce to zmienić. Model stworzony przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim i rodzimym koreańskim, dostępny będzie również w Polsce.
Nowy Genesis jest efektem ponad 4 lat prac, które pochłonęły 342 mln euro. Jak podkreśla producent, model ten jest największym, najlepiej wyposażonym i najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem Hyundaia, jaki kiedykolwiek był dostępny w Europie. Istotnie model ten robi wrażenie już chociażby wymiarami (dł. 4990/ szer. 1890/ wys. 1480 mm). Pod względem komfortu koreańska marka celuje w segment Audi A8, czy Mercedesa Klasy S. Można również odnieść takie wrażenie, gdy spojrzy się na sylwetkę auta a szczególnie niektóre detale – profil przodu łudząco przypomina BMW 7. Poza tym logo na masce wygląda niemal jak znaczek Bentleya.
Zadbano o wystrój wnętrza, w którym nie ma tanich materiałów, czy plastikowego drewna. Do wyboru nabywcy będą mieli prawdziwe drewno – jesion lub orzech włoski. Ponadto skóra (w kilku odcieniach) i zamsz. Na liście wyposażenia znalazły się nowoczesne systemy bezpieczeństwa, jak m in. układ automatycznego hamowania, system utrzymywania toru jazdy oraz pierwszy na świecie czujnik stężenia poziomu CO2 w kabinie, chroniący kierowcę przed sennością. Wszystkie fotele posiadają oddzielną regulację elektryczną i wentylację. Dodatkowo z tyłu zamontowano elektrycznie składaną roletę. Bagażnik auta zapewnia 493 l. pojemności.
Do napędu flagowej limuzyny koreańskiej marki posłużył silnik 3.8 V6 GDI o mocy 315 KM, współpracujący z 8-biegową, automatyczną przekładnią. Napęd przekazywany jest na obie osie. Na innych rynkach samochód będzie dostępny z silnikiem 3.0 V6 (257 KM), 3.3 V6 (282 KM) oraz topowym 5.0 V8 (425 KM). Szkoda, że w ofercie zabrakło jednostki wysokoprężnej lub napędu hybrydowego.
Nowinką jest również elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne ECS, które dba o bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Kierowca może jednocześnie wybrać tryb pracy układu. Luksusowa limuzyna Hyundaia kusi bogatym wyposażeniem, obejmującym m in. 9 airbagów, system utrzymywania toru jazdy, system automatycznego hamowania, tempomat, ułatwiający parkowanie system monitorowania (360 stopni), a także wyświetlacz head-up display, trójstrefową klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, podgrzewane koło kierownicy, czy zestaw audio Lexicon z 17 głośnikami.
Genesis w ograniczonej ilości będzie dostępny na wybranych rynkach Europy - także w Polsce, w jednej, bogatej specyfikacji wyposażeniowej, w cenie 299 000 zł. Czy tym razem Hyundai wyjdzie z cienia europejskich konkurentów?
Norbert Szwarc
Foto: Hyundai
[gallery ids="45841,45834,45828,45827,45833,45840,45839,45832,45826,45825,45831,45838,45836,45830,45835,45829"]
Zobacz podobne artykuły:
Rejestracja samochodu za granicą
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.14
Awangarda dźwiękowa Jean-Michela Jarre’a w samochodach Renault
Wiadomości / Wydarzenia
2025.04.11
Audi RS Q8 Performance - Sportowe atrybuty na co dzień
Prezentacje / Nowości
2025.04.08
Uważaj na samochody z USA
Używane
2025.04.18
Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola
Wiadomości / Moto sport
2025.04.18
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
Wiadomości / News
2025.04.18