Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 7DCT N Line 160 KM – Umocnienie pozycji
Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 7DCT N Line 160 KM – Umocnienie pozycji
Hyundai i30 skutecznie zadomowił się wśród aut klasy kompaktowej. Nawet jak równy z równym może konkurować z topowymi modelami z tego segmentu. I to robi.
W tym roku mija już 16 lat od debiutu pierwszej generacji modelu i30. Nowa odmiana ma mocną pozycję na rynku. W dużej mierze dzięki poprzednikowi. Obecna generacja została bardzo pozytywnie odebrana przez rynek i nie ma w tym przypadku..
Auto może się podobać
Przedni pas auta ma w sobie dużo dynamiki. Zdecydowanie wyróżniają się duży przedni grill, zderzak i światła. Bez dwóch zdań auto może przykuwać wzrok. Szczególnie wersja testowa N Line. Także tylna partia z podwójną końcówką układu wydechowego oraz tylnym spojlerem nad szybą i dyfuzorem sprawiają wrażenie, jakby auto napędzało jeszcze więcej rumaków. Przednia partia auta dzięki światłom LED do jazdy dziennej, przedniemu zderzakowi ze spojlerem budzą sportowe emocje. Hyundai wyróżnia się również dzięki wzorowi felg aluminiowych. Te, w które wyposażony był i30 są bardzo oryginalne. Idealnie komponują się z kolorem nadwozia Sunset Red.
Ze smakiem
Wnętrze Hyundaia jest atrakcyjne. Zastowowano w nim duży ekran, ale nie szczędzono także na przyciskach. W ten sposób udało się osiągnąć idealny kompromis między nowoczesnością a tradycją. Podobnie panel klimatyzacji oparty jest o klasyczne i bardzo praktyczne przyciski i pokrętła. Zegary pokazują jedynie w cyfrowym wskazaniu prędkość, z którą poruszamy się. Bowiem z jego lewej i prawej stronie znajdują się analogowy obrotomierz oraz takie same wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury silnika.
Kierowca ma do wyboru różne tryby jazdy i w zależności od ich wyboru zmienia się kolor podświetlenia wyświetlacza. Skoro mowa o wyświetlaczu, to ten pośrodku może mieć aż 10,25-cali. Jest ekranem dotykowym i do tego bardzo czytelnym. Bez dwóch zdań ergonomia Hyundaia jest jego zaletą.
Auto zapewnia wygodną podróż pasażerom na przednich fotelach oraz wygodną na tylnej kanapie. Wyższych osobom może przeszkadzać miejsce nad głową oraz na nogi. Przednie fotele przypominają kubełki i zostały wykonane za pomocą czerwonej nici przeszywającej. Podobnie zresztą, jak kierownica i drążek skrzyni zmiany biegów z logo N. Hyundai jest praktycznym pojazdem. Bagażnik posiada aż 602 litrów pojemności, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskamy rezultat aż 1650 litrów.
Zajrzyjmy pod maskę
Auto napędzane jest nową konstrukcją. Jest to silnik benzynowy turbodoładowany o pojemności 1,5-litra i mocy 160 KM. Z jednostką standardowo współpracuje 6-biegowa mechaniczna przekładnia, natomiast nasza testówka wyposażona została w 7-biegowy automat DCT. Przełącza on poszczególne biegi sprawnie i bez szarpnięć. Na pewno w mieście jest to znacznie wygodniejsze rozwiązanie. Osiągi? Całkiem niezłem. 8,8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 210 km/h. Silnik, który napędza model i30 jest miękką hybrydą. Ale Hyundai nie potrafi poruszać się tylko i wyłącznie na prądzie. Producent jednak zapewnia, że dzięki 48-voltowej instalacji elektrycznej zaoszczędzimy paliwo. Jak było naprawdę? W warunkach miejskich auto zużywało 9 litrów benzyny. Dużo...
N Line zobowiązuje?
Podchodząc w ten sposób możemy się rozczarować. Bowiem wspomniane 8,8 sekundy do 100 km/h to nie jest rezultat godny sportowego hot hatcha. Zawieszenie auta jednak jest dość twarde i sprężyste. Na pocieszenie dodam, że jest możliwość wyboru innej wersji, z bardziej miękkim zawieszeniem.
Jaki jest Hyundai i30 Wagon? Niewątpliwie to interesująca oferta rynkowa. Także cenowa. Bowiem ceny startują już w promocji od 93 500 zł (1.0 T-GDI 6MT 120 KM). Za naszą odmianę trzeba zapłacić minimum 102 600 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- wyposażenie
- pojemność bagażnika
- ergonomia
- design
- cena
Wady auta:
- wysokie zużycie paliwa
- twarde zawieszenie
Podstawowe parametry techniczne Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 7DCT N Line 160 KM:
Wymiary zewnętrzne (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4585/1795/1465/2650 mm
Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 1482 cm3
Moc maksymalna: 160 KM/5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 253 Nm/1500-3500 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna 7-biegowa
Przyspieszenie (0-100 km/h): 8,8
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,5-6,3 l
Bagażnik: 602/1650 l
Zbiornik paliwa: 50 l
Cena: 93 500 zł (wersja Modern 1.0 T-GDI 6MT 120 KM)
Cena wersji testowej: od 128 700 zł
Zobacz podobne artykuły:
Rajd Akropolu z fotela pilota
Wiadomości / Moto sport
2024.09.11
Neuville zostaje w Hyundaiu
Wiadomości / Moto sport
2024.09.08
Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne
Testy / Testy
2024.07.04
Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT
Wiadomości / News
2024.09.18
Mini z ryzykiem pożaru
Wiadomości / News
2024.09.18
Audi A6 Sportback e-tron - Najbardziej aero
Warsztat / Technika
2024.09.18