Hyundai i30 N Preformance Fastback 2.0 T-GDI 8DCT 280 KM – Rodzinny sportowiec
Hyundai i30 N Preformance Fastback 2.0 T-GDI 8DCT 280 KM – Rodzinny sportowiec
Hyundai z serii N staje się powoli kultowym autem, które daje mnóstwo frajdy z jazdy. Czyżby to był idealny hot hach?
Trzeba powiedzieć, że Hyundai przykuwa wzrok. Widać po nim moc. Czarne wstawki w postaci splitterów i spojler z tyłu oraz modny obecnie szary lakier idealnie komponują się ze sobą. Do tego moc zdradzają dyfuzor oraz podwójne końcówki wydechów.
Nie można odmówić Hyundaiowi sportowego charakteru. W porównaniu do hatchbacka, nadwozie liftbacka jesy dłuższe o 11,5 cm. Dzięki temu uzyskujemy większy bagażnik. Auto ma lepsze proporcje oraz zdecydowanie lepiej prezentuje się z profilu. To, że nie mamy do czynienia ze ,,zwykłą” odmianą pokazuje również napis N na kratce chłodnicy oraz zawieszenie, które zostało widocznie obniżone.
Wzór ergonomii
Porządek i ład. W ten sposób można wyrazić się o desce rozdzielczej. Ergonomia stoi na najwyższym poziomie. Oczywiście widać po niej, że mamy do czenienia z autem sportowym. Sam preśdkościomierz został wyskalowany do 300 km/h. Do tego świetnie w dłoniach leży kierownica, lewarek dźwigni zmiany biegów wykończono skórą z logiem N, a całość wieńczą sportowe fotele. Istnieje również możliwość zastąpienia ich prawdziwymi kubełkami.
Nasza wersja miała fotele kubełkowe (cywilne), które bardzo dobrze podtrzymały ciało oraz były sterowane elektrycznie. Posiadały także podgrzewanie. Z ,,bajerów” brakuje tylko wentylacji. Z tyłu miejsca jest mniej, niż możnan się spodziewać. Także mniej jest miejsca nad głową niż w hatchbacku. Do tego dostępna przestrzeń na nogi jest ograniczona przez masywne, przednie fotele.
Multimedia w prezentowanym modelu w niczym nie różnią się od innych aut tej marki. Wszystkie potrzebne przyciski znajdują się w zasięgu ręki. Wnętrze ma jedną jeszcze wadę. Mianowice wersja Fastback ma ograniczoną widoczność. Dodatkowo za małe wydają się być lusterka. Bagażnik Hyundaia ma pojemność 381 litrów. Składając tylną kanapę uzyskamy 1287 litrów.
Moc jest z nami!
Pod maską auta testowego znajduje się dwulitrowy silnik benzynowy turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dysponuje ona mocą 280 KM oraz maksymalną wartością momentu obrotowego na poziomie 392 Nm. Wartość ta dostępna jest już od 2100 obr./min i dochodzi do 4700 obr./min. Jednostka Hyundaia sprawdza się na wysokich obrotach i kręci się do 7000 obr./min. Ale możliwe jest to tylko w momencie, gdy silnik rozgrzeje się. Wcześniej zakres obrotów ogranicza komputer. Jednostka wydaje przy tym z siebie bardzo rasowe brzmienie, niczym te pochodzące z rajdówki.
Osiągi Hyundaia i30 N Fastback są bardzo dobre. Na 100 km/h musimy czekać zaledwie 5,4 sekundy. To więcej, niż przyzwoity wynik. Podobnie, jak prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h. Napęd przenoszony jest na przednią oś. Z jednostką dobrze współpracuje 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów DCT.
Zużycie paliwa?
Podczas jazdy testowej w trybie Eco auto zużyło w mieście 9,6 litrów na 100 km. Podróżowanie na drogach krajowych daje rezultat 6,7 litrów. W cyklu mieszanym zużycie według producenta wynosi 8,4 litrów.
Kierowca może zmieniać charakterystykę pracy zawieszenia oraz mapy silnika. Mamy do wyboru standardowe tryby jazdy (Eco, Normal, Sport) oraz tryb torowy N. Auto posiada również procedurę startową. Oczywiście, po tego typie aucie nie możemy spodziewać się miękkiego zawieszenia. Kabina została dobrze wyciszona.
Dla kogo jest przewidziany?
Auto wydaje się być dobrym rozwiązaniem nie tylko dla młodych kierowców. Ma swój styl oraz zapewnia dobre prowadzenie. Jest przy tym dość uniwersalny. Jednak przed wszystkim brak jest prawdziwej konkurencji. Dodatkowo kusi swoim wyposażeniem. Ceny na i30 N Fastback zaczynają się od 156 500 zł (odmiana 2.0 T-GDI 6MT 250 KM). Za testowe auto trzeba wydać minimum 190 500 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- sportowy charakter
- prowadzenie
- osiągi
Wady auta;:
- mało miejsca na tylnej kanapie
Podstawowe parametry techniczne Hyundai i30 N Performance Fastback 2.0 T-GDI 8DCT 280 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4455 mm/1795 mm/1419/2650 mm
Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 1998 cm3
Moc maksymalna: 280 KM/6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 392 Nm/2100-4700 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna 8-biegowa DCT
Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,4 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Deklarowane średnie zużycie paliwa: 8,4 l
Bagażnik: 381/1287 l
Zbiornik paliwa: 50 l
Cena: 156 500 zł (odmiana 2.0 T-GDI 6MT 250 KM).
Cena wersji testowej: od 190 500 zł
Zobacz podobne artykuły:
Rajd Akropolu z fotela pilota
Wiadomości / Moto sport
2024.09.11
Neuville zostaje w Hyundaiu
Wiadomości / Moto sport
2024.09.08
Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne
Testy / Testy
2024.07.04
Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT
Wiadomości / News
2024.09.18
Mini z ryzykiem pożaru
Wiadomości / News
2024.09.18
Audi A6 Sportback e-tron - Najbardziej aero
Warsztat / Technika
2024.09.18