
Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 100 KM – Niebieski cukierek
Jest mały, zwinny, z charakterkiem. O kim mowa? O Hyundaiu i10.
Obecnie ze świecą możemy szukać, małe, zwinne autka o dosyć dużej mocy. Dlatego Hyundai oferuje dla osób szukających tego typu auta ciekawą ofertę. Hyundaia i 10, który dodatkowo wyposażony został w pakiet N-Line, który nie tylko fajnie się prezentuje, ale i zapewnia namiastkę sportowych wrażeń.
Hyundai i10 N-Line to bardzo atrakcyjne miejskie auto. Mierzy 3675 mm długości, 1680 mm szerokości i 1483 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi to 2425 mm. Sylwetka najmniejszego Hyundaia jest bardzo dynamiczna.
Czy wnętrze też na plus?
Stanowi ono spore zaskoczenie. Dlaczego? Ponieważ można się po nim spodziewać niewielkiej ilości miejsca. A tymczasem naprawdę nie jest źle. Przednie fotele wygodnie pomieszczą nawet wysokich pasażerów. Nawet w takiej sytuacji dosyć wygodnie będą miały osoby średniego wzrostu. To było dla mnie duże zaskoczenie. Kierowca może zająć prawidłową pozycję dzięki skokowej regulacji fotela oraz jedynie jednopłaszczyznowej regulacji kierownicy.
Do wykonania wnętrza użyto dosyć twardych plastików, ale to norma w tej klasie aut. Mają one jednak różną fakturę, w ten sposób uatrakcyjniając kokpit. Spasowanie poszczególnych elementów jest bardzo dobre. Deska rozdzielcza może podobać się. W oczy rzuca się duży wyświetlacz znajdujący się w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Pod kątem ergonomii bez zarzutu. Wszystko jest w zasięgu ręki i jest czytelne.
Auto zostało dość przyzwoicie wyposażone. Czym wyróżnia się wersja N Line? Otrzymujemy materiałową tapicerkę N Line, kierownicę i gałkę dźwigni biegów obszyte skórą z logo N Line czy metalowe nakładki na pedały. Już w podstawowej wersji wyposażenia otrzymujemy zestaw wskaźników, który jest zintegrowany z radiem. Odmiana N Line, którą testowaliśmy posiadała radio połączone z systemem info-rozrywki. Bezprzewodowy Car Play działa bez zarzutu, klimatyzacja nie wymaga przyzwyczajenia. W zakres wyposażenia należy wliczyć automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, fotel kierowcy z podłokietnikiem, podgrzewane przednie fotele, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, a skończywszy na dwupoziomowej podłodze bagażnika oraz siatce do mocowania bagaży. Małym minusem auta jest natomiast jego bagażnik, którego pojemność wynosi 252 litry (maksymalnie można go powiększyć do 1050 litrów).
Zaskoczenie?
Jeden litr pojemności i 100 koni gotowych do galopu. To silnik Hyundaia. Dodam, że turbodoładowany. Pierwsze wrażenia? Że auto posiada jeszcze więcej mocy. Choć maksymalny moment obrotowy wynosi 172 Nm, to osiągany on jest już od 1500 obr./min. Dzięki tej elastyczności można odnieść wrażenie, że autko ma większą moc. Dodatkowo plusem jest niska masa oraz zestopniowanie skrzyni (szkoda, że pięciobiegowej). Auto zbiera się bardzo żwawo. 100 km/h osiąga po 10,5 sekundach, zaś prędkość maksymalna wynosi 185 km/h.
Zużycie paliwa? Niewielkie. W mieście przy bardzo spokojnej jeździe komputer pokazywał 5,1 litra! W trasie możemy osiągnąć porównywalne rezultaty. Spalanie wzrasta powyżej 140 km/h. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa skrzynia manualna, która bardzo dobrze pracuje. Auto dysponuje dość sportową charakterystyką podwozia. Wydaje się, że udało się osiągnąć kompromis między komfortem a właściwościami jezdnymi. Hyundai i10 N Line zapewnia fajne wrażeia z jazdy. Auto jest posłuszne poleceniom kierowcy.
Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line to ciekawe auto. Posiada swoje walory, które sprawiają jeśli szukacie miejskiego autka ze sportowym pazurem to warto się nad nim pochylić. Można powiedzieć, że w swojje klasie jest prawie bezkonkurencyjny.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
-atrakcyjny wygląd
-przestronne wnętrze
-bogate wyposażenie
-oszczędny i dynamiczny silnikowymi
Wady auta:
-tylko pięcioprzełożeniowa skrzynia manualna
- mały bagażnik
Podstawowe parametry techniczne Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 100 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 3675/1680/1483 mm
Silnik benzynowy z turbodoładowaniem: 998 cm3
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Napęd: przednia oś
Maksymalna moc: 100 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 172 Nm od 1500 obr.
Osiągi (przyspieszanie 0-100 km/h): 10,5 s
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Deklarowane średnie spalanie: 5,1 l/100 km
Pojemność bagażnika: 252/1050 l
Pojemność zbiornika paliwa: 36 l
Cena: od 67 000 zł (wersja 1.0 67 KM Pure)
Cena wersji tesowanej: od 86 900 zł
Zobacz podobne artykuły:
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
Testy / Testy
2025.03.14
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
Testy / Testy
2025.03.13
Ford - od białego do czarnego
Wiadomości / News
2025.03.18
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem
Wiadomości / Gorące tematy
2025.03.18
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18