Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
kalendarz 11/01 2025

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Technika / Toyota

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.

HySE-X2 jest drugą odsłoną pojazdu stworzonego przez organizację badawczą HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), założoną przez firmy Suzuki, Kawasaki, Honda i Yamaha. Jednocześnie partnerem projektu, który pozwoli przyspieszyć rozwój technologii małych silników spalinowych na wodór jest także Toyota.

Dodajmy, że poprzednik – model HySE-X1 wystartował w najtrudniejszym rajdzie świata w 2024 r. Celem było przetestowanie wydajności silnika napędzanego wodorem w ekstremalnych warunkach. Pierwszy prototyp nie tylko ukończył rajd, ale i zajął czwarte miejsce w kategorii „Mission 1000”. Ta klasa pojazdów została stworzona specjalnie dla samochodów z bezemisyjnymi napędami.

„Postanowiliśmy wziąć udział w Rajdzie Dakar z HySE-X2, który został wyposażony w ulepszony silnik oraz podwozie w porównaniu do HySE-X1. Naszym celem jest przyspieszenie rozwoju technologii wodorowych dla małych silników. Chcemy sprawdzić, czy znaleźliśmy odpowiednie rozwiązania na problemy techniczne, z którymi mierzyliśmy się w HySE-X1, a także poddać jeszcze cięższej próbie osiągi i wydajność silnika” - powiedział Daichi Kai, szef zespołu HySE Dakar 2025.

W nowym wydaniu buggy HySE-X2 jest większy, a przy tym lżejszy. Pojazd ma 4000 mm długości, 2000 mm szerokości, 1900 mm wysokości i waży 1250 kg. Napędza go 4-cylindrowa jednostka napędowa o poj. 1.0, dostosowana do zasilania paliwem wodorowym. Silnik ma wyższą moc, a w średnim zakresie obrotów niższe zużycie paliwa. Buggy jest wyposażony w system kontroli bezpieczeństwa instalacji wodorowej oraz inne technologie Toyoty wypracowane podczas startów wodorowej GR Corolli H2 Concept w wyścigach długodystansowych. Ponadto w udoskonalonym wydaniu posiada nie trzy, a cztery zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 7,2 kg.

W HySE-X2 załogę ponownie stanowią Yoshio Ikemachi i pilot Paulo Marques./ns/

Foto: Toyota


Tagi:
HySE-X2, HySE-X1, HySE, wodorowy buggy, Rajd Dakar, Dakar, Dakar 2025, Rajd Dakar 2025, Toyota, napęd wodorowy, Yoshio Ikemachi, Paulo Marques

Zobacz podobne artykuły:

Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji
kalendarz 14/02 2025

Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2025.02.14

TGR-WRT wystawi w Szwecji łącznie pięć załóg w GR Yarisach Rally1.
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
kalendarz 25/01 2025

Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC

Wiadomości / Moto sport

2025.01.25

W Rajdzie Monte Carlo startuje pięć załóg w barwach zespołu Toyoty.
Limitowana Toyota Aygo X
kalendarz 24/01 2025

Limitowana Toyota Aygo X

Wiadomości / News

2025.01.24

Toyota Aygo X JBL na aukcji WOŚP.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2025.02.14

TGR-WRT wystawi w Szwecji łącznie pięć załóg w GR Yarisach Rally1.
Rajd Szwecji – zimowa runda WRC

Rajd Szwecji – zimowa runda WRC

Wiadomości / Moto sport

2025.02.14

W tegorocznej edycji rajdu wprowadzono trzy nowe odcinki specjalne.
Nie wpadnij w poślizg jadąc na ferie

Nie wpadnij w poślizg jadąc na ferie

Bezpieczeństwo

2025.02.13

Dostosowanie opon i wyobraźni do warunków na drodze to podstawa.