Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 r.
kalendarz 12/07 2019

Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 r.

News

W pierwszej połowie tego roku auta marek Toyota i Lexus zajęły 8 miejsc w TOP10 najpopularniejszych hybryd w Polsce.

Jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w segmencie aut z napędem spalinowo-elektrycznym, w okresie od stycznia do czerwca 2019 r. liderem są  samochody marek Toyota i Lexus, które zajmują pozycje od 1 do 7 oraz 10.

– Liderami segmentu są Toyota i Lexus. To efekt wieloletniej pracy nad klientem oraz propagowania i rozwijania napędu hybrydowego w czasach, kiedy konkurencja nie brała go w ogóle pod uwagę. Konkurencja jednak nie śpi i choć dzisiaj pozycja obu marek wydaje się być niezagrożona, to jednak w przyszłości walka o czołowe pozycje na rynku będzie coraz trudniejsza – mówi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, Wojciech Drzewiecki.

Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych hybryd w Polsce otwiera nowa Toyota Corolla z wynikiem 3 175 zarejestrowanych samochodów i prawie 25-proc. udziałem w tym segmencie rynku. Tylko w czerwcu zarejestrowano 1 180 aut z tego typu napędem. Dodajmy, że w czerwcu Corolla okazała się również najpopularniejszym samochodem w Polsce, bez względu na zastosowany w nim rodzaj napędu.

Na drugim miejscu znalazł się kompaktowy crossover Toyota C-HR z równie imponującym wynikiem 2 635 samochodów i ponad 20-proc. udziałem w rynku. Miejsce trzecie zajęła hybrydowa Toyota RAV4. Od początku roku do czerwca zarejestrowano 2 346 tych samochodów, co oznacza ponad 18-proc. udział modelu w segmencie hybryd.

Miejsce czwarte również należy do Toyoty. Miejsce to zajmuje Yaris – 1 260 zarejestrowanych samochodów i ponad 9-proc. udział w rynku hybryd. Miejsce piąte należy do Aurisa, dostępnego obecnie jako Auris Classic z wynikiem 839 samochodów i prawie 6,5-proc. udziałem w segmencie. Miejsce szóste zajęła inna rynkowa debiutantka, hybrydowa Toyota Camry z wynikiem 715 rejestracji i ponad 5,5-proc. udziałem w rynku.

Na siódmej pozycji znalazł się pierwszy w tym zestawieniu hybrydowy model z gamy Lexusa – crossover klasy średniej NX z wynikiem 375 zarejestrowanych samochodów i niespełna 3-proc. udziałem w segmencie.

Dopiero na ósmej pozycji widnieje pierwszy model konkurencji – hybrydowa Kia Niro z 349 zarejestrowanymi autami i 2,7-proc. udziałem w segmencie. Tuż za nią uplasowała się inna japońska marka – Honda z modelem CR-V i wynikiem 249 zarejestrowanych w pierwszym półroczu 2019 r. samochodów oraz niespełna 2-proc. udziałem w rynku.

Pierwszą dziesiątkę zamyka kolejny model Lexusa, rynkowy debiutant – kompaktowy crossover UX. Choć jego sprzedaż na dobrą sprawę dopiero ruszyła, zarejestrowano już 239 egzemplarzy, które zdobyły do tej pory ponad 1,8 proc. rynku w pierwszym półroczu.

Poza pierwszą dziesiątką znalazły się kolejne modele Lexusa: CT (235 samochodów), nowy ES (156 samochodów), a także odświeżony w tym roku RX (119 aut). Dopiero na 14 miejscu pojawia się Hyundai Ioniq Hybrid (68 aut), a na piętnastej pozycji jest Infiniti Q50 (43 samochody).

W tym roku możemy poznać także statystykę sprzedaży aut, wyposażonych w tzw. miękki napęd hybrydowy, czyli silniki spalinowe, jedynie wspomagane silnikiem elektrycznym. Samochody te tym różnią się od pełnych hybryd, że nie mają możliwości poruszania się w bezemisyjnym trybie elektrycznym.

W tej kategorii liderem segmentu jest Audi, które w pierwszej dziesiątce ma aż 5 modeli. Na pierwszej pozycji A6 (893 samochody), na drugiej Q7 (531 aut), na trzeciej Q8 (492 auta). Miejsce czwarte zajmuje Mazda z modelem 3 (460 samochodów), na piątym znalazł się Mercedes z modelem klasy C (441 samochodów). Na szóstym pojawia się Audi A7 (243 auta), na siódmym Land Rover z modelem Range Rover Evoque (124 egzemplarze).

Ósma i dziewiąta pozycja należą do Mercedesów CLS (96 aut) i E (86 samochodów). Pierwszą dziesiątkę segmentu aut z napędem typu mild hybrid zamyka Audi z modelem A8 (79 samochodów).

Rynek spalinowo-elektrycznych hybryd z akumulatorami doładowywanymi z gniazdka wciąż jeszcze jest w powijakach. W pierwszym półroczu tego roku w Polsce zarejestrowano łącznie zaledwie 275 tego rodzaju samochodów, podczas gdy w tym samym okresie na naszych drogach przybyło aż 6 312 pełnych hybryd oraz 1 268 miękkich hybryd.

Liderem segmentu plug-in jest Mini Countryman (81 aut), na drugim i trzecim miejscu jest Volvo z modelami XC90 (65 szt.) i XC60 (51 szt.). Czwarte miejsce zajmuje Kia Niro (28 szt.), a pierwszą piątkę zamyka Range Rover Sport z wynikiem 28 zarejestrowanych w badanym okresie samochodów.

W tym roku rynek zdominowała Toyota Corolla najnowszej, 12. już generacji. Corolla jest pierwszym modelem Toyoty na europejskim rynku, w którym wprowadzono strategię dwóch napędów hybrydowych. Obok oszczędnego układu 1.8 o mocy 122 KM znalazł się także mocny i zarazem ekonomiczny 180-konny układ hybrydowy z silnikiem 2.0.

Toyota zajmuje też pierwsze miejsce w kategorii najpopularniejszych producentów hybryd nad Wisłą. Łącznie – w okresie od stycznia do czerwca br. – zarejestrowano 10 976 hybryd tej japońskiej marki, co daje jej miażdżący, ponad 85-proc. udział w tej części rynku. Całkowity wynik japońskiego koncernu wzmacnia dodatkowo marka Lexus z wynikiem 1175 zarejestrowanych hybryd i ponad 12,5-proc., rynkowym udziałem.

Na trzecim miejscu rankingu producentów hybryd w Polsce jest obecnie Kia z łącznym wynikiem 349 zarejestrowanych samochodów i niespełna 3-proc. udziałem w rynku. Pozycję czwartą zajmuje Honda z 249 zarejestrowanymi autami, a na piątej jest Hyundai, który w badanym okresie zarejestrował 68 aut. Tuż za pierwszą piątką producentów samochodów z napędem hybrydowym znalazły się Infiniti (43 auta) i Ford (35 samochodów).

Liderem wśród producentów, oferujących samochody z tzw. miękką hybrydą (Mild Hybrid), w której silnik elektryczny pełni rolę wspomagania dla spalinowego, nie umożliwiając jazdy w trybie elektrycznym, jest Audi (2277 samochodów). Na drugim miejscu w tej kategorii plasuje się Mercedes (756 aut), trzecia jest Mazda (460 pojazdów), czwarty Land Rover (125 samochodów), a na piątym miejscu znalazło się Volvo (51 aut).

Na rynku hybryd plug-in pierwsze miejsce zajmuje Volvo (140 aut), na drugim jest BMW (91 samochodów), na trzecim Mini (81 pojazdów), na czwartym Land Rover (49 aut), a na piątym Porsche (33 samochody)./oprac. ns/

źródło: Complex


Tagi:
sprzedaż hybryd w Polsce, najpopularniejsze auta hybrydowe w Polsce w pierwszej połowie 2019, Toyota, Lexus, Honda, Hyundai, BMW, Infiniti, Kia, Land Rover, Audi, Mini, Mazda, Mercedes, Porsche, Volvo

Zobacz podobne artykuły:

Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?