
Honda HR-V e:HEV Advance – Poza konkurencją
Do tej pory rynek hybrydowych crossoverów zdominowany był przez Toyotę. Honda postanowiła jednak coś z tym zrobić. I zrobiła to porządnie...
...wypuściła bowiem model HR-V. Bez dwóch zdań to bardzo oryginalny pojazd. Ma design nie do podrobienia, który jest jedyny w swoim rodzaju. Nadwozie Hondy liczy 4340 mm, szerokość 1790 mm, zaś rozstaw osi 2610 mm. To czyni HR-V jednym z największych w segmencie crossoverów B, a właściwie to B+. Model ten zupełnie nie przypomina żadnej innego modelu japońskiego producenta.
W oczy rzucają się proste i łagodne przetłoczenia karoserii. Linia dachu niczym w sportowym coupe opada ku tyłowi auta. Przód Hondy także jest futurystyczny. Tylna część nadwozia z kolei wygląda bardzo ciężko.
Wnętrze na plus!
Wnętrze Hondy zostało bardzo dopracowane. W zasadzie, to ciężko miałbym wskazać w nim słabe punkty. Design jest prosty, ale w mojej opinie to jest zaleta. Wnętrze jest proste i klimatyczne. W oczy rzuca się ekran systemu multimedialnego, który delikatnie wystaje ponad linię deski rozdzielczej. Działa szybko i bez zarzutu. Drugi ekran najdziemy tuż obok klasycznego, analogowego prędkościomierza. Odpowiada on za wyświetlanie danych z komputera pokładowego czy też wskazuje przepływ energii oraz chwilowe wykorzystanie napędu. Multimedia sterowane są za pomocą 9-calowego wyświetlacza. Obsługuje on w standardzie Android Auto i Apple Car Play (to drugie nawet bezprzewodowo), działając przy tym płynnie.
To, co także zauważyłem to wysoką ergonomię wnętrza. Wszystkie przyciski zostały poukładane w bardzo logiczny i przejrzysty sposób. Panel klimatyzacji posiada osobny panel. Fajnie, że posiada klasyczne pokrętła. Pracują one przyjemnie klikając i zmieniają kolor podświetlenia w zależności od ustawionej temperatury. Oceniając wnętrze nie sposób nie zgodzić się także że stwierdzeniem, że Japończycy przywiązali uwagę do najmniejszych detali. To widać! Dlatego nie dziwi fakt, że same materiały użyte do wykończenia wnętrza przypominają te użyte w klasie premium.
Wnętrze Hondy zapewnia wygodne podróżowanie. Jest przestronne oraz wygodne. Nawet na tylnej kanapie. Jednak coś za coś. Większa przestrzeń wewnątrz auta, to mniejszy bagażnik, który wynosi zaledwie 355 litrów. Konkurencja pod tym względem oferuje więcej. Honda ma jednak coś, czego nie ma konkurencja. Jest to rozwiązanie z modelu Jazz, czyli system Magic Seats. Umożliwia on podniesienie i zablokowanie siedziska, dzięki czemu uzyskujemy przestrzeń od samej podłogi, aż do sufitu. Gdybyśmy natomiast złożyli siedzenia, to utworzą one płaską powierzchnię z linią bagażnika. Zaskakuje to, że pomyślano o wszystkich udogodnieniach dla pasażerów w drugim rzędzie. Mam na myśli osobne nawiewy, dodatkową półkę w tunelu środkowym, czy po dwa gniazda USB.
Pora zajrzeć pod maskę
Honda HR-V imponuje pod tym względem. Praca hybrydowej jednostki napędowej zasługuje na pochwałę. Auto dosłownie pochłania kropelki paliwa. Aż można przecierać oczy ze zdumienia. Wynik w warunkach miejskich udało się osiągnąć rewelacyjne i trudne do uwierzenia 3,4 litra ! Wynik ten biorąc pod uwagę auto ważące niecale 1400 kg i napędzane silnikiem o pojemności 1,5-litra i mocy 131 KM robi wrażenie. Samo auto nie jest wyjątkowo dynamiczne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 10,7 s.
Sam układ hybrydowy Hondy działa nieco inaczej niż u konkurecji. Silnik spalinowy bowiem pracuje przez większość czasu jako generator prądu. Dopiero podczas wyższych i jednostajnych predkościach przekazuje napęd bezpośrednio na przednie koła. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią e-CVT. Jest to jednostopniowa skrzynia z symulowanymi biegami. To rozwiązanie pozwala co prawda zredukować irytujące wycie. Wadą jest przeciętne wyciszenie sprawiające, że donośny jest hałas od silnika. Zawieszenie Hondy zestrojono sztywno i sprężyście. Auto cicho wybiera nierówności. Także układ kierowniczy zapewnia precyzję.
Cena Hondy HR-V e:HEV zaczyna się od 144 900 zł. Z jednej strony to dużo, z drugiej w tej cenie otrzymujemy oryginalny pojazd, któy został porządnie wykonany przy zastosowaniu materiałów z wysokiej półki. Dodatkowo z bardzo ekonomiczną jednostką napędową i bogatym wyposażeniu, obejmującym w podstawie automatyczną klimatyzację, mnóstwo asystentów jazdy, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, podgrzewane fotele, LED-owe reflektory i tylne światła, bezkluczykowy dostęp do auta, oraz 18-calowe felgi.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- niepowtarzalny wygląd
- jakość wykonania wnętrza
- bogate wyposażenie
- bardzo oszczędny silnik
- przestronne wnętrze
Wady auta:
- niewielki bagażnik
Podstawowe parametry techniczne Honda HR-V e:HEV Advance:
Wymiary (dł/sz/w/ro): 4340/1866/1582/2610 mm
Pojemność silnika: 1498 cm3
Maksymalna moc: 107 KM przy 6000-6400 obr./min
Moc maksymalna: 79 KM przy 6000-6400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 131 Nm przy 4500-5000 obr.min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Deklarowane średnie zużycie (miasto/trasa/średnio): 3,1/4,8/4,2 l
Pojemność bagażnika: 335/985/1305 l
Pojemność zbiornika paliwa: 40 l
Cena: od 144 900 zł (wersja Elegance)
Cena wersji testowanej: 155 900 zł
Zobacz podobne artykuły:
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
Testy / Testy
2025.01.07
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
Testy / Testy
2025.01.06
Bezpieczeństwo dzieci podczas ferii
Bezpieczeństwo
2025.02.06
W 4 dni wyprzedano 3,5 roku produkcji
Wiadomości / News
2025.02.06