Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy / Honda

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja niczego nie udaje, o czym mogliśmy się przekonać.

Niewątpliwie jedną z zalet Hondy jest jego sylwetka. Auto nie tylko wygląda bardzo atrakcyjnie, przykuwając wzrok, ale w porównaniu do chociażby poprzedniej generacji sporo urosło. W porównaniu do poprzedniej generacji nadwozie Hondy CR-V jest o 10,6 cm dłuższe i mierzy 4,71 m. Wydłużył się także, choć niewiele bowiem o 3,8 cm rozstaw osi. 

Auto obecnie wygląda na znacznie większe od rodzimego konkurenta, czyli Toyoty RAV4.  Różnica wynosi aż 10 cm! CR-V nabrało ono bardzo ładnego kształtu (choć poprzednik też był niczego sobie). Bez dwóch zdań wygląda elegancko i nowocześnie. Pod względem designu to mocny gracz w klasie aut typu SUV.

Wnętrze ze smaczkami
To, czym Honda od lat się wyróżnia, to jakość wykonania i trwałość. Można obecnie do tego dodać także projektowanie przytulnych wnętrz. Projektując nowy model, projektanci wykonani kawał dobrej roboty proponując bardzo ciekawe i wygodne wnętrze. Swoją drogą oferuje ono ogrom miejsca zarówno dla pasażerów na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie. Ilość miejsca jest o wiele więcej, aniżeli w poprzednim modelu. Także na tylnej kanapie, gdzie nie można narzekać na brak przestrzeni zarówno nad głowami, jak i nogami. Fotele zapewniają wygodę podróżowania i są elektrycznie sterowanie z funkcją pamięci oraz są podgrzewane. Tylna kanapa zapewnia komfortową podróż dla trzech osób.

Honda przywiązuje dużą uwagę do detali. Według tego wzorca została zaprojektowana deska rozdzielcza, która jest bardzo nowoczesna. Choć niezbyt futurystyczna, ale za to wyszukana. Cieszy fakt zastosowania fizycznych przycisków. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko znajduje się w zasięgu naszego wzroku. Do tego zegary są czytelne. Całość została zrobiona z pietyzmem. Począwszy od małych dżojstików od nawiewów panelu klimatyzacji, a kończąc na przypominającej plastry miodu siatce ciągnącej się przez całą szerokość deski rozdzielczej. W centralnym miejscu deski rozdzielczej znajduje się 9-calowy wyświetlacz. Jeżeli ktoś pomyślałby, że jest za mały, to spokojnie. Wydaje się być optymalny, a co istotne, jest prosty w obsłudze. Auto można podłączyć do Apple CarPlay, który działa bezprzewodowo i nie ma z nim problemów. 

Jedynie, do czego mógłbym się przyczepić to zegary, które mogłyby być lepiej dopracowane. Nie da się bowiem na nich wyświetlić nawigacji. Szkoda jedynie, że przełączanie między wskazaniami komputera pokładowego a innymi funkcjami znajdującymi się na kierownicy zajmuje trochę czasu. Przestrzeń bagażowa Hondy CR-V zasługuje na uznanie. To solidne 579 litrów. Jest to o blisko 100 litrów lepszy wynik od dotychczasowego modelu.

Hybrydowe szaleństwo
Na rynku Honda CR-V oferowana jest  z napędem hybrydowym – klasycznym lub typu plug-in. W obydwu przypadkach za bazę odpowiada dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy dysponujący mocą 148 KM co wraz z silnikiem elektrycznym generuje łącznie 184 KM. Jak to wszystko funkcjonuje? Otóż silnik benzynowy w zależności od prędkości, z którą poruszamy się oraz obciążenia napędza bezpośrednio koła lub generator, którego zadaniem jest ładowanie akumulatora trakcyjnego, który zasila silnik elektryczny. 

Wszystko odbywa się za pomocą elektroniki. Kierowca ma podgląd na to, jakim trybem w danej chwili porusza się. Jak oceniam to rozwiązanie? Na pewno mogłoby być bardziej oszczędnie. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wyniosło ponad 8 litrów. Podobnie rezultaty osiągnęliśmy na ekspresowce. Do pracy jednostki napędowej nie mam uwag, poza tym, że niekiedy odczuwa się jej pracę. Bez dwóch zdań japońscy inżynierowie mogliby popracować nad wyciszeniem auta.  Silnik współpracuje z napędem na obie osie.

Warte zastanowienia
Niewątpliwie to atrakcyjne auto z tego segmentu. Jednak jej zaletą jest nie tylko niebanalna sylwetka. Atrybutów przemawiającymi za tym modelem jest znacznie więcej. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, jakość wykonania, komfort podróżowania czy jednostka hybrydowa. Do tego, jak na SUV-a auto prowadzi się rewelacyjnie. Ceny Hondy CR-V zaczynają się od 202 400 zł (wersja Elegance 4x2). Za naszą odmianę testową trzeba zapłacić 232 900 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- przestronne i komfortowe wnętrze
- jakość wykonania
- prowadzenie
- wyposażenie
- ergonomia
- przestronny bagażnik

Wady auta:
- wysokie zużycie paliwa
- głośna praca silnika
- za twarde zawieszenie
- brak trzeciego rzędu siedzeń

Podstawowe parametry techniczne Honda CR-V e:HEV Advance AWD:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4706/1866/1684/2700 mm
Silnik: benzynowy wsparty układem hybrydowym
Pojemność: 1993 cm3
Moc maksymalna: silnik spalinowy 143 KM/ silnik elektryczny 184KM
Maksymalny moment obrotowy: 315 Nm przy 0-2000 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna bezstopniowa
Osiągi (0-100 km/h): 9 s
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Średnie zużycie paliwa 6,7 l
Pojemność bagażnika: 579/886/1332 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 202 400 zł
Cena wersji testowej: 232 900 zł


Tagi:
Honda CR-V e:HEV Advance AWD, Honda CR-V e:HEV Advance, Honda CR-V e:HEV, Honda CR-V, test Honda CR-V e:HEV Advance AWD, test Honda CR-V e:HEV Advance, test Honda CR-V e:HEV, test Honda CR-V

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Honda ZR-V e:HEV Sport – Udana propozycja
kalendarz 13/03 2025

Honda ZR-V e:HEV Sport – Udana propozycja

Testy / Testy

2025.03.13

Przypatrując się modelom Hondy nie trudno jest stwierdzić, że najnowsza Honda CR-V urosła w stosunku do poprzedniego modelu robiąc miejsce na rynku auto o mniejszych gabarytach. Japoński producent postanowił zapełnić tą pustk...
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari

Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari

Wiadomości / Moto sport

2025.03.24

Kajetanowicz i Szczepaniak poza podium.
Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów

Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów

Prezentacje / Concept Cars

2025.03.22

Największy terenowy Lexus ma prawdziwie surferskie przeznaczenie.
Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?

Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?

Wiadomości / News

2025.03.21

Plany elektryfikacji aut tej marki zostały odsunięte, ale…