Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu
kalendarz 15/03 2023

Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu

Testy / Testy / Honda

Honda CR-V od momentu pojawienia się na rynku wyznacza kierunek wśród SUV-ów. Ten japoński samochód jest dobrze znany na polskich drogach. Cieszy się dużą popularnością, co nie dziwi. Jest nowoczesny, przestronny i niezawodny. Czy taki sam okazał się model testowany?

Japońska terenówka z samonośnym nadwoziem i napędem na przednią oś lub obie odniosła rynkowy sukces. Od 2018 roku na rynku dostępna jest piąta generacja tego popularnego au.    Co ona przyniosła? Przede wszystkim zmierzch diesla. Japończycy zrezygnowali z tej jednostki (swoją drogą byłuy one bardzo udane). Dodatkowo z ofery Hondy zniknęły wolnossące benzynówki. Po trzecie wreszcie, pod maską pojawiła się mikrohybryda. 

Jaka jest Honda każdy widzi
Auto może się podobać. Wygląda elegancko. Z auta poprzedniej generacji pozostał ledwie częściowy zarys. Zmianom poddano przód samochodu. CR-V otrzymała wystylizowany na nowo zderzak, odmieniony grill i nowe, LED-owe reflektory. Z tyłu zabrakło znanych z poprzednich generacji pionowych lamp. Poziome lampy zachodzą na klapę bagażnika, nowa jest także osłona podwozia z dwoma rurami wydechu. 

Wnętrze to jakość premium
W porównaniu z poprzednikami poprawa jakości jest znaczna. Kokpit został wykończony wysoką jakością materiałów. Deska też nareszcie wygląda nowocześnie. Sporo wysiłku inżynierowie Hondy włożyli w pracę nad multimediami. Widać efekt. System jest zrozumiały, logiczny i prostszy w obsłudze. Auto jest przestronne. Zarówno na przedniej, jak i tylnej kanapie podróżuje się wygodnie.Pojemność bagażnika wynosi 497 l, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się 1638 l 

Idealna w podróż
Nie tylko zresztą dzięki wygodnym i przestronnym wnętrzu. Również przez rozwiązania umilające podróż. CR-V posiada sporą ilością schowków oraz dwoma cupholderami na tunelu środkowym. Dysponuje także miejscem na ładowarkę bezprzewodową do telefonu. Dodatkowo mamy do dyspozycji aż dwa porty USB o różnej sile ładowania. 

Z duchem czasu
Pod maską Hondy znalazła się jednostka hybrydowa, która generuje moc 184 KM. Zapewnia autu optymalną dynamikę (8,6 s do setki) oraz niskie zużycie paliwa. W mieście wynosi ono w granicach 5,5 litra! Oczywiście, jak to w przypadkach silników hybrydowych, wypuszczenie się za miasto wiąże się ze znacznym wzrostem zużycia paliwa (prawie 8 litrów).  

Jednostka e:HEV to silnik benzynowy o mocy 145 KM oraz dodatkowy silnik elektryczny o mocy 135 KM. Daje to łączną moc 184 KM. Auto nie ma możliwości ładowania układu z gniazdka. Akumulatory ładują się w wyniku odzyskiwania energii. Za pomocą przycisku EV, który znajduje się tuż przy wybieraku skrzyni automatycznej możemy przełączyć się na tryb elektryczny. Niestety, ale jest to tylko teoria. Bowiem przy naładowanych akumulatroach do poziomu 80 % zasięg na silniku elektrycznym wynosi zaledwie...2 kilometry.  

Moc na przednie koła przenosi skrzynia bezstopniowa e-CVT. CR-V przemieszcza się bardzo sprawnie. Trakcja działa bez zastrzeżeń. Zawieszenie CR-V piątej generacji zostało zaprojektowane od nowa. I to wyraźnie czuć. Zmian doczekał się układ kierowniczy. Jest bardziej czuły niż ten w poprzedniej generacji. 

Jaka jest Honda CR-V? Bez dwóch zdań jest to oszczędny i wygodny pojazd. Zachęca także bogatym wyposażeniem oraz jakością wykonania.  
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjne wnętrze
- pojemny kokpit
- prowadzenie
- bardzo oszczędna jednostka napedowa

Wady auta:
- cena
- brak jednostki diesla

Podstawowe parametry techniczne Honda CR-V e:HEV 2,0 i-MMD 184 KM e-CVT 4x4:
Wymiary (ds./w/ro): 4044/1694/1526?2517 mm
Pojemność silnika: 1993 cm3 
Maksymalna moc: 184 KM przy 6200 obrotów 
Moc maksymalna silnika spalinowego: 145 KM
Łączna moc silnika spalinowego oraz elektrycznego: 184 KM
Maksymalny moment obrotowy: 317 Nm przy 4000 obr./min
Przyspieszanie 0-100 km/h: 8,6 s 
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średni zużycie paliwa: 5,5 l
Pojemność bagażnika: 497/1638 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 160 500 zł


Tagi:
Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT 4x4, Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT, Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM, Honda CR-V e:HEV, Honda CR-V, test Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT 4x4 , test Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT, test Honda CR-V e:HEV, test Honda CR-V

Zobacz podobne artykuły:

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność
kalendarz 21/09 2023

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność

Testy / Testy

2023.09.21

Alfa Romeo Tonale stanowi dla włoskiego koncernu ważne ogniwo w sprzedaży. Producent liczy na znaczącą sprzedaż tego modelu. To po odmianie Stelvio kolejna wersja Alfy Romeo w wersji SUV. Czy będzie cieszyła się uznaniem, jak...

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
 Seat w słynnych filmach i serialach

Seat w słynnych filmach i serialach

Wiadomości / Ciekawostki

2023.09.24

Historia hiszpańskiej marki na przestrzeni lat wielokrotnie zahaczała o świat kinematografii.
 Škoda Kodiaq i Škoda Superb - Rygorystyczne testy

Škoda Kodiaq i Škoda Superb - Rygorystyczne testy

Prezentacje / Nowości

2023.09.24

Samochody były wystawiane na działanie temperatur do -30°C na północnym kole podbiegunowym i prawie 50°C na pustyni w Arizonie. Ponadto testy prowadzono w Alpach.
 Kolekcjonerska Toyota GR Supra GT4

Kolekcjonerska Toyota GR Supra GT4

Wiadomości / News

2023.09.22

Powstaną tylko trzy egzemplarze.