
Honda Civic Type R odzyskała podium
Z czasem okrążenia 7 min 44:881 s nowy Civic Type R pokonał Renault Megane RS na słynnym torze Nürburgring.
Czas okrążenia to rekord uzyskany po wydłużeniu toru w 2019 r. w klasie seryjnych aut z napędem na przednią oś. Dodajmy, że uzyskanie najszybszego czasu przejazdu wymagającej Północnej Pętli toru Nürburgring, liczącej obecnie 20,8 km. Przez ostatnią dekadę Civic i Megane wymieniały się miejscami na najwyższym miejscu podium. Tym razem znów Honda jest górą.
Do bicia rekordu wykorzystano europejską odmianę Type R w wersji S, która jest lżejszym, bardziej drapieżnym i bardziej zorientowanym na osiągi wariantem najnowszego modelu. Type R S, dostępny jest wyłącznie w kolorze Championship White. Dla obniżenia masy pojazdu, usunięto z wyposażenia system nawigacji i klimatyzację.
Type R napędzany jest 2.0-litrowym turbodoładowanym 4-cylindrowym silnikiem K20C1 o mocy 329 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,4 sek. a prędkość maksymalna 275 km/h.
Dodatkowo samochód wyróżnia się poprawioną aerodynamiką, jak dopracowanie kąta nachylenia wysoko położonego tylnego spojlera czy elementami aerodynamiki pod podłogą, generującymi niezbędną siłę docisku.
Ponadto dłuższy o 35 mm rozstaw osi w porównaniu z poprzednią generacją Type R, wielowahaczowe zawieszenie tylne oraz znacznie szerszy rozstaw kół zapewniają lepszą stabilność na zakrętach, w porównaniu z poprzednikiem – którą udało się dopracować podczas wielu testów na odcinkach autostradowych oraz na torze Nürburgring.
"Civic Type R został opracowany zgodnie z koncepcją «Ultimate Sport 2.0», której celem było stworzenie ekstremalnie sportowego modelu, napędzanego na przednią oś, gwarantującego kierowcy pewność prowadzenia i emocje, wzbudzające głośniejsze bicie serca” – powiedział Hideki Kakinuma, lider projektu Civic Type R. „Od momentu wprowadzenia Civica Type R na rynek w 2023 roku, otrzymaliśmy liczne pozytywne reakcje z całego świata, znacznie przekraczające nasze oczekiwania, ale była jeszcze jedna misja, z którą musieliśmy się zmierzyć – uzyskanie tytułu najszybszego modelu z przednim napędem na torze Nürburgring.
Sześć lat po poprzedniej generacji osiągnęliśmy nowe standardy w ewolucji Type R i nowy wymiar pasji, którą w niego wkładamy. Mamy szczerą nadzieję, że wszyscy, którzy są już właścicielami naszego najnowszego Civica Type R i ci, którzy zamierzają nimi zostać, pokochają ten model i będą się nim cieszyć.”
Rekordowy wynik został ustanowiony przy użyciu modelu Type R, który jest lżejszą wersją seryjnego modelu. Samochód będzie dostępny tylko na specjalne zamówienie, na europejskich rynkach z kierownicą po lewej stronie. Wersja ta będzie się nazywać Type R S. Jednocześnie czas okrążenia został ustanowiony przy użyciu opon Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect.
Norbert Szwarc
Foto: Honda
Zobacz podobne artykuły:
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Aston Martin DB5 - kaskaderskie wyczyny na planie filmu o 007
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.12
Fordy w służbie policji
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.05
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20