Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...
kalendarz 28/05 2023

Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Testy / Testy / Honda

Ten samochód ma wszystko, aby Ciebie zauroczył. Dlatego nie sposób jest nie polubić najnowszej 11-generacji już odmiany modelu Civic.

Nową Hondę Civic szybko polubisz. W szczególności, jeśli poszukujesz dynamicznego eleganckiego pojazdu, który zadowala się niewielką ilością paliwa. Ale po kolei! Honda zafundowała klientom bardzo ciekawą propozycję. Stało się to w 50 rocznicę powstania modelu Civic. Choć sylwetka auta przypomina poprzednią generację to reszta jest już rewolucją. Począwszy od projektu wnętrza a skończywszy na układzie napędowym. 

Stylistyka XI generacji kompaktu Hondy zdecydowanie może się podobać. Rację miał szef projektu Tomoyuki Yamagami twierdząc, że model ten wywołuje emocje. Auto zostało zaprojektowane w sportowym stylu. Oko cieszą smaczki. Np. górna atrapa chłodnicy z elementami siatki, nakładkach na progi czy spojler zintegrowany z klapą bagażnika. Elementy te są czarnego koloru i ładnie kontrastują z nadwoziem auta. 

Mocny akcent
Zaglądając do wnętrza nowego Civica dostrzeżemy widoczną poprawę jakości wykonania oraz ciekawy projekt wnętrza. Wygląda ono leiej niż w poprzednim modelu. Osobiście bardzo przypadły mi do gustu efektowne kratki o strukturze plastra miodu, która rozciągają się na całej szerokości otworów wentylacyjnych. Honda poszła również z duchem czasów i w modelu tym zastosowano pierwszy raz całkowicie wirtualny kokpit. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 10-calowy ekran dotykowy. Obsługuje się jego intuicyjnie. Zaletą jego jest to, że umożliwia w prosty sposób połączenie np. ze smartfonem (Apple CarPlay i Android Auto).

Nasza wersja testowa o nazwie Advance to najwyższa odmiana wyposażenia, która posiadała dodatkowo doskonały system audio marki Bose składający się z aż 12 głośników. Honda oferuje pasażerom wygodne warunki podróżowania. Zarówno na przedniej, jak i tylnej kanapie. O komfort dbają podgrzewane przednie fotele. Dodatkowo ogrzewana  jest także kierownica. Przy okazji projektowania deski rozdzielnczej, nie brakuje na niej miejsca na różne przedmioty. Pod nią znajduje się schowek, za pomocą którego możemy ładować smartfon. Otrzymujemy również wiele portów USB z przodu oraz z tyłu. W konsoli środkowej są dwa miejsca na kubki i pojemny podłokietnik.   

Przypatrując się tej klasie nie sposób jest nie dostrzec, że auto wyróżnia się gabarytowo w swojej klasie. Ponieważ nie oferowany jest model Accord, Civic ma przyciągnąć również klientów  celującą w auta segmentu D. Szkoda jedynie, że auto oferowane jest tylko z nadwoziem typu liftback. Pojemność bagażnika wynosi 409 l, a po złóżeniu tylnej kanapy aż 1192 l. To bardzo dobry rezultat. 

Zaskakuje
Pod maskę Civica trafiła jednostka z napędem hybrydowym. Auto generuje moc 184 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Ma to przełożenie na osiągi. Auto przyspiesza do 100 km/h w 8,1 s. Poruszając się Hondą nie sposób jest dostrzec, że jedziemy hybrydą. Silnik nie wyje, a bezstopniowa skrzynia e-CVT pracuje bez zarzutu. Silnik spalinowy pełni rolę generatora mocy elektrycznej, zaś za napęd odpowiada silnik elektryczny. Ten ostatnio wykorzystuje energię znajdującą się w akumulatorze litowo-jonowym, który został umieszczony pod tylną kanapą. Pochodzi ona z hamowania lub wytracania prędkości. Gdybyśmy jednak podróżowali autostradą, to wtedy silnik spalinowy będzie wykorzystywany bezpośrednio do napędu, a silnik elektryczny będzie tylko go wspomagał. W takich warunkach napęd płynnie i bez udziału kierowcy przełącza się z trybu elektrycznego w hybrydowy czy spalinowy.

W Hondzie silnik spalinowy pełni rolę generatora potrzebnej do wytworzenia mocy elektrycznej, zaś za napęd odpowiada silnik elektryczny wykorzystując energię zgromadzoną w akumulatorze litowo-jonowym, którą uzyskuje się z hamowania lub wytracania prędkości. Wyjątek stanowią duże i stałe obciążenia, np. podczas jazdy autostradą, wtedy to silnik spalinowy jest wykorzystywany. Zaletą tej jednostki jest minimalne zapotrzebowanie na paliwo. Nam udało się osiągnąć niewiele ponad 4 litry. Dodatkowo napęd e:HEV jest świetnym rozwiązaniem dla osób wygodnych, którzy nie chcą tracić czasu na ładowanie auta. Civica nie trzeba bowiem ładować, za to można korzystać z pomocy trybu elektrycznego. Polepsza on dynamikę, wpływając na obniżenie zużycia paliwa.

Na koniec wspomnę o pewnej ciekawostce.  Otóż łopatki przy kierownicy służą do ustawiania siły odzysku energii, a nie zmiany biegów. Rozwiązanie typowe, jak w autach elektrycznych. Dzięki temu nie trzeba używać hamulca, a bateria naładuje się nam szybciej.

Na koniec ceny. 
Aby móc cieszyć się najnowszą odmianą Civica trzeba wydać 157 700 zł. Najbogatsza wersja Advance, którą mieliśmy okazję testować to wydatek 177 900 zł. Fakt to duża kwota. Otrzymujemy za nią jednak sporo, m.in. bogate wyposażenie zawierające szyberdach, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane przednie siedzenia, 10-calowy wirtualny kokpit, podgrzewaną kierownicę, wysokiej jakości sprze audio Bose oraz adaptacyjne światła drogowe. Z drugiej jednak strony konkurencja wcale tania nie jest, a Honda to  nowoczesny i świeży produkt, który zaskakuje oszczędnością, komfortem oraz przyciąga wzrok niebanalną sylwetką.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- niebanalna sylwetka
- bogate wyposażenie 
- bardzo oszczędna jednostka napędowa
- jakość wykonania
- przestronne wnętrze
- wysokiej klasy sprzęt audio
- brak słabych stron

Wady auta:
- wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance:
Wymiary (Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4551/1802/1408/2734 mm
Silniki: benzynowy 2.0 R4 + elektryczny
Maksymalna moc systemowa: 184 KM
Maksymalny moment obr. układu: 315 Nm
Skrzynia biegów/napęd: bezstopniowa aut. e-CVT/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średnie zużycie paliwa: 5,0 l/100 km (wg producenta)
Pojemność bagażnika: 409-1192 l
Pojemność zbiornika paliwa: 40 l
Masa własna/ładowność: 1499 kg / 431 kg
Cena: od 157 700 zł
Cena wersji testowanej: od 177 900 zł


Tagi:
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance, Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV, Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD, Honda Civic 2.0 184 KM, Honda Civic 2.0, Honda Civic XI, test Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance, test Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV, test Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD, test Honda Civic 2.0 184 KM, test Honda Civic 2.0, test Honda Civic

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Najnowsze artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2025.04.21

Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie się rozwija.
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Wiadomości / Ciekawostki

2025.04.20

Nowy model 911 GT3 z manualną skrzynią biegów pokonał północną pętlę w czasie 6:56,294 min.
 Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Wiadomości / Moto sport

2025.04.20

Michał Tochowicz i Piotr Białowąs odnieśli pierwsze zwycięstwo w historii Rajdu Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.