Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino
kalendarz 03/11 2019

Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino

Moto fanatyk / Toyota

Rally Legend już po raz 17. przyciągnęło entuzjastów rajdowych klasyków do San Marino.

Rally Legend to niesamowite i niecodzienne spotkanie rajdowej przeszłości z teraźniejszością. W jednej imprezie startują samochody, które przed laty rywalizowały na trasach mistrzostw świata, Europy i w krajowych czempionatach, można też zobaczyć najnowsze konstrukcje rajdowe, a także repliki najbardziej legendarnych aut. Za kierownicami samochodów można zobaczyć zarówno topowych kierowców, jak i amatorów, dla których to po prostu przygoda życia. Wśród kultowych aut nie brakuje rajdowych Toyot.

Tysiące kibiców koczują przy trasie, by podziwiać auta, które od lat trafiają na plakaty. Wśród najmocniejszych rajdówek kibice mogli podziwiać Toyotę Corollę WRC w malowaniu fabrycznego zespołu, który w latach 1997-1999 rywalizował w mistrzostwach świata. Auto ma dwulitrowy silnik o mocy 300 KM, napęd na cztery koła i sekwencyjną, 6-biegową skrzynię. To jedna z ikon przełomu wieków. Takim autem w 1998 r. Carlos Sainz i Luis Moya walczyli o tytuł mistrzów świata do ostatnich metrów Rajdu Wielkiej Brytanii, a Toyota Team Europe zdobyła tytuł wśród producentów. Corolla WRC w rękach Sainza oraz Didier Auriola wygrała cztery rundy WRC, a trzydzieści razy dojeżdżała na podium.

W imprezie w San Marino nie zabrakło też innej rajdówki, którą z sukcesami ścigał się Sainz - Toyoty Celiki ST 165. Takim autem Hiszpan wyjeździł swoje pierwsze mistrzostwo świata w 1990, wygrywając cztery z 12 rajdów. A sama Celika na pierwszym miejscu stawała w 13 rajdach mistrzostw świata. Za kierownicą auta zasiadały prawdziwe legendy jak Juha Kankkunen, czy Bjorn Waldegard. Ale potwory ze złotych rajdowych czasów to nie jedyne klasyczne Toyoty, które można było zobaczyć podczas Rally Legend. Na przełom lat 70. i 80. można było się przenieść dzięki przejazdom Toyoty Starlet i Toyoty Celiki 1600.

Rajdowe święto w San Marino przyciąga też kierowców z Polski. Wśród aut sprzed 1982 r. i z rajdową przeszłością nie zabrakło Saaba 96 V4 Rally Pawła Hoffmana, który od lat rywalizuje w Motul HRSMP. Ten wyjątkowy samochód jest jedyną rajdówką na polskich trasach, która w przeszłości rywalizowała w mistrzostwach świata i Europy. W imprezie w San Marino pojechali też Grzegorz Olchawski (Audi Quattro S1) oraz Jan Chmielewski (Citroen C2 S1600).

Foto: Jakub Rozmus


Tagi:
Rally Legend w San Marino, Toyota, Toyota Corollę WRC, Carlos Sainz, Luis Moya, Didier Auriol, Toyota Celica ST 165, Juha Kankkunen, Bjorn Waldegard, Grzegorz Olchawski, Jan Chmielewski

Zobacz podobne artykuły:

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020
kalendarz 31/03 2020

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

Wiadomości / Moto sport

2020.03.31

Nowa Toyota GR Supra GT4 oraz rajdowe i wyścigowe odmiany Toyoty GT86 w tegorocznej rywalizacji trzeciego sezonu Toyota Gazoo Racing Trophy.
Toyota GT86 w specjalnej wersji Black Limited
kalendarz 23/03 2020

Toyota GT86 w specjalnej wersji Black Limited

Wiadomości / News

2020.03.23

Ta specjalna wersja GT86 nawiązuje do słynnego modelu AE86 z lat 80.
Toyota powiększa przewagę w MŚ
kalendarz 17/03 2020

Toyota powiększa przewagę w MŚ

Wiadomości / Moto sport

2020.03.17

Sześciokrotni mistrzowie świata byli najszybszą załogą Rajdu Meksyku i odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w Yarisie WRC.
Najnowsze artykuły:
Volkswagen Transporter T6.1 ABT – Nie tylko do pracy

Volkswagen Transporter T6.1 ABT – Nie tylko do pracy

Moto fanatyk / Tuning

2020.03.31

Popularny Transporter jest dobrze znanym autem i cenionym za walory użytkowe. Nie musi być jednak tylko nudnym vanem.
GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

Wiadomości / Moto sport

2020.03.31

Nowa Toyota GR Supra GT4 oraz rajdowe i wyścigowe odmiany Toyoty GT86 w tegorocznej rywalizacji trzeciego sezonu Toyota Gazoo Racing Trophy.
Samorządy chcą być ekologiczne – biorą się za elektromobilność

Samorządy chcą być ekologiczne – biorą się za elektromobilność

Wiadomości / Gorące tematy

2020.03.30

Zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych do końca 2020 r. w Warszawie musi powstać tysiąc ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.