Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino
kalendarz 03/11 2019

Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino

Moto fanatyk / Toyota

Rally Legend już po raz 17. przyciągnęło entuzjastów rajdowych klasyków do San Marino.

Rally Legend to niesamowite i niecodzienne spotkanie rajdowej przeszłości z teraźniejszością. W jednej imprezie startują samochody, które przed laty rywalizowały na trasach mistrzostw świata, Europy i w krajowych czempionatach, można też zobaczyć najnowsze konstrukcje rajdowe, a także repliki najbardziej legendarnych aut. Za kierownicami samochodów można zobaczyć zarówno topowych kierowców, jak i amatorów, dla których to po prostu przygoda życia. Wśród kultowych aut nie brakuje rajdowych Toyot.

Tysiące kibiców koczują przy trasie, by podziwiać auta, które od lat trafiają na plakaty. Wśród najmocniejszych rajdówek kibice mogli podziwiać Toyotę Corollę WRC w malowaniu fabrycznego zespołu, który w latach 1997-1999 rywalizował w mistrzostwach świata. Auto ma dwulitrowy silnik o mocy 300 KM, napęd na cztery koła i sekwencyjną, 6-biegową skrzynię. To jedna z ikon przełomu wieków. Takim autem w 1998 r. Carlos Sainz i Luis Moya walczyli o tytuł mistrzów świata do ostatnich metrów Rajdu Wielkiej Brytanii, a Toyota Team Europe zdobyła tytuł wśród producentów. Corolla WRC w rękach Sainza oraz Didier Auriola wygrała cztery rundy WRC, a trzydzieści razy dojeżdżała na podium.

W imprezie w San Marino nie zabrakło też innej rajdówki, którą z sukcesami ścigał się Sainz - Toyoty Celiki ST 165. Takim autem Hiszpan wyjeździł swoje pierwsze mistrzostwo świata w 1990, wygrywając cztery z 12 rajdów. A sama Celika na pierwszym miejscu stawała w 13 rajdach mistrzostw świata. Za kierownicą auta zasiadały prawdziwe legendy jak Juha Kankkunen, czy Bjorn Waldegard. Ale potwory ze złotych rajdowych czasów to nie jedyne klasyczne Toyoty, które można było zobaczyć podczas Rally Legend. Na przełom lat 70. i 80. można było się przenieść dzięki przejazdom Toyoty Starlet i Toyoty Celiki 1600.

Rajdowe święto w San Marino przyciąga też kierowców z Polski. Wśród aut sprzed 1982 r. i z rajdową przeszłością nie zabrakło Saaba 96 V4 Rally Pawła Hoffmana, który od lat rywalizuje w Motul HRSMP. Ten wyjątkowy samochód jest jedyną rajdówką na polskich trasach, która w przeszłości rywalizowała w mistrzostwach świata i Europy. W imprezie w San Marino pojechali też Grzegorz Olchawski (Audi Quattro S1) oraz Jan Chmielewski (Citroen C2 S1600).

Foto: Jakub Rozmus


Tagi:
Rally Legend w San Marino, Toyota, Toyota Corollę WRC, Carlos Sainz, Luis Moya, Didier Auriol, Toyota Celica ST 165, Juha Kankkunen, Bjorn Waldegard, Grzegorz Olchawski, Jan Chmielewski

Zobacz podobne artykuły:

 Trzy najpopularniejsze hybrydy do miasta
kalendarz 11/11 2019

Trzy najpopularniejsze hybrydy do miasta

Prezentacje / Nowości

2019.11.11

Samochody hybrydowe to odpowiednie rozwiązanie do miasta.
 Toyota GR Supra 3000GT Concept - Wielkie skrzydło i wloty na masce
kalendarz 03/11 2019

Toyota GR Supra 3000GT Concept - Wielkie skrzydło i wloty na masce

Prezentacje / Concept Cars

2019.11.03

Tajemnicza GR Supra 3000GT Concept, która wprost nawiązuje do wyjątkowej Supry sprzed lat, za kilka dni zadebiutuje na targach SEMA w Las Vegas.
Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019
kalendarz 26/10 2019

Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019

Moto fanatyk

2019.10.26

Historia VW Transportera - od modeli najstarszych – T1, aż po najnowszą wersję VW Multivana 6.1.
Najnowsze artykuły:
Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!

Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!

Wiadomości / Moto sport

2019.11.16

Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski zwyciężyli w 45. Rajdzie Cieszyńska Barbórka.
Dwie Toyoty na podium w Szanghaju

Dwie Toyoty na podium w Szanghaju

Wiadomości / Moto sport

2019.11.16

Passa siedmiu zwycięstw z rzędu zespołu Toyota Gazoo Racing dobiegła końca, ale dwa prototypy TS050 Hybrid ukończyły czterogodzinny wyścig w Szanghaju na podium.
Debiut Lubiaka w Peugeocie 208 R2

Debiut Lubiaka w Peugeocie 208 R2

Wiadomości / Moto sport

2019.11.15

Maciej Lubiak po sezonie spędzonym za kierownicą Hyundaia i20 R5 postanowił powrócić do „ośki”.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.