Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu Skoda Sport
kalendarz 12/09 2020

Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu Skoda Sport

Moto fanatyk / Skoda

Odnoszący niegdyś sukcesy na wyścigach model Skoda Sport został odnowiony i przebudowany.

Inicjatorem renowacji był Michal Velebný, wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki. Za kierownicą pojazdu zasiadł słynny Hans-Joachim Stuck, były kierowca Formuły 1 i zwycięzca 24h Le Mans.

Od początku istnienia Skody wiele samochodów na stałe zapisało się w historii motoryzacji. Jednym z takich aut jest Skoda Sport, znana z udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1950 r. W najnowszym wideo dostępnym na Skoda Storyboard, Hans Joachim Stuck, legenda wśród kierowców wyścigowych, dzieli się swoimi wrażeniami z jazdy tym wyjątkowym sportowym modelem. O swoim związku z tym pojazdem opowiada też Michal Velebný, kierownik warsztatu renowacyjnego Skody i wnuk ówczesnego głównego konstruktora marki, Josefa Velebnégo.

Na ekranie pojawia się oświetlony słońcem górski krajobraz. Nagle rozbrzmiewa charakterystyczny warkot. To dźwięk silnika historycznego modelu Skody. Za kierownicą samochodu siedzi Hans-Joachim „Strietzel” Stuck, były kierowca Formuły 1, 18-krotny uczestnik Le Mans i dwukrotny zwycięzca tego wyścigu.

600-kilogramowa Skoda Sport z chłodzonym wodą 4-cylindrowym silnikiem o poj. 1.1 mimo upływu czasu, nie traci uroku.

– Prowadzenie tego samochodu jest niewiarygodnie przyjemne i naprawdę fantastyczne. Jako doświadczony kierowca, z perspektywy czasu, doceniam jak znaczące wydarzenie stanowił niegdyś dla kierowców udział w prestiżowym całodobowym wyścigu i możliwość kierowania samochodem takim, jak Skoda Sport – mówi Stuck.

24 czerwca 1950 r. samochód był dobrze przygotowany do startu w Le Mans. Dzięki temu po 13 godzinach wyścigu Václav Bobek i Jaroslav Netušil zajmowali drugie miejsce w klasie poniżej 1100 cm3. Jednak drobna usterka techniczna spowodowała, że pojazd z numerem 44 odpadł z wyścigu podczas 115 okrążenia. Element blokujący sworznia korbowego pękł i nie można go było naprawić na miejscu.

Michal Velebný wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki, odpowiedzialnego za zaprojektowanie Skody Sport, wraz z przyjaciółmi przebudował pojazd i przywrócił go do stanu z czasów jego świetności./oprac. ns/

źródło: Skoda


Tagi:
Skoda, Skoda Sport, Hans-Joachim Stuck, Michal Velebný, Josef Velebny

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival
kalendarz 24/07 2021

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
 Zwycięzca Tour de France z kryształowym pucharem od Skody
kalendarz 22/07 2021

Zwycięzca Tour de France z kryształowym pucharem od Skody

Wiadomości / News

2021.07.22

Tadej Pogačar już po raz drugi zwyciężył w klasyfikacji generalnej Tour de France.
 XIII Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów
kalendarz 17/07 2021

XIII Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów

Moto fanatyk

2021.07.17

Tym razem klasyczne Citroëny zawitały do Gliwic.
Najnowsze artykuły:
Subaru WRX 2022 – Zwiastun

Subaru WRX 2022 – Zwiastun

Wiadomości / News

2021.07.29

Podczas New York Auto Show w przyszłym miesiącu zostanie zaprezentowane Subaru WRX.
Metoda „na stłuczkę” wciąż działa

Metoda „na stłuczkę” wciąż działa

Wiadomości / Gorące tematy

2021.07.27

Liczba wyłudzeń z ubezpieczeń komunikacyjnych rośnie z każdym rokiem.
„Design musi wzbudzać emocje"

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.