Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport – Wyjątkowe spotkanie
Wiadomości / Prezentacje / Volkswagen / nowe auta / slider
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport – Wyjątkowe spotkanie
Wiadomości / Prezentacje / Volkswagen / nowe auta / slider
Najmnocniejsze Golfy GTI spotkały się na portugalskim torze wyścigowym w Portimao. Te dwie ikony - Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport są modelami jubileuszowymi, obydwa też mają specjalne elementy wystroju wnętrza. Na tym jednak kończą się ich podobieństwa. Pierwszy z nich to Golf GTI Pirelli, wyprodukowany w 1983 r., napędzany 112-konnym silnikiem, drugi to najnowsza propozycja koncernu VW - jubileuszowy Golf GTI Clubsport dysponujący mocą 265 KM. Portimao, tor wyścigowy na południu Portugalii, stał się idealnym miejscem, w którym te dwa modele mogły się zmierzyć. Golf GTI Pirelli z silnikiem 1.8 ma rozwiązania techniczne z roku 1983, wtedy po raz pierwszy zjechał z taśmy w ramach limitowanej edycji specjalnej, krótko przed zakończeniem produkcji Golfa I GTI. Ówczesny posiadacz tego auta mógł zadawać szyku. Dziś również wzbudzałby spore zainteresowanie. Jednak moc 112 KM dziś już na nikim nie robi wrażenia, ponieważ podobną lub wyższą mocą dysponują samochody segmentu B i to nie w usportowionej wersji. Najnowszy Golf GTI Clubsport został przygotowany z okazji przypadających w tym roku 40. urodzin słynnego hot-hatch’a. Dwulitrowy, 265-konny silnik TSI tego auta w podstawowym trybie pracy uzyskuje moment obrotowy równy 350 Nm. Szczególną cechą najnowszego modelu jubileuszowego jest jednak działająca czasowo funkcja boost, podnosząca na maksymalnie 10 sekund moc jednostki napędowej do 290 KM, a moment obrotowy do 380 Nm. Funkcję tę aktywuje się poprzez wykonanie kick-downu pedałem gazu. Dzięki funkcji boost samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s i jest najmocniejszym modelem spośród wszystkich seryjnych Golfów GTI w historii. Wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG ma dodatkowo funkcję „launch-control”, która – podobnie jak to ma miejsce w samochodach biorących udział w sportach motorowych – kontroluje start auta umożliwiając maksymalnie szybkie i efektywne ruszenie. Oprócz wzmocnionej jednostki napędowej, Golf GTI Clubsport otrzymał również nieco inną stylistykę. Samochód w tej wersji otrzymał nowy przedni zderzak, a z tyłu spoiler oraz dyfuzor. W ofercie (za dopłatą) znajdują się opony typu semi slick, dopuszczone do użytkowania na zwykłych drogach. Nie zapomniano także o ergonomii – do Golfa GTI Clubsport można wybrać seryjne sportowe, w pełni kubełkowe fotele lub też klasyczne sportowe fotele GTI. Nabywcy mogą również wybrać odmianę z dwubarwnym nadwoziem. Golf GTI Clubsport i Golf GTI Pirelli nie są jedynymi modelami produkowanymi w limitowanych edycjach. VW przygotowywał jubileuszowe wersje również na 20., 25., 30. i 35. urodziny GTI. Samochód w najbliższym czasie znajdzie się również w polskim cenniku. Powinien być tańszy od 300-konnego Golfa R. Norbert Szwarc
[gallery ids="56811,56812,56813,56814,56815,56816,56817,56818,56819,56820,56821,56822,56823,56825,56826,56827"]
Zobacz podobne artykuły:
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19