Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 GDDKiA - Ponad 345 km w 2022 roku
kalendarz 30/12 2021

GDDKiA - Ponad 345 km w 2022 roku

News

Ambitne plany GDDKiA.

Duże inwestycje na drogach krajowych rozłożone są na lata. W przyszłym roku planowane jest oddanie do ruchu nieco ponad 345 km nowych dróg krajowych.

„W przyszłym roku kierowcy otrzymają do dyspozycji kilkaset kilometrów nowych tras. Nowoczesnych i bezpiecznych dróg. Oddawane drogi to zwieńczenie ciężkiej pracy wielu osób i instytucji. Aby mogło do tego dojść, każdą inwestycję trzeba odpowiednio przygotować, uzyskać niezbędne decyzje administracyjne, ogłosić przetarg i wyłonić wykonawcę, a na sam koniec sprawnie i terminowo zrealizować roboty budowlane” - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Te 345 km nowych dróg to kluczowe inwestycje, które pozwolą domknąć i uzupełnić ważne ciągi i połączenia drogowe. To m.in. ostatni odcinek A1, od Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska, który domknie autostradowe połączenie na osi północ - południe. Dzięki temu autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin.

W 2022 r. zostanie poprawiona podróż drogą ekspresową S7 ze stolicy w kierunku Trójmiasta. Niedawno oddano do użytku odcinki od Mławy do Pieniek, a w przyszłym roku zostaną udostępnione w pełnym przekroju dwa kolejne odcinki: Napierki - Mława i Pieńki - Płońsk. Wyjeżdżający z Warszawy ekspresową S7 na południe również zyskają dwa odcinki: Warszawa Lotnisko - Lesznowola i Lesznowola - Tarczyn Północ. Oznacza to, że ekspresową S7 kierowcy będą mogli dojechać od Warszawy do granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego. Z kolei w woj. małopolskim zostaną połączone tunelem funkcjonujące odcinki S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrój.

Przyszły rok to również domknięcie ekspresowego połączenia między Lublinem a Rzeszowem. Via Carpatia na terenie Polski wydłuży się o ponad 28 km, a jadący z północy kraju w Bieszczady zyskają komfortowe połączenie dzięki oddawanym dwóm odcinkom S19: Niedrzwica Duża - Kraśnik i Zdziary - Rudnik nad Sanem.

Rok 2022 to również nowe kilometry trasy Via Baltica. Nowe odcinki S61 pojawią się w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim, przedłużając obecnie funkcjonujące. Oddamy do ruchu odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód ze zjazdem na DK61, Szczuczyn - Ełk Południe oraz odcinek od końca obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku.

Autostrada A1 w Nowych Marzach zostanie połączona z Bydgoszczą, Poznaniem i Wrocławiem poprzez drogę ekspresową S5. Ułatwi się także ominięcie zatłoczonej trasy od obwodnicy Trójmiasta za Wejherowo, oddając do ruchu trzy odcinki S6, Bożepole Wielkie - Gdynia Wielki Kack. Kierowcy skorzystają też z nowej jezdni na pierwszym z czterech odcinków A18. Wydłużymy odcinek Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu S14, Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu S17 oraz zakończymy prace na przygranicznym odcinku S3 Kamienna Góra - Lubawka.

Zostanie oddany do ruchu też kilka obwodnic, które wyprowadzą ruch tranzytowy z miast i miasteczek. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i podróżnych, a także mieszkańców m.in. w Iłży (woj. mazowieckie), Nowym Mieście Lubawskim czy Smolajnach (obie woj. warmińsko-mazurskie).

W 2022 r. planowane jest oddanie łącznie ponad 345 km nowych dróg, około 46 km autostrad:

• A1 Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk (24,2 km);
• A18 od km 11+860 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do 33+760 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) (21,9 km);

około 253 km dróg ekspresowych:

• S3 rozbudowa węzła Kijewo (1,7 km),
• S3 Kamienna Góra Północ - Lubawka (granica państwa) (15,3 km),
• S5 Nowe Marzy - Świecie Południe (23,3 km),
• S5 Świecie Południe - Bydgoszcz Północ (22,4 km),
• S6 Bożepole Wielkie - Luzino (10,4 km),
• S6 Luzino - Szemud (10,3 km),
• S6 Szemud - Gdynia Wielki Kack (20,2 km),
• S7 Napierki - Mława (14 km),
• S7 Pieńki - Płońsk (13,8 km),
• S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola (6,5 km),
• S7 Lesznowola - Tarczyn Północ (14,8 km),
• S7 Naprawa - Skomielna Biała (3,1 km),
• S14 Łódź Lublinek - Łódź Teofilów (12,2 km),
• S17 Warszawa Wschód - Lubelska (2,5 km),
• S19 Niedrzwica Duża - Kraśnik (20 km),
• S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem (8,2 km),
• S61 Łomża Południe - Łomża Zachód (7,2 km),
• S61 Szczuczyn - Ełk Południe (23,3 km),
• S61 koniec obw. Suwałk - Budzisko z obw. Szypliszek (24,2 km)

oraz około 46 km pozostałych dróg krajowych:

• DK9 obwodnica Iłży (7,2 km),
• DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego (17,7 km),
• DK35 obwodnica Wałbrzycha (1,1 km) - inwestycja podzielona jest na dwa odcinki, miejski finansowany przez prezydenta Wałbrzycha i pozamiejski finansowany przez GDDKiA o długości 1,1, km),
• DK40 obwodnica Kędzierzyna-Koźla (etap II) (14,3 km),
• DK51 obwodnica Smolajn (1,8 km),
• DK73 Kielce - m. Brzeziny/Morawica (4,2 km).

źródło: GDDKiA/PAP


Tagi:
GDDKiA, nowe trasy w 2022 roku

Zobacz podobne artykuły:

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?
kalendarz 25/01 2022

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Seat i Cupra – co nowego w 2022?
kalendarz 18/01 2022

Seat i Cupra – co nowego w 2022?

Wiadomości / News

2022.01.18

Ostatnie dwa lata były bardzo intensywne dla marek Seat i Cupra.
Wyjątkowa butelka szampana
kalendarz 02/01 2022

Wyjątkowa butelka szampana

Wiadomości / News

2022.01.02

Najnowsze artykuły:
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Testy / Testy

2022.01.24

Można zaryzykować twierdzenie, że Włosi przespali początki elektromobilizacji. Fiat do niedawna nie miał w ofercie nawet miękkiej hybrydy. Na szczęście, włodarze włoskiego giganta w porę się połapali. Elektryfikację gamy zacz...
Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Testy / Testy

2022.01.24

Kto by pomyślał, że Volkswagen przestanie wierzyć w diesla? A jednak. Niemcy stali się elektroentuzjastami. A wszystko to za sprawą Dieselgate. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.