Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Formuła 1 - To idzie młodość
kalendarz 04/05 2015

Formuła 1 - To idzie młodość

Wiadomości / Wydarzenia

Za nami trzy wyścigi nowego sezonu. Dwa zwycięstwa Mercedesa, jedno Ferrari. W kilku zespołach nastąpiła zmiana miejsc.

Sebastian Vettel  przeszedł z Red Bulla do Ferrari na miejsce Fernando Alonso, który przeniósł się do McLarena, bo nie mógł liczyć na dobry wynik. Ferrari było w głębokim dołku.  Że zamienił stryjek siekierkę na kijek, to już inna sprawa. W jeszcze głębszy wpadł w 2014 r. Red Bull i nie może się z niego wydostać. Przewaga tandemu Louis Hamilton, Nico Rosberg (Mercedes) nie tak duża  jak w zeszłym roku. Dość nieoczekiwanie niewiele ustępuje mu… Ferrari. To dobrze,  nie ma  gry do jednej bramki. Wyścigi stały się ciekawsze, bo - przypomnijmy sobie -  w wielu wyścigach wiało nudą. Dwa Mercedesy na czele… W tym roku mniej pasjonuję się pojedynkami najlepszych, z większym zainteresowaniem śledzę występy…  najmłodszych.

Max Verstappen

W Formule 1 zadebiutowało. trzech żółtodziobów.  Holender jest najmłodszym (ur. 3 września 1997 r.) w historii kierowcą Formuły 1. Po raz pierwszy zasiadł w bolidzie w zeszłym roku  3 października,  biorąc udział w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii w zespole Scuderia Toro Rosso. Od tego sezonu jest  już w tym zespole na stałe. Wielu „fachowców” uważało to niemal za szaleństwo. Za młody, za mało doświadczony. Gdzie taki smarkacz do Formuły 1! Jest  nie tylko najmłodszym lecz i  najmłodszym, który zdobył w Grand Prix punkty.  W Malezji w drugim tegorocznym  wyścigu  miał 17 lat i 180 dni, gdy zdobył 7 miejsce! Ogromny talent, na torze zachowuje się jak bardzo doświadczony kierowca, stacza  emocjonujące pojedynki z dużo bardziej doświadczonymi kierowcami i… wygrywa. Niestety z trzech dotychczasowych wyścigów dwukrotnie nie kończył z powodu defektów. Silniki Renault, jakie używa Toro Rosso są bardzo zawodne.  Warto go zapamiętać mając mniej zawodny bolid może  już w tym roku pokazać na co go stać. W niedalekiej przyszłości może stać się lepszym kierowcą od… ojca. Po trzech wyścigach zajmuje 11 miejsce.

Ojciec, Jos Verstappen niewątpliwie miał talent. W ciągu zaledwie  dwóch sezonów przeskoczył z kartingu do Formuły 1. Nikt wcześniej i później czegoś takiego nie dokonał. W debiucie w 1994 r. w zespole Benettona  dwukrotnie zajmował trzecie miejsca, niestety zawodził sprzęt i na koniec sezonu zajął dopiero dziesiąte. Startował w Formule 1 do 2000 r., większość wyścigów nie kończył z powodu  usterek technicznych.

Carlos Sainz jr.

To drugi młodzieniaszków  (ur. 1 września 1994 r.) Tak, tak syn dwukrotnego rajdowego mistrza świata i zwycięzcy Rajdu Dakar Carlosa Sainza seniora. Młody Carlos wraz z Maxem Verstappenem jeżdżą w tym samym zespole Toro Rosso. Smykałkę do wyścigów wykazał dość wcześnie, przeszedł przez karting, wyścigi samochodów turystycznych: w 2010 r. startował w europejskiej serii BMW,  w 2011 w Formule Renault 2.0  i wygrał 10. wyścigów, a w  ubiegłym roku w Formule Renault 3.5 w zespole Corse  wygrał  wszystkie 17. wyścigów! Zaproszony został na testy  młodych  kierowców do Silverstone i w bolidzie Red Bull Racing miał czwarty czas, a w Scuderia Toro Rosso drugi. Znakomicie spisał się w ostatnim Grand Prix  Bahrajnu, w klasyfikacjach zajął 10 miejsce. Wyścigu nie ukończył, mechanicy źle dokręcili koło. Po trzech wyścigach zajmuje 12 miejsce.

Louis Felipe de Oliveira Nasr

Brazylijczyk jest trzecim z młodych gniewnych. Felipe w swojej ojczyźnie uważany jest za następcę  legendarnego i nieodżałowanego Airtona Senny.  Najstarszy z trójki (ur. 21 sierpnia 1992 r.). Do Formuły 1 doszedł po pięciu latach ścigania.  Zaczął w 2009 r. od zwycięstwa  w brytyjskiej Formule BMW, rok później wygrał brytyjską  Formułę 3, w 2012 r. był piąty w  Grand Prix Macao, a w 2013 r. trzeci w serii GP2. W zeszłym roku  został kierowcą testowym Williamsa. W bieżącym wraz z Marcusem Ericssenem jeżdzą w zespole Saubera. W tegorocznej klasyfikacji  po trzech wyścigach   zajmuje 8. miejsce.

W wyścigach Formuły 1 kierowca jest tylko dodatkiem do samochodu, nawet najlepsi jak mistrzowie świata Fernando Alonso, Jenson Button, jak nie mają czym jeździć, zajmują miejsca w drugiej dziesiątce. Sukcesy wspomnianej trójki młodych i  utalentowanych  zależą przede wszystkim od tego jakim dysponować będą sprzętem. Bo, że potrafią jeździć już udowodnili.

Andrzej Martynkin

Zobacz podobne artykuły:

Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?