Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Finał Volkswagen Castrol Cup 2014 na Torze Poznań
kalendarz 27/09 2014

Finał Volkswagen Castrol Cup 2014 na Torze Poznań

Wiadomości / Moto sport / Volkswagen

W sobotę, 27 września odbędzie się ostatni wyścig tegorocznej odsłony Volkswagen Castrol Cup.

Podczas finałowej rundy, która zostanie rozegrana na Torze Poznań, dowiemy się czy w pucharze zwycięży Robertas Kupcikas czy może Jeffrey Kruger. Będziemy znali także trzeciego kierowcę sezonu. Czy zostanie nim Polak? Największe szanse ma Jan Kisiel, który jest obecnie trzeci w punktacji. Oprócz niego szanse na walkę o najniższy stopień podium zachowali jeszcze Marcus Fluch, Jonas Gelzinis i Maciej Steinhof. Gorąca atmosfera finału zostanie jeszcze dodatkowo podgrzana przez udział gości i kierowcę VIP. Tym drugim, będzie kolejny, po Svenie Hannawaldzie, zimowy mistrz olimpijski – Zbigniew Bródka.

Mistrzowski tytuł zdobędzie jeden z dwójki Robertas Kupcikas, Jeffrey Kruger. Ten pierwszy ma zdecydowanie łatwiejsze zadanie niż drugi. Na koncie litewskiego zawodnika widnieje liczba 508 punktów, podczas gdy rewelacja sezonu – Jeffrey Kruger – w 12 dotychczasowych wyścigach zdobył 436 punktów. Przypomnijmy, że sprawa tytułu nadal jest otwarta, bo w jednej rundzie pucharu można zdobyć 100 punktów.

Otwarta jest także kwestia trzeciego miejsca. Aktualnie na tej pozycji w tabeli plasuje się Jan Kisiel. Młody polski kierowca jest bliski powtórzenia swojego sukcesu sprzed roku, kiedy to był trzecim zawodnikiem Volkswagen Castrol Cup 2013. Kisiel wywalczył do tej pory 372 punkty. Najgroźniejszym konkurentem Kisiela do upragnionego miejsca na podium z pewnością jest Marcus Fluch. Szwed przez cały sezon prezentował równą formę i długo utrzymywał się na trzeciej pozycji w klasyfikacji pucharu. Dopiero po rundzie w Brnie wyprzedził go Kisiel, jednak różnica między tymi dwoma kierowcami to zaledwie 4 punkty. Do walki Szweda z Polakiem mogą się także włączyć Litwin Jonas Gelzinis i kolejny Polak Maciej Steinhof. To dwaj bardzo szybcy zawodnicy, z bogatym doświadczeniem zbieranym przez lata startów w wielu innych seriach wyścigowych. Gelzinis i Steinhof zawsze są groźni, więc możemy być pewni, że nie odpuszczą walki o trzecią lokatę.

10. miejsce zajmuje obecnie Dylan Pereira. Zawodnik z Luksemburga zdobył 219 punktów, ale kierowców, którzy mają szanse na miejsce w czołowej dziesiątce jest więcej. Oprócz Dylana ten cel jest realny także w przypadku zawodników zajmujących miejsca wyższe niż Pereira, a także dla kierowców z miejsc 11-17. Zajmujący 17. miejsce Patryk Strzesak ma 134 punkty, co oznacza, że może jeszcze zająć miejsce Pereiry.

Jerzy Dudek, który w ubiegłym sezonie startował jako kierowca VIP, w tym roku jest już regularnym, pełnoprawnym uczestnikiem Volkswagen Castrol Cup. W 12 dotychczas rozegranych wyścigach sezonu Jerzy Dudek wywalczył w sumie 113 punktów. Największą zdobycz zapewniło mu 11. miejsce zdobyte w pierwszym wyścigu trzeciej rundy. Na torze w Poznaniu Dudek zdobył wówczas 20 punktów za pierwszy i 10 za drugi bieg.

Przypomnijmy, że czołowi zawodnicy Volkswagen Castrol Cup mogą liczyć na atrakcyjne nagrody, zarówno na koniec, jak i w trakcie sezonu. Pula nagród do podziału we wszystkich siedmiu rundach to 56 tys. euro, czyli po 8 tys. na rundę. Ta kwota jest dzielona pomiędzy czołową ósemkę każdej rundy. Najwięcej emocji budzą jednak nagrody, jakie czekają na najlepszą trójkę sezonu. Zawodnik, który wywalczy najniższy stopień podium otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. euro. Zdobywca drugiego miejsca zasłuży na nagrodę w wysokości 20 tys. euro, a zwycięzca może liczyć na 30 tys. euro i kluczyki do Golfa VII generacji. Nagrody pieniężne zawodnicy mogą jednak przeznaczyć wyłącznie na wsparcie i dalszy rozwój swoich karier wyścigowych.

Oprócz 20 regularnie startujących kierowców, rywalizację w ostatniej rundzie ubarwi udział m.in. zwycięzcy Scirocco R-Cup, kierowcy rajdowego i mistrza kartingowego. W ramach programu wymiany zawodników między seriami wyścigowymi Volkswagena, gościnny start w finałowej rundzie Volkswagen Castrol Cup zaliczy triumfator tegorocznego pucharu Volkswagena Scirocco. Zwycięzcą tej prestiżowej niemieckiej serii został, pochodzący z RPA, Jordan Lee Pepper. W Poznaniu, za kierownicą pucharowego Golfa GTI usiądzie także Krzysztof Oleksowicz – założyciel grupy Inter Cars i kierowca rajdowy.

Piątek i sobota – 26 i 27 września będą bardzo pracowitymi dniami dla uczestników Volkswagen Castrol Cup. Po raz pierwszy kierowcy wyjadą na tor w piątek o godzinie 9:35 na pierwszą z dwóch 30-minutowych sesji treningowych. Druga odbędzie się o 12:30. Na godzinę 15:50 zaplanowano walkę o pozycje startowe do obu sobotnich wyścigów, czyli sesje kwalifikacyjną, która także potrwa dwa kwadranse. Sobotni poranek to czas na pierwszy wyścig (10:00). Ostatni raz w tym sezonie pucharowe Golfy GTI wyjadą na tor w sobotę o 15:15.
 

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.