Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM – Superkombi 
kalendarz 29/09 2019

Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM – Superkombi 

Testy / Fiat

Początek XXI wieku wyraźne nie był dla Fiata najszczęśliwszy. Wszystko zmieniła „pięćsetka”. Nostalgiczna konstrukcja pozwoliła klientom przypomnieć o włoskim producencie aut. Koncernowi inżynierowie postanowili pójść za ciosem. I na taśmy produkcyjne wrócił Fiat Tipo.

Ale konstrukcja, jakby w odróżnieniu od Fiata 500 w najmniejszym stopniu nie nawiązywała do poprzednika. Ba, jako pierwszy w 2015 roku z taśm produkcyjnych zjechał Tipo w wersji sedan. Na hatchback i kombi, czyli SW musieliśmy poczekać do 2016 roku.

Może się podobać
O sedanie i hatchbacku pisaliśmy już kilkakrotnie. Dziś, zatem na tapecie Fiat Tipo SW, czyli mówiąc po ludzku - kombi. Nie będziemy napawać się urodą auta. SW w zasadzie niczym nie różni się do sedana i hatcha. No, oczywiście do słupka C. Za nim to, co jest istotą i kwintesencją każdego kombi - pakowny bagażnik. Teraz tylko gwoli przypomnienia. Wnętrze? Sama architektura, ergonomia, materiały i montaż są na wysokim poziomie. Wszystko jest ładne, przemyślane i wykonane, z - co najmniej bardzo dobrych jakościowo materiałów. Owszem, plastiki są twardsze niż u konkurencji, ale wyglądają bardzo dobrze. A przy tym kosztują dużo mniej. Odnosząc wygląd i wykonanie kokpitu do ceny auta, okaże się że Tipo (dlaczego mnie to nie dziwi) ociera się o absolut!

Przede wszystkim przestronność
Pojazd w każdej wersji zapewnia ogrom miejsca. Przednie fotele nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Tylna kanapa z trzema regulowanymi zagłówkami daje wygodę dla 3 osób. Pasażerowie, nawet ci bardzo wysocy mogą się wyprostować, a do tego swobodnie wsunąć stopy pod siedzenia. Nie zabraknie też miejsca na kolana. A bagaż… no właśnie - w bagażniku miejsca jest najwięcej. Przy rozstawie osi 2636 mm Tipo pozwala na załadowanie 560 litrów w konfiguracji 5 osobowej lub, 1650 gdy złożymy kanapę. Więcej, to tylko w Octavii. Ale, czeskie kombi ma prawie 30 mm większy rozstaw osi. 

Każdy znajdzie coś dla siebie
Do napędu pojazdu włosi proponują 6 różnych silników. 4 to motory benzynowe, w tym jeden zasilany gazem LPG i dwa diesle. Testowego Fiata Tipo SW napędzał 1,6-litrowy turbodiesel MultiJet osiągający 120 KM przy 3750 obrotach i imponujące 320 Nm od 1750 obrotów. Napęd przenosiła skrzynia automatyczna DDCT 6 przełożeniach. Zgrany tandem pozwalał na sprawne rozpędzenie Tipo SW do prawie 200 km/h a osiągnięcie 100 km/h - w 11 sekund.
 

Klasa sama w sobie i jazda na kropelce
Istotą fiatowskich diesli jest bardzo kulturalna praca i nikły apetyt na olej napędowy. Motor 1,6 jest klasą dla siebie. Nie dorównują mu ani motory PSA ani VAG. Pod żadnym względem. Kultura pracy jest wzorowa. O tym że jedziemy dieslem nie informują nas wibracje kierownicy ani klekot wydobywający się spod maski. MultiJet jest po prostu perfekcyjny. Także, pod dystrybutorem. Producent sugeruje, że pojazd potrzebuje na każde 100 kilometrów w mieście 5 litrów ON, a w trasie i średnio - 4 litry. I… mniej więcej tak jest. Nasz test zamknęliśmy średnią 4,2 litra a spalanie w miecie wynosiło 5,4 litra!

Tipo SW prowadzi się, w mojej opinii w każdym razie - lepiej niż sedan i hatchback. Być może to tylko subiektywne odczucia, ale samochód, będąc odrobinę cięższy jest bardziej stabilny. 

Tipo SW dostępny jest w sześciu poziomach wyposażenia: Pop, Street, Easy, Mirror, Lounge i S-Design, przy czym już podstawowa wersja zawiera m.in.: ESP, czołowe poduszki, centralny zamek z pilotem, radioodtwarzacz z gniazdami AUX i USB, elektryczne sterowanie szybami przednimi i lusterkami, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach oraz klimatyzację manualną. W droższych wersjach bądź na liście opcji znajdziemy m.in. wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, system multimedialny Uconnect z dotykowym, 5-calowym ekranem, zestawem głośnomówiącym Bluetooth, czytnikiem SMS i sterowaniem głosowym, kamerę cofania oraz nawigację. Warto dodać, że system multimedialny dysponuje Apple Car play i identycznym systemem dla telefonów z Androidem.

I na koniec słów kilka o cenie. Otóż, ta jest omalże dumpingowa. Najtańsza wersja Tipo SW Pop startuje od 56 300 zł. Najdroższy Tipo SW S-Design to 96 800 zł. Konkurencja kończy regularny cennik 30 tysięcy dalej…

Jak już kiedyś skonstatowałem test Tipo mam z nim tylko jeden problem. Otóż, nie mam z nim problemów. Trudno mi znaleźć słabą stronę Tipo SW. A nie, jedną mam. Trudno… go kupić. Kontyngent pojazdów na polski rynek rozchodzi się niczym przysłowiowe świeże bułeczki. Przypadek? Nie sądzę!
Paweł Pusz

Zalety auta:
– cena
– praktyczne i bardzo obszerne wnętrze
– oszczędny i dynamiczny motor

Wady auta:
– brak

Podstawowe parametry techniczne Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM DCCT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi) – 4571/1792/1512/2636 mm
Silnik: turbodiesel
Pojemność: 1598 cm3
Moc maksymalna: 120 KM przy 3750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm od 1750 obr./min.
Osiągi (0-100 km/h): 11 sek.
Prędkość maksymalna: 197 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 5,0/4,0/4,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna DDCT 6 przełożeń
Pojemność bagażnika: 550/1650 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Cena: od 56 300 zł
Cena wersji prezentowanej: od 75 300 zł


Tagi:
Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM, test Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM, test Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet, test Fiat Tipo, opinie Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM, opinie Fiat Tipo II SW, opinie Fiat Tipo

Zobacz podobne artykuły:

 Fiat 500X cabrio?
kalendarz 09/01 2021

Fiat 500X cabrio?

Wiadomości / News

2021.01.09

Fiat 500X Cabriolet będzie rywalem VW T-Roc Cabrio.
Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TSI 190 KM DSG7 4Motion – Sposób na SUV-a
kalendarz 09/01 2021

Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TSI 190 KM DSG7 4Motion – Sposób na SUV-a

Testy / Testy

2021.01.09

Tiguan debiutował w 2006 roku. Na polskim rynku pojawił się na początku 2007 i do razu zdominował rankingi sprzedaży. 
Seat Tarraco 2,0 TDI 190 KM DSG7 4Drive – Konkurent Volkswagena z Niemiec?
kalendarz 09/01 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI 190 KM DSG7 4Drive – Konkurent Volkswagena z Niemiec?

Testy / Testy

2021.01.09

W 2016 roku zadebiutował pierwszy SUV z logo Seata.
Najnowsze artykuły:
Samochód dla audiofila

Samochód dla audiofila

Prezentacje / Nowości

2021.01.27

Dobry zestaw audio to podstawa w każdej długiej ale i komfortowej podróży.
Seat Tarraco  - więcej mocy

Seat Tarraco - więcej mocy

Wiadomości / News

2021.01.27

SUV będzie dostępny z silnikiem znanym z VW Golfa GTI, czy Skody Octavii RS.
Koniec z rozrzuconymi po chodniku e-hulajnogami

Koniec z rozrzuconymi po chodniku e-hulajnogami

Wiadomości / Gorące tematy

2021.01.27

Będzie też ograniczenie prędkości dla ich użytkowników.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.