Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ferrari naprawia swój błąd
kalendarz 03/07 2025

Ferrari naprawia swój błąd

News / Ferrari

Włoska marka przyznaje, że wprowadzenie dotykowych elementów sterujących było pomyłką.

Ferrari wraca do fizycznych przycisków, co jest w dużej mierze spowodowane opiniami klientów. Właściciele modeli takich jak Roma, Purosangue, 296, SF90 i nowego 12Cilindri wyrazili frustrację związaną z nadmiernie wrażliwym interfejsem dotykowym na kierownicy.

W odpowiedzi Ferrari wprowadziło nowy układ sterowania, który po raz pierwszy zastosowano w przeznaczonym do jazdy torowej modelu 296 Speciale, a ostatnio w podstawowym modelu Amalfi.

Jednocześnie wszystkie przyszłe modele Ferrari będą miały fizyczne przyciski na kierownicy. Szef ds. handlowych Enrico Galliera powiedział w rozmowie z magazynem „Autocar”, że prawdziwe przyciski „będą stosowane w każdym nowym wydaniu, które wprowadzimy na rynek”. Co więcej, szef ds. rozwoju produktu Gianmaria Fulgenzi powiedział Top Gear, że modernizacja istniejących modeli jest możliwa. Obecni właściciele nie będą musieli wymieniać całej kierownicy; wystarczy wymienić jej środkową część, a usługę będzie można wykonać u dealera bez odsyłania kierownicy do Maranello.

Dlaczego Ferrari w ogóle przyjęło dotykowe klawisze? Podczas opracowywania modelu SF90, najbardziej zorientowanego na wydajność modelu Ferrari w tamtym czasie, zespół miał na celu stworzenie najszybszego możliwego interfejsu. Zainspirowani szybkością ekranów dotykowych smartfonów, twórcy auta przenieśli tę koncepcję na kierownicę samochodu. Niestety, zmiana ta nie okazała się tak udana, jak pierwotnie planowano. „Nasza filozofia zawsze brzmi: ręce na kierownicy, oczy na drodze” — powiedział Galliera. „Ale odkryliśmy, że ludzie spędzają zbyt dużo czasu, mając oczy również na kierownicy. Słuchaliśmy naszych klientów”.

Galliera przyznał, że interfejs jest „prawdopodobnie zbyt zaawansowany i nie do końca idealny w użytkowaniu” i podkreślił, że Ferrari nie rezygnuje całkowicie z tej strategii, ale wprowadza zmiany w oparciu o rzeczywiste opinie.

Chociaż sterowanie dotykowe bywa frustrujące, nowoczesny interfejs nie odstrasza jednak  kupujących. Ferrari odnotowało rekordową sprzedaż w 2024 r., dostarczając 13 752 samochody, czyli o 0,7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Ma wystarczająco dużo zamówień aby pokryć produkcję do końca przyszłego roku, co oznacza, że nowo złożone zamówienia nie zostaną zrealizowane do 2027 r./ns/

Foto: Ferrari


Tagi:
Ferrari, ekrany dotykowe

Zobacz podobne artykuły:

200-setna Škoda Fabia RS Rally2
kalendarz 14/07 2025

200-setna Škoda Fabia RS Rally2

Wiadomości / News

2025.07.14

Jubileuszowy egzemplarz został przekazany Adamowi Březíkowi.
Dacia podobnie jak inne marki, wprowadzi...
kalendarz 10/07 2025

Dacia podobnie jak inne marki, wprowadzi...

Wiadomości / News

2025.07.10

Najpopularniejszy SUV Dacii wkrótce będzie elektryczny.
Z Ferrari do McLarena?
kalendarz 09/07 2025

Z Ferrari do McLarena?

Wiadomości / News

2025.07.09

Wieloletni szef Ferrari pojawił się na liście kandydatów na szefa McLaren Automotive.
Najnowsze artykuły:
200-setna Škoda Fabia RS Rally2

200-setna Škoda Fabia RS Rally2

Wiadomości / News

2025.07.14

Jubileuszowy egzemplarz został przekazany Adamowi Březíkowi.
Rynek motoryzacyjny w czerwcu

Rynek motoryzacyjny w czerwcu

Wiadomości / Gorące tematy

2025.07.14

Hybrydy w górę, tanie auta w odwrocie, motocykle na rekordowym poziomie.
2. runda Toyota GR Cup

2. runda Toyota GR Cup

Wiadomości / Moto sport

2025.07.13

Kierowcy sportowych aut Toyoty i Lexusa spotkali się na torze Silesia Ring.