Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Europejscy kierowcy wybierają opony całoroczne
kalendarz 15/04 2021

Europejscy kierowcy wybierają opony całoroczne

Bezpieczeństwo / Eksploatacja

Ponad połowa kierowców w Europie, którzy używają opon całorocznych, wybiera je ze względu na wygodę, ponieważ nie trzeba ich wymieniać dwa razy do roku.

Kolejnym powodem, zgodnie z wynikami przeprowadzonej ankiety w ubiegłym roku przez Nokian Tyres, jest bezpieczeństwo. 50 proc. respondentów uważa, że opony całoroczne są wystarczająco bezpieczne, by używać ich przez cały rok w Europie Środkowej, ponieważ spełniają wszystkie wymagania regulacyjne dotyczące opon zimowych. Ankietę przeprowadzono w czterech krajach: Polsce, Niemczech, Francji i Włoszech.

- Rosnąca potrzeba większego bezpieczeństwa na mokrych i zaśnieżonych drogach — nawet poza typowymi dla takiej pogody porami roku — to jedna z głównych przyczyn wyposażania samochodów w Europie w opony sprawdzające się w każdych warunkach pogodowych — mówi Catja Wiedenmann, dyrektor ds. marketingu Nokian Tyres Europe.

Przyczepność, prowadzenie, odporność na zużycie i cechy umożliwiające bezpieczną jazdę w zimie w zmieniających się warunkach były również wymieniane wśród najistotniejszych zalet opon całorocznych. Kierowcy uczestniczący w ankiecie wskazali, że wybierają opony całoroczne z dwóch względów: wygody i bezpieczeństwa. Wiele gospodarstw domowych preferuje nadal opony sezonowe, a to między innymi z uwagi na zwykle wysokie ceny opon całorocznych. Wygoda jest głównym powodem dla kierowców włoskich — w różnym stopniu zgadza się z tym 70 proc. tej grupy respondentów, a także 63 proc. kierowców z Niemiec. Dla polskich kierowców najważniejsze jest bezpieczeństwo, a 74 proc. z nich zgadza się z tym, że opony całoroczne są wystarczająco bezpieczne na wszystkie pory roku. Podobnego zdania są kierowcy francuscy i włoscy — odpowiednio 56 proc. i 54 proc.

Respondenci oczekują jednak pewnych udoskonaleń opon całorocznych. Najważniejsza jest poprawa oszczędności paliwa, a na kolejnych miejscach listy życzeń znalazły się dobra odporność na zużycie i cena. Jeżeli chodzi o jazdę po śniegu i błocie pośniegowym, zastrzeżenia mają szczególnie kierowcy włoscy (41 proc.), a także francuscy (35 proc.) i niemieccy (34 proc.), ponieważ uważają, że lokalna pogoda w zimie nadal wymaga właściwości opon sezonowych.

Większość opon całorocznych stosuje się w małych i średnich samochodach rodzinnych — wskaźnik ten wynosi aż 58 proc. w przypadku samochodów pokonujących od 5000 do 20 000 km rocznie w Niemczech. Przeważająca większość — 78 proc. niemieckich kierowców używających opon całorocznych stosuje je w samochodach na benzynę. Robi tak też 55 proc. polskich kierowców i 45 proc. włoskich, podczas gdy 62 proc. kierowców z Francji woli na nich jeździć samochodami z silnikami Diesla.

Większość respondentów używa opon całorocznych w samochodach mających ponad 5 lat. Jedynie 3,75 proc. wszystkich respondentów z Europy Środkowej kupuje opony całoroczne do samochodów nowych, mających mniej niż rok. W związku z tym nic dziwnego, że wielu kierowców rozważa wyposażanie w opony całoroczne drugiego samochodu w gospodarstwie domowym, który osiąga zwykle mniejszy roczny przebieg. Zgadza się z tym 74 proc. polskich kierowców, a także 59 proc. włoskich, 57 proc. niemieckich i 47 proc. francuskich.

Z ankiety wynika, że większość respondentów używa opon mających mniej niż dwa lata, co oznacza, że wciąż korzystają ze swojego pierwszego zestawu opon całorocznych. Ten wskaźnik jest najwyższy w Polsce (67 proc.), a następnie w Niemczech (57 proc.). Ponadto 77 proc. respondentów zgadza się z tym, że zmiany klimatyczne i łagodniejsza pogoda zimą, zwiększą atrakcyjność opon całorocznych dla konsumentów w przyszłości.

Ogólny wskaźnik dynamiki wzrostu sprzedaży opon całorocznych już teraz jest wysoki i wynosi 20–25 proc. Rynek ten będzie więc nadal mocno rosnąć w przyszłości, a ankieta odzwierciedla te nastroje. 70 proc. respondentów zdecydowanie kupiłoby ponownie opony całoroczne do swojego samochodu./oprac. ns/

źródło: Nokian Tyres


Tagi:
opony, opony całoroczne

Zobacz podobne artykuły:

Nowe etykiety na opony
kalendarz 11/05 2021

Nowe etykiety na opony

Warsztat / Porady

2021.05.11

Co się zmieniło i jak wpłynie na kierowców?
Co polscy kierowcy wiedzą o systemach bezpieczeństwa w aucie?
kalendarz 04/05 2021

Co polscy kierowcy wiedzą o systemach bezpieczeństwa w aucie?

Warsztat / Technika

2021.05.04

Jakie nowoczesne systemy interesują polskich kierowców?
Uwaga, tu łatwo o mandat!
kalendarz 30/04 2021

Uwaga, tu łatwo o mandat!

Bezpieczeństwo

2021.04.30

Najczęściej kontrolowane drogi w Polsce 2021.

Firmy z branży

Casus Dochodzenie Roszczeń Ubezpieczeniowych

mazowieckie
ul. Kopernika 30/506
00-336 Warszawa
Tel.: 22 828 13 12, 502 421 977, 603 065 111
Email.: biuro@casus.biz
https://www.casus.biz/

LadneFelgi.pl Sp. z o.o. Sp.k.,

ul. Łokietka 86E
16-400 Suwałki
Tel.: 87 737 1900
Email.: sklep@ladnefelgi.pl
https://www.ladnefelgi.pl/

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

mazowieckie
ul. Wał Miedzeszyński 572
03-994 Warszawa
Tel.: 720 888 001
http://stacjakontrolipojazdow.pl/

Pomoc Drogowa 24h, Warsztat samochodowy 24h

mazowieckie
ul. Spytka z Melsztyna 9A
03-672 Warszawa
Tel.: 694 900 009
http://auto-pomoc24h.com.pl/
Najnowsze artykuły:
Nowy VW Polo GTI na szkicach

Nowy VW Polo GTI na szkicach

Wiadomości / News

2021.05.12

VW ujawnił szkic usportowionej wersji Polo przed premierą w czerwcu.
 „Setka” Hamiltona

„Setka” Hamiltona

Wiadomości / Moto sport

2021.05.12

Lewis Hamilton zdobył swoje setne pole position.
Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.