Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Elektryczne auta trafiły do wypożyczalni
kalendarz 08/07 2014

Elektryczne auta trafiły do wypożyczalni

Wiadomości / Wydarzenia

Rozmowa z Jackiem Sosnowskim z firmy Sixt rent a car Polska na temat rynku samochodów elektrycznych oraz wprowadzenia do floty wypożyczalni nowości – BMW i3.

 Na ulicach europejskich miast coraz częściej spotkać można prawie bezszelestnie poruszające się samochody. Rynek aut elektrycznych także w Polsce rozwija się coraz dynamiczniej. Już kilka marek posiada w stałej ofercie „auta na baterie”, lecz najciekawszą propozycją jest dostępne od niespełna roku BMW i3. O nowości we flocie wiodącej wypożyczalni w kraju oraz potencjale rynku samochodów elektrycznych rozmawiamy z Jackiem Sosnowskim, dyrektorem operacyjnym Sixt rent a car Polska.

Jak ocenia Pan rynek samochodów elektrycznych w Polsce i Europie?

Jacek Sosnowski: - Najważniejsi gracze na rynku motoryzacyjnym, producenci samochodów zaczynają dostrzegać ogromny potencjał drzemiący w pojazdach elektrycznych. Stawiają ogromny nacisk na rozwój tej linii produkcyjnej w swoich fabrykach i centrach badawczo-rozwojowych. Auta napędzane silnikiem zasilanym z akumulatorów stają się coraz bardziej popularne na drogach w Europie. Ta koncepcja doskonale łączy się ze strategią i priorytetami UE, w której wprowadzenie takich pojazdów do powszechnego użytku jest jednym z głównych celów. W wielu miastach, gdzie natężenie ruchu dawno przekroczyło rozsądne granice, użytkownicy samochodów elektrycznych mogą korzystać z wielu przywilejów, choćby takich jak: możliwość jazdy buspasem czy bezpłatne parkowanie w centrach metropolii.

Co zdecydowało o tym, że wprowadzają Państwo samochód elektryczny do oferty wypożyczalni?

JS: Nowoczesność od zawsze wpisuje się w filozofię Sixt. Naturalnym jest więc fakt, że podążamy za światowymi trendami i poszerzamy stale naszą flotę o nowinki z branży motoryzacyjnej. Myślę, że Polacy dojrzeli do takich innowacyjnych rozwiązań. Zdaję sobie sprawę, że dopiero przecieramy szlaki w naszym kraju, ale chcemy gonić europejskie standardy. Natężenie ruchu wielu polskich miastach już jest na tyle duże, że niebawem powinniśmy być świadkami nadania przywilejów użytkownikom samochodów elektrycznych.

Dlaczego wybór padł właśnie na BMW i3?

JS: To wynik długofalowej i ścisłej współpracy Grupy Sixt z koncernem BMW - zarówno na poziomie światowym, jak i krajowym. Gdy podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej oferty o samochód elektryczny, dowiedzieliśmy się, że BMW będzie wprowadzać na rynek i3. Był to naturalny sojusz dwóch marek dostarczających produkty i usługi na najwyższym poziomie. Dlatego też Sixt jest jedyną wypożyczalnią sieciową w Polsce, która oferować będzie elektryczne BMW – na początek na terenie Warszawy. W Sixt kładziemy duży nacisk na ochronę środowiska - dostarczamy samochody wyposażone w najnowsze systemy ograniczające emisję spalin, hybrydowe oraz właśnie elektryczne. Kolejnym ważnym argumentem był fakt, że BMW i3 to nowa jakość w segmencie aut elektrycznych. W przypadku większości pojazdów tradycyjny model jest jedynie dostosowany do napędu elektrycznego, a i3 to samochód zaprojektowany od podstaw jako elektryczny. Dzięki temu m.in. uzyskano dość niską masę, która jak wiadomo ma niebagatelny wpływ na zużycie energii, zadbano także o jej odpowiedni rozkład. Nisko położony środek ciężkości, mimo zastosowania wąskich opon o niewielkim oporze toczenia, sprawia, że auto prowadzi się bardzo pewnie, a w połączeniu ze 170-konnym silnikiem (125 kW) pozwala na bardzo dynamiczną jazdę.

Czym ten samochód może zaskoczyć przeciętnego użytkownika?

JS: Zaskakuje bardzo wysokim komfortem podróżowania. Przy rozpędzaniu w takich autach silnik elektryczny wytwarza dźwięk podobny do wirującej pralki. W tym samochodzie takie odgłosy praktycznie nie docierają do uszu kierowcy i pasażerów. Poza tym samochód jest wręcz bezobsługowy – wsiadasz i jedziesz. Nie trzeba martwić się o poziom oleju, filtry, płyn chłodniczy itp. System ładowania także nie sprawi problemów – klient może skorzystać z istniejących punktów ładowań w różnych lokalizacjach miasta (wtedy ładowanie trwa krócej) lub podłączyć samochód do tradycyjnego „gniazdka” 230V. Auto wyposażone jest w bardzo skrupulatny system wskazań zasięgu – przy danym stylu jazdy wyświetlany zakres jest rzeczywisty i można polegać na wskazaniach z deski rozdzielczej. Ci, którzy jeżdżą bardziej dynamicznie powinni pokonać na jednym ładowaniu przynajmniej 100 kilometrów, ale gdy tylko łagodniej zaczniemy operować pedałem „gazu” zakres zwiększy się do 160, zatem bez problemów wystarczy nam na intensywną, całodzienną jazdę po mieście. Zapewne niektórym kierowcom ciężko będzie delikatnie przyspieszać, ponieważ i3 rozpędza się do „setki” w zaledwie 7,2 sekundy - to tylko niecałą sekundę wolniej od nowego Golfa GTi. Podsumowując - jeśli zaskoczy, to tylko pozytywnie.

***
 

Zobacz podobne artykuły:

Nissany już wkrótce tylko elektryczne
kalendarz 28/03 2024

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
kalendarz 28/03 2024

"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

Wiadomości / News

2024.03.28

Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.
Nowy SUV Citroena
kalendarz 26/03 2024

Nowy SUV Citroena

Wiadomości / News

2024.03.26

Citroen Basalt to nowa propozycja francuskiej marki, ale…
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych