Elektryczna Toyota C-HR
Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne.
Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 r.
Elektryczna Toyota C-HR będzie produkowana w fabryce GAC-Toyota, zaś bliźniaczy model IZOA w zakładzie FAW-Toyota. Nowy model ma nieco zmieniony przód ze zmniejszonym grillem, co wynika z faktu, że elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała na razie żadnych szczegółów technicznych nowych aut.
Toyota zaprezentowała w Szanghaju także wiele innych zelektryfikowanych samochodów. Należą do nich debiutujące na tym rynku hybrydowe wersje RAV4 oraz modeli Alphard i Vellfire, a także Corolla i Levin w wersjach plug-in hybrid dostępnych w Chinach od marca tego roku.
Atrakcją stoiska Toyoty jest koncepcyjny model Rhombus – samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek R&D Toyoty w Chinach. Samochód ten powstał z myślą o kierowcach z pokolenia urodzonego po 1990 r.
Podczas konferencji prasowej wiceprezydent Toyoty, Moritaka Yoshida, odniósł się m.in. do samochodów elektrycznych na ogniwa paliwowe. „Od 2017 r. Toyota prowadzi w Chinach testy wodorowej Toyoty Mirai. Rozważamy wprowadzenie na chiński rynek także innych modeli na ogniwa paliwowe, w tym autobusu FC Coaster”.
Toyota C-HR oraz IZOA w wersji BEV to pierwsze modele elektryczne Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie lat 2020 Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych. Producent zamierza do 2030 r. sprzedawać 5,5 mln zelektryfikowanych aut rocznie – liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie. Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej – hybrydy stanowią 50 proc. wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.
Do lutego 2019 całkowita globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiego producenta wyniosła niemal 13 mln aut, licząc od premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 r. Samochody te pozwoliły uniknąć emisji ponad 103 mln ton CO2.
W listopadzie 2018 r. na targach China International Import Expo w Szanghaju Toyota przedstawiła nową koncepcję mobilności, opartą na elektryfikacji, informatyzacji i sztucznej inteligencji. Przykładem jej wprowadzenia w życie jest system e-Pallete oparty na elektrycznych, autonomicznych wagonach o uniwersalnym zastosowaniu. Zbliżające się Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Tokio 2020 będą okazją do zaprezentowania działania tej koncepcji w praktyce. Doświadczenia zdobyte podczas tego wydarzenia zostaną wykorzystane podczas Zimowych Igrzysk w Pekinie 2022./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25