Ekstremalny Golf R 400
W Pekinie VW zaprezentował studyjny model Golfa.
Samochód wyróżnia się agresywną stylizacją a przede wszystkim mocą, wynoszącą 400 KM. Koncepcyjny model konstrukcyjnie opiera się na seryjnym Golfie VII. Do napędu auta posłużył 4-cylindrowy, 2.0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Konstruktorzy zmodyfikowali m in. parametry turbosprężarki. Dzięki tym zmianom, moc została zwiększona do 400 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm.
Napęd jest przekazywany na cztery koła (4Motion) za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG, która zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Jest to szybciej niż seryjny Golf R. Prędkość maksymalna również wzrosła z 250 km/h do 280 km/h.
Masa auta wynosi 1420 kg. Nadwozie zostało 20 mm poszerzone. Powiększone nadkola - Flared – to hołd dla Golfa Rallye G60 z 1998 r. Koncepcyjny model otrzymał 19-calowe felgi z ogumieniem 235/35 R19. Z tyłu natomiast znalazły podwójne 110 mm centralnie umieszczone rury wydechowe inspirowane tymi z modelu Golfa R32 2002.
We wnętrzu sportowe akcenty – fotele z zagłówkami i otworami na pasy bezpieczeństwa. W drugim rzędzie również znajdują się dwa oddzielne fotele pokryte pikowaną Alcantarą i skórą z kontrastowym przeszyciem.
Volkswagen zapewnia, że Golf R 400 to tylko model koncepcyjny i przynajmniej na razie nie ma żadnych planów odnośnie uruchomienia produkcji.
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03