Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dwie zabytkowe Skody na Bodensee Klassik
kalendarz 07/05 2016

Dwie zabytkowe Skody na Bodensee Klassik

Moto fanatyk / Oldtimery / Skoda / slider

Muzeum Skody wystawiło dwa pojazdy w rajdzie na regularność.

Jest to już piąta edycja rajdu samochodów klasycznych Bodensee Klassik. Dwa auta – Skoda 440 Spartak i rajdowa 1000 MB Rallye, dostarczone przez Muzeum Skody, pokonują 630 km na drogach Niemiec i Austrii. W tym rajdzie na regularność – i jednocześnie teście niezawodności klasycznych wozów – na starcie stanęło 180 uczestników, przybyłych do Bregencji w Austrii, gdzie wydarzenie to miało swój początek i koniec.

 „Dla uczestników Bodensee Klassik udział w rajdzie oznacza wielkie emocje” – mówi Michal Velebný, koordynator warsztatu restaurującego w Muzeum Skody. „To jedna z najpiękniejszych i najbardziej zróżnicowanych wypraw organizowanych dla samochodów klasycznych. Do udziału w rajdzie wybraliśmy modele uwielbiane przez kibiców, które umożliwią załogom uzyskanie dobrych wyników na wymagających górskich trasach.”

W tym roku ma miejsce piąta edycja Bodensee Klassik. 180 klasycznych samochodów będzie można podziwiać w02 Skoda jpg pięknej alpejskiej scenerii Jeziora Bodeńskiego od 5 do 7 maja. Zabytkowe pojazdy będą startowały z Festspielhaus w Bregencji w każdy z trzech dni rajdu. Licząca 630 km trasa zabierze uczestników na najpiękniejsze miejsca regionów Allgäu, Vorarlberg i Tyrolu.

Jednym z klasycznych pojazdów z Mladá Boleslav jest Skoda 440 Spartak z 1957 r. Podczas imprezy w Austrii, model ten ma swój debiut po dwóch latach prac gruntownej renowacji. Samochód napędzany silnikiem o poj. 1083 cm3, dysponuje mocą 40 KM, przesyłaną na tylną oś za pośrednictwem skrzyni biegów o czterech przełożeniach.

Skoda 1000 MB Rallye z 1967 r. startowała już w poprzedniej edycji rajdu. Wyczynowa konstrukcja, która została przebudowana na początku lat 90., nadal robi wrażenie. Przypomnijmy, że model ten z dużym powodzeniem startował w morderczych rajdach długodystansowych, takich jak Panama–Alaska czy Londyn–Meksyk. Posiada zmodyfikowany silnik 4-cylindrowy o poj. 1.3 o mocy 90 KM. Prędkość maksymalna to 170 km/h./oprac. ns/

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?