Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dublet VW w Monte Carlo
kalendarz 25/01 2016

Dublet VW w Monte Carlo

Wiadomości / Moto sport

Broniący tytułu Sebastien Ogier (VW Polo) wygrał Rajd Monte Carlo.

Dodajmy, że rajd ten stanowił pierwszą rundę mistrzostw świata 2016. Drugie miejsce zajął partner Ogiera z zespołu, Norweg Andreas Mikkelsen (VW Polo), a trzecie Belg Thierry Neuville (Hyundai i20).

Niedzielne trzy ostatnie OS-y praktycznie nie przyniosły poważniejszych zmian w klasyfikacji. W sobotę awaria skrzyni biegów wyeliminowała z rywalizacji Brytyjczyka Krisa Meeke’a, który dzielnie dotrzymywał tempa Ogierowi.

Startujący w Monte Carlo Robert Kubica (Ford Fiesta RS), już na trzecim odcinku wypadli z trasy i na tym zakończyli swój udział w rajdzie.

Tegoroczna wygrana Ogiera, jest jednocześnie jego trzecim triumfem z kolei w Monte Carlo. Sebastien Ogier w jednym rzędzie stanął z tak legendarnymi kierowcami, jak - Sandro Munari’emu udało się to w Lancii, Walterowi Röhrlowi w Oplu, Lancii i w Audi, Tommiemu Mäkinenowi w Mitsubishi, a Sebastienowi Loebowi w Citroenie. Dotychczas jako piąty kierowca w historii Rajdowych Mistrzostw Świata wygrał „Monte” trzy razy z rzędu. Osiągnął ten sukces w latach 2014, 2015 i 2016. 318-konne Polo R WRC obok Porsche 911, Lancii Stratos, Lancii Delta, Mitsubishi Lancera i Citroena Xsary, okazało się szóstym samochodem rajdowym, który ma na koncie trzy kolejne zwycięstwa w Monte Carlo. Wygrywając 35 spośród 40 rajdów Polo R WRC jest w historii tego sportu najskuteczniejszym samochodem. Stosunek zwycięstw do liczby rajdów, w których Polo R WRC brało udział wynosi 87,5 proc.

Ostatni odcinek specjalny rajdu, tzw. Power Stage, podczas którego najlepsi trzej kierowcy i piloci mogą zdobyć dodatkowe punkty, od dawna jest domeną VW. Podczas Monte Carlo Sebastien Ogier/Julien Ingrassia wygrywając ten szczególny OS po raz 26. przyczynili się do wzbogacenia punktowego konta VW o punkty od 151. do 153. Andreas Mikkelsen, zajmując trzecie miejsce na tym odcinku, dodał do tego dorobku kolejny, 154. punkt.

Presentation of Cars WRC Rallye Monte Carlo 2016

Ciekawostką jest natomiast remis pomiędzy dwoma zespołami. Nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata VW i Hyundai rozpoczęli zdobywając po 25 punktów w klasyfikacji producentów. Sebastien Ogier zgromadził je wygrywając rajd, w wypadku Hyundaia jest to suma punktów uzyskanych przez zdobywcę trzeciego miejsca – Thierry’ego Neuvilla i plasującego się na piątej pozycji w tej klasyfikacji Daniego Sordo.

Wypowiedzi po Rajdzie Monte Carlo:

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1: „Zwycięstwo w Monte Carlo to dla mnie bardzo emocjonujący moment. Wygranie po raz trzeci takiego legendarnego rajdu to uczucie, którego nie da się opisać. Warunki były bardzo ciężkie, było ślisko, wszędzie lód. Naprawdę jestem dumny z tego sukcesu. Chciałbym podziękować całemu zespołowi, który wykonał w ten weekend wspaniałą robotę. Moi szpiedzy pogodowi również świetnie się spisali, tu podczas „Monte” Jean Joseph Simon pracował dla mnie pierwszy raz. Rzeczywiście bardzo trudno było przygotować właściwe prognozy warunków na trasie. Polo funkcjonowało bez zarzutu. A do tego wzdłuż trasy było całe mnóstwo kibiców, którzy zagrzewali mnie i Juliena do walki – to był po prostu wspaniały weekend!”

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2: „Mój pilot Miikka Anttila i ja całkowicie akceptujemy decyzję stewardów. Bezpieczeństwo widzów i uczestników rajdu ma absolutne pierwszeństwo, to nie ulega wątpliwości ani dla mnie, ani dla Miikki. Bardzo żałujemy tego co się stało i zrobimy wszystko, by coś takiego nie powtórzyło się w przyszłości. Jednocześnie jesteśmy szczęśliwi, że całe zdarzenie okazało się niegroźne dla kibica, i że nie stało się mu nic poważnego”.

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9: „To był fantastyczny start do nowego sezonu w cyklu WRC. Drugie miejsce w „Monte” to wyjątkowa sprawa. Był to jednocześnie dla mnie pierwszy rajd z nowym pilotem Andersem Jaegerem i fakt, że od razu stanęliśmy na podium jest naprawdę wspaniały. Wiedziałem, że Anders ma talent, ale on przez cały weekend pracował perfekcyjnie, naprawdę składam mu wyrazy najwyższego uznania. „Monte” to był chyba dla niego najtrudniejszy początek, jaki mógł się trafić. Z powodu częstych zmian pogody i różnych warunków na drodze, od lodu i śniegu po suchy asfalt, w opisie trasy pojawiało się mnóstwo zmian. Także my kierowcy musieliśmy być stale bardzo czujni. Dzięki moim szpiegom pogodowym, Berntowi Kollevoldowi i Timo Alannie stoimy dzisiaj na drugim stopniu podium. Nie można zapominać o całym zespole, który znowu spisał się znakomicie. Krótko mówiąc: to naprawdę wspaniały dzień dla nas”.

Jost Capito, dyrektor zespołu Volkswagen Motorsport: „Rozpoczęcie rajdowego sezonu podwójnym zwycięstwem, już samo w sobie jest wspaniałą sprawą. A fakt, że zdarzyło się to podczas Rajdu Monte Carlo jest tym bardziej wyjątkowy. W żadnym innym rajdzie doskonałe zgranie kierowców, pilotów, inżynierów, mechaników, szpiegów pogodowych aż po ludzi od logistyki, cateringu i fizjoterapeutów nie jest tak ważne, jak w Monte Carlo. Aż miło patrzeć jak precyzyjnie działają wszystkie tryby w naszym zespole. Chyba najczęstszym pytaniem, jakie u nas pada, jest „mogę ci pomóc?” To pokazuje, jak silny jest u nas duch współpracy. Sebastien Ogier i Andreas Mikkelsen mogą ślepo zaufać zespołowi, oni sami ze swej strony wykonali świetną pracę. To podwójne zwycięstwo jest całkowicie zasłużone. I jesteśmy z niego bardzo dumni”.

Kolejną rundą będzie Rajd Szwecji, który odbędzie się w dniach 12-14 lutego.

Rajd Monte Carlo – wyniki:

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3h 49m 53.1s 02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1m 54.5s 03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 3m 17.9s 04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 47.7s 05. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën, + 7m 35.6s 06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 10m 35.5s 07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 11m 39.9s 08. Elfyn Evans/Craig Parry (GB/GB), Ford, + 18m 30.8s 09. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 20m 41.0s 10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 20m 43.9s Rajd Monte Carlo – wyniki Power Stage: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8m 09.6s 2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 1.4s 3. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 5.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC): Kategoria kierowców (punkty): 1. Sébastien Ogier, 28 2. Andreas Mikkelsen, 19 3. Thierry Neuville, 15 4. Mads Østberg, 12 5. Stéphane Lefebvre, 10 6. Dani Sordo, 10 7. Ott Tänak, 6 8. Elfyn Evans, 4 9. Esapekka Lappi, 2 10. Armin Kremer, 1

Zobacz podobne artykuły:

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
kalendarz 19/04 2024

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
kalendarz 19/04 2024

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.
Najnowsze artykuły:
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.