Druga generacja Audi Q7
Wiadomości / News / Audi
Wiosną przyszłego roku zadebiutuje nowy model Q7.
Uwagę zwraca nieco inna stylizacja a także fakt „odchudzenia” auta aż o 325 kg. Ponadto zgodnie z wcześniejszymi w ofercie znajdzie się także wersja hybrydowa - Diesel plug-in.
Producent zapowiada, że nowe Q7 będzie najlżejszym modelem w swojej klasie, a także o około 26 proc. bardziej wydajnym od poprzednika. Zmniejszenie masy pojazdu było możliwe dzięki lekkiej konstrukcji i szeroko wykorzystanej wysokowytrzymałej stali i aluminium, którego wykonano m in. drzwi, dach, przednie błotniki i tylną klapę.
Nowy model ma współczynnik oporu powietrza 0,32 i w stosunku do swojego poprzednika jest o 15 mm węższy. Jednak jak zapewnia Audi, wnętrze jest bardziej przestronne.
We wnętrzu podobnie jak w nowym Audi TT znalazł się tzw. wirtualny kokpit z najnowszym systemem infotainment MMI z większym touchpadem. Nowa konfiguracja kokpitu pozwoliła na zmniejszenie ilości przycisków. Jednocześnie system zapewnia dostęp do Google Android i Apple Auto CarPlay. Na wyposażeniu znajdzie się zestaw audio z systemem Bose 3D lub droższym Bang & Olufsen. Zaawansowany system audio 3D będzie dostępny z 23 głośnikami o mocy 1920 wat. Pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie również będą mogli korzystać z systemu rozrywki dzięki opcjonalnym 10,1-calowym tabletom z procesorem Nvidia Tegra 4 i aparatem HD, 32 GB pamięci wewnętrznej, a także Bluetooth i łącznością LTE.
W gamie jednostek napędowych znajdzie się m in. silnik wysokoprężny 3.0 TDI o mocy 272 KM (600 Nm), zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 sek. i prędkość maksymalną 234 km/h. W tej wersji Q7 zużywa tylko 5,7 l/100 km. W późniejszym czasie pojawi się także odmiana 3.0 TDI o mocy 218 KM (500 Nm). Ponadto benzynowy 3.0 TFSI (333 KM i 440 Nm). Audi w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 6,1s. i osiąga prędkość 250 km/h, zużywając 7,7 l/100 km. Na rynkach Azji i w USA głównie nowe Q7 będzie dostępne z mniejszym silnikiem 2.0 TFSI (252 KM i 370 Nm). Jednak prawdziwą nowością jest wersja e-tron quattro plug-in dysponująca łączną mocą 373 KM (i 700 Nm). Audi w tej wersji ma zużywać tylko 1,7 l/100 km. Zasięg wyłącznie na zasilaniu elektrycznym wynosi 56 km.
Samochód w wersji e-tron wykorzystuje silnik 3.0 TDI o mocy 258 KM oraz silnik elektryczny zapewniający 94 kW, współpracujące z 8-biegową przekładnią tiptronic. Q7 potrzebuje 6 sek. w trybie hybrydowym na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h, natomiast prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.
Audi Q7 2015 zadebiutuje wiosną. W Niemczech ceny mają się zaczynać od około 61 000 euro. Pierwsze auta trafią do odbiorców latem.
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01