Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Donau Classic po raz czternasty
kalendarz 25/06 2019

Donau Classic po raz czternasty

Moto fanatyk

W dniach 27-29 czerwca odbędzie się kolejna edycja rajdu klasyków Donau Classic.

Na etapach zlokalizowanych w pięknych okolicach Donaumoos, Altmühltal i Hallertau, zaprezentuje się m in. siedem historycznych pojazdów Audi. Dodajmy, że Audi w tych dniach świętuje siedemdziesiątą rocznicę powstania fabryki w Ingolstadt. Z tej okazji firma przygotowała dla wszystkich uczestników specjalną niespodziankę. Trasa ostatniego etapu rajdu prowadzić będzie przez teren fabryki i tradycyjnie zakończy się w Audi Forum Ingolstadt.

Na listę startową największego w południowych Niemczech rajdu samochodów zabytkowych zapisało się ponad 200 uczestników – klasycznych aut z całych Niemiec i innych krajów. Audi Tradition zaprezentuje tam kolorową gamę historycznych pojazdów z różnych epok. Pierwszym samochodem, który w roku 1949 wyjechał za bramę nowo powstałego przedsiębiorstwa Auto Union GmbH, było DKW Schnellaster. Niezawodny i mało skomplikowany samochód dostawczy oferowany był w różnych wariantach nadwozia – od pick’upa, przez furgon przystosowany do transportu zwierząt gospodarskich, aż po luksusowy jak na owe czasy autobus. DKW Schnellaster będzie oczywiście jedną z gwiazd rajdu.

Jeszcze starsze, bo pochodzące z lat ’30 XX wieku, są dwa inne pojazdy - Wanderer W 25 K z roku 1937 to wariacja na temat roadstera, która powstała w limitowanej liczbie 252 egzemplarzy. Sześciocylindrowy silnik rozpędzał ten sportowy samochód do imponującej na owe czasy prędkości 145 km/h.

Z kolei Horch 830 BL to czterodrzwiowy sedan ze składanym dachem. Zbudowany w roku 1939 samochód napędzany ośmiocylindrowym silnikiem, był jednym z najbardziej luksusowych pojazdów tamtych czasów. Prezentację aut z kolekcji Audi Tradition uzupełniają cztery samochody z lat ’70 i ’80 XX w. Są to: Audi 50 (1978), Audi 200 5T (1981), Audi Coupe GT quattro (1987) i Audi 80 GTE quattro (1986).

Rajd zaczyna się w czwartek, 27 czerwca, trasą przez region Donaumoos, prowadzącą z Neuburga nad Dunajem, przez Monheim i Langenmosen i z powrotem do Neuburga, gdzie zakończenie etapu przewidziane jest na godz. 16:45 w Audi Driving Experience. Piątkowy etap prowadzi przez Altmühltal. Etap ostatni, 29 czerwca, podążać będzie najpierw w kierunku „chmielowego zagłębia” Hallertau, potem przejedzie przez tereny fabryki Audi w Ingolstadt i zakończy się w Audi Forum Ingolstadt./oprac. ns/

Więcej informacji na temat rajdu na stronie: www.donau-classic.de.


Tagi:
Donau Classic, Audi, Audi Forum Ingolstadt, Audi Tradition, DKW Schnellaster, Wanderer W 25 K, Horch 830 BL, Audi 50, Audi 200 5T, Audi Coupe GT quattro, Audi Coupe GT quattro

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.