Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Domowy rajd Volkswagena
kalendarz 23/08 2016

Domowy rajd Volkswagena

Wiadomości / Moto sport / slider

Sébastien Ogier z pilotem Julien Ingrassia po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Niemiec.

Podobnie jak przed rokiem, duet Ogier/Ingrassia startujący w Polo R WRC zwyciężyli w dziewiątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Wykorzystali przy tym niewielką przewagę wynikającą z faktu, że podczas pierwszego w pełni asfaltowego rajdu w tym sezonie wyjechali na trasę jako pierwsi. Ekstremalne warunki, różne rodzaje nawierzchni - od suchego asfaltu po mokry beton - sprawiały, że podczas tego rajdowego weekendu dobór opon okazał się prawdziwym wyzwaniem. Załoga Ogier/Ingrassia dzięki wygranej zwiększyła swoją przewagę w klasyfikacji mistrzostw świata kierowców i pilotów o 14 punktów i wynosi ona teraz 59 punktów. Ich najwięksi rywale, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (VW Polo R WRC) przegrali zaciętą walkę o drugie miejsce i ostatecznie zajęli czwartą pozycję. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (VW Polo R WRC), chociaż w rajdowy piątek uszkodzili skrzynię biegów, zdobyli dwa dodatkowe punkty podczas Power Stage. Ostatecznie wywalczyli ósme miejsce w klasie WRC. Dla zespołu VW, odniesione zwycięstwo uświetniło jednocześnie 50-lecie Volkswagen Motorsport. Załoga Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger w ostatnim dniu Rajdu Niemiec stoczyła z dwiema innymi załogami pasjonujący pojedynek o drugie miejsce. Ponieważ zanosiło się na deszcz, postanowili zabrać na finałowe, trzy ostatnie odcinki specjalne trzy miękkie i trzy twarde opony.  Mieli więc o jedną oponę zapasową więcej niż konkurenci z zespołu Hyundaia. Deszczu jednak nie było. Mimo to załoga VW robiła wszystko, by zająć drugie miejsce. Jednak dodatkowy ciężar 20 kg  i zbyt mocno rozgrzane hamulce nie ułatwiały walki. Jednak Mikkelsen i Jaeger, podczas wszystkich czterech rajdowych dni, zajęli ostatecznie czwarte miejsce. W piątek i sobotę załoga plasująca się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej, stoczyła na legendarnej „Panzerplatte” pasjonujący pojedynek z kolegami z zespołu Ogierem i Ingrassią. Jego zwycięzcami okazali się trzykrotni mistrzowie świata. Sébastien Ogier (F), Julien Ingrassia (F) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Germany 2016

W sobotę ton sportowym zmaganiom nadawała słynna „Panzerplatte” z szerokimi fragmentami betonowych dróg, przy których tkwią słynne masywne głazy; zmagania tego dnia rozstrzygnął na swoją korzyść Sebastien Ogier. W piątek na wąskich asfaltowych dróżkach prowadzących wśród winnic doszło do zaciętej walki o prowadzenie między załogami Mikkelsen/Jaeger i Ogier/Ingrassia. W niedzielę wyjątkowo spektakularnych wrażeń dostarczały rozgrywane wśród winnic OS-y „Dhrontal” i „Sauertal”, tworzące mieszankę składającą się z szybkich prostych i z serpentyn.

Dzięki piątemu zwycięstwu VW w tym sezonie i trzeciej wygranej załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia poprawiła się pozycja VW w klasyfikacji producentów oraz  w klasyfikacji kierowców i pilotów. Ogier i Ingrassia mają teraz na koncie 169 punktów, czyli o 59 więcej niż Mikkelsen/Jaeger, zajmujący drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Latvala/Anttila plasują się na miejscu piątym ze stratą 80 punktów do lidera. W klasyfikacji producentów VW obronił swoją przewagę nad konkurentami wynoszącą 55 punktów. Końcowy etap Rajdu Niemiec zakończył się pozytywnie dla Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili. Wcześniej, w piątek po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów musieli zrezygnować z dalszej walki na skutek uszkodzenia skrzyni biegów w swoim Polo R WRC. Jednak w sobotę i w niedzielę powrócili na trasę korzystając z regulaminu Rally-2 i uzyskując drugi czas przejazdu na ostatnim odcinku specjalnym rajdu zdobyli dwa dodatkowe punkty do klasyfikacji. Trzeci punkt tego ostatniego OS-u powędrował na konto załogi Ogier/Ingrassia, którzy o jedną tysięczną sekundy pokonali załogę Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai). Odpowiada to w przeliczeniu trzem centymetrom.

9584_SORDO-jump-germany jpg Sébastien Ogier powiedział po Rajdzie Niemiec:   „To wspaniałe, że po długiej przerwie znowu mogę stanąć na najwyższym stopniu podium. Jestem więcej niż szczęśliwy, że udało mi się powtórzyć zeszłoroczne zwycięstwo w Rajdzie Niemiec. Dla naszego zespołu wygrana na własnym terenie jest niezwykle ważna. W klasyfikacji mistrzostw świata Julien i ja wykonaliśmy ogromny krok w kierunku obrony mistrzowskiego tytułu – i oczywiście jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy naszemu szefowi, Jostowi Capito, sprawić godny prezent na pożegnanie. Spędziliśmy z nim, jako szefem, wspaniały czas i życzę mu w Formule 1 takich samych sukcesów, jak z Volkswagenem w rajdach. Ten weekend był dla mnie niełatwy, bo bardzo chciałem tu wygrać, a w takich wypadkach zdarza się, że człowieka ponosi ambicja. Poza tym pogoda stale się zmieniała i nie sposób było ją przewidzieć. Jednak cierpliwie czekałem na swoją szansę i udało mi się uzyskać – głównie na Panzerplatte – decydującą przewagę nad konkurentami”.

Rajd Niemiec – wyniki: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3h 00m 26.7s 2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20.3s 3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20.4s 4. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27.2s 5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3m 34.8s 6. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 31.2s 7. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8m 36.8s 8. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8m 52.5s 9. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9m 44.2s 10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10m 10.6s … 48. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36m 33.3s Rajd Niemiec – wyniki Power Stage: 1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 7m 54.9s 2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2.5s 3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2.6s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja: Kategoria kierowców punkty: 1. Sébastien Ogier, 169 2. Andreas Mikkelsen, 110 3. Hayden Paddon, 94 4. Thierry Neuville, 94 5. Jari-Matti Latvala, 89 6. Dani Sordo, 86 7. Mads Østberg, 78 8. Ott Tänak, 52 9. Kris Meeke, 51 10. Craig Breen, 25

Zobacz podobne artykuły:

„Design musi wzbudzać emocje"
kalendarz 25/07 2021

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.
Rajd Wysoka Grzęda Baja Poland 2021
kalendarz 22/07 2021

Rajd Wysoka Grzęda Baja Poland 2021

Wiadomości / Moto sport

2021.07.22

Kulminacja rajdowego sezonu w Szczecinie, Dobrej i Drawsku Pomorskim.
Toyota niepokonana na Monzy
kalendarz 20/07 2021

Toyota niepokonana na Monzy

Wiadomości / Moto sport

2021.07.20

W minioną niedzielę bolid GR010 Hybrid zwyciężył w 6-godzinnym wyścigu na włoskim torze Monza.
Najnowsze artykuły:
„Design musi wzbudzać emocje"

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi, które kupisz w Polsce

Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi, które kupisz w Polsce

Warsztat / Technika

2021.07.23

Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców?

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.