Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM – Auto z aspiracjami
kalendarz 17/08 2023

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM – Auto z aspiracjami

Testy / Testy / Dacia

Decydując się na stworzenie modelu Jogger Francuzi chcieli stworzyć auto będące ciekawą propozycją dla rodzin szukających praktycznego, pojemnego i taniego auta.

Jokker stoi przed nie lada wyzwaniem. Ma bowiem zastąpić w ofercie Dacii aż trzy modele: Logana MCV, minivana Lodgy oraz kombivana Dokker. Jak sobie z tym zadaniem poradzi? 

Jedno jest pewne. Francuzi postawili na prostotę swoich produktów. Nieskomplikowane na tle konkurencji konstrukcje, podobnie jak atrakcyjność pod względem ceny mają przyciągnąć rzesze klientów. Po części tak się dzieje, ponieważ auta tej marki sprzedają się bardzo dobrze. Dacia również wizualnie może podobać się na tle konkurencji podobać się. 

Podobnie jest z Joggerem
Model ten przyciąga wzrok. Zdecydowanie jest w stanie konkurować z innymi markami pod względem stylistycznym. Linia nadwozia posiada kanciastą, ale nowoczesną linię. Auto otrzymało LEDowe reflektory z przodu i tyłu oraz ciekawe kształty felg. Nasza odmiana 7-osobowa posiadała również odchylane do tyłu szyby trzeciego rzędu. Wariant ten proponowany jest w bogatszych wersjach Joggera.

Budżetowe wnętrze?
Choć takie jest, to wygląda atrakcyjnie i nowocześnie. Przypatrując się desce rozdzielczej w oczy rzuca się spory ekran na środku. Choć zastowano twarde tworzywa i nie są wysokiej jakości, to kwestia spasowania jest przywoita. Podobała nam się również materiałowa wstawka na desce rozdzielczej. Znacznie ożywiła wnętrze.

System multimedialny oferowany jest już w wyposażeniu standardowym od drugiego poziomu wyposażenia. Niestety musimy dopłacić za nawigację satelitarną. Auto umożliwia podłączenie smartfona przez Android Auto lub Apple CarPlay. Jakoś sprzętu audio jest średnia, choć w tej cenie i klasie aut nie spodziewajmy się czegoś nadzwyczajnego. Jego zaletą jest to, że jest bardzo prosty w obsłudze.

Wygodnie?
Wnętrze Joggera może przewozić 5 lub 7 osób. Nasza odmiana była wersją siedmioosobową. To niewątpliwie zaleta Joggera. Przednie fotele są nisko umieszczone, ale mają regulację wysokości. Na tylnej kanapie w wygodnych warunkach podróżować będzie dwójka pasażerów. Miejsce dla trzeciej osoby jest nieco wąskie, szcególnie dla wysokiej osoby. Trzeci rząd siedzeń zaskakuje przestrzennością. Pomieści się tam dwoje dorosłych osób. Oczywiście ich podróż nie będzie przebiegać, jak w przypadku drugiego rzędu, ale jednak. Pod kątem przestrzeni bagażowej 7-miejscowa Dacia oferuje takie same gabaryty, jak odmiana 5-osobowa.  Co prawda, przy rozłożonych miejscach w trzecim rzędzie uzyskamy zaledwie 160 l, jednak po zdemontowaniu trzeciego rzędu otrzymamy już 607 litrów. Maksymalnie uzyskamy aż 1819 litrów. Dacia wyposażona została także w relingi dachowe. Minusem jest wysoki próg załadunku. W przestrzenie bagażowej znalazło się miejsce  na haczyki na siatki z zakupami i wyjście 12V. 

Z gazem lub bez 
Dacia oferuje swój model w dwóch wariantach: z silnikiem benzynowym oraz wspomaganym instalacją LPG. My do testów otrzymaliśmy wersję napędzaną jedynie etyliną.Trzycylindrowy silnik osiąga moc 110 KM (wersja z LPG jest słabsza o 10 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm. Mimo, że na papierze pomiędzy obydwoma wersjami jest tylko 10 KM różnicy, to wersja bez gazu jest znacznie dynamiczniejsza i przyspiesza o 2 sekundy szybciej do 100 km/h.

Silnik jest elastyczny i na pewno gdy będziemy podróżować załadowanym autem może mieć to duży wpływ na komfort przemieszczania się. Rozpędza on Dacię do prędkosci 180 km/h. Jogger jest oszczędnym pojazdem. W warunkach miejskich udało nam się osiągnąć wynik na poziomie 5,8 litrów na 100 kilometrów. 

W komfortowych warunkach?
Zawieszenie Joggera zostało nastawione z myślą o komforcie. Jest miękko zestrojone, dlatego niekiedy podczas szybciej pokonywanych zakrętach ma tendencje do przechylania się. Nie wpływa to jednak na stabilność auta. Tłumienie nierówności jest bardzo dobre i jedynie na gorszej jakości drogach pracuje dość głośno. Auto pomimo nadwozia liczącego ponad 4,5 metra ma całkiem dobry promień zawracania wynoszący 11,7 metra. 

Dacia Jogger to ciekawa propozycja na auto rodzinne. Pomimo swoich mankamentów posiada liczne walory takie, jak przestronne wnętrze, oszczędny silnik oraz pakowny bagażnik. Również pod względem cen Dacia wypada bardzo korzystnie. Zaczynają się one bowiem już od 87 150 zł (wersja Expression 5-osobowa). Za naszą wersję trzeba zapłacić minimum 103 950 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- prosta konstrukcja
- multimedia
- oszczędny i dość dynamiczny silnik
- elastyczność jednostki napędowej
- przestronne wnętrze
- komfort
- bagażnik

Wady auta:
- niewielki bagażnik przy rozłożonych siedzeniach z trzecim rzędzie
- podatność na przechyły boczne
- wysoki próg załadunkowy

Podstawowe parametry techniczne Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4547/1784/1632/2898 mm
Silnik: benzynowy 999 cm3
Moc maksymalna: 110 KM/5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s 
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,8 l
Bagażnik: 160/607/1819 l
Zbiornik paliwa: 50 l
Cena: od 87 150 zł (wersja Expression 5-osobowa)
Cena wersji testowej: od 103 950 zł


Tagi:
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM, Dacia Jogger 1.0 TCe 110, Dacia Jogger 1.0, Dacia Jogger, test Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM, test Dacia Jogger 1.0 TCe, test Dacia Jogger 1.0, test Dacia Jogger

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Samochód Roku na Poznań Motor Show
kalendarz 06/04 2024

Samochód Roku na Poznań Motor Show

Wiadomości / News

2024.04.06

Wśród nowości Renault po raz pierwszy w Polsce − Scenic E-Tech electric.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.