Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?
kalendarz 04/08 2015

Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

Moto fanatyk / Tuning

Toyota GT86 jest następcą słynnych poprzedników, którzy przez 50 lat kształtowali historię japońskiej marki w motosporcie.

Takie modele jak Supra, Celica, czy 2000GT  były pojazdami, które święciły triumfy na rajdowych trasach, zdobywając tytuły mistrzowskie. Dla uczczenia zwycięskich rajdowych i wyścigowych aut z przeszłości, przygotowano kolekcję sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do sześciu słynnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Przypomnijmy, że od Celiki pierwszej generacji rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). Było to możliwe dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz dzięki czerwono-czarnej Celice 1600 GTV (135 KM).

W 1972 r. szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 r. przygotowanymi przez siebie Celicami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.

Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo stylowo./oprac. ns/
 

galeria: [gallery ids="53508,53509,53510,53511,53513"]

Zobacz podobne artykuły:

Seat Leon ST Cupra Siemoneit Racing – Hot kombi
kalendarz 23/03 2019

Seat Leon ST Cupra Siemoneit Racing – Hot kombi

Moto fanatyk / Tuning

2019.03.23

To rodzinne kombi Seata ma moc 521 KM i przyspiesza w 3,4 sekundy.
Toyota GR Supra w marcowej wersji Gran Turismo Sport
kalendarz 17/03 2019

Toyota GR Supra w marcowej wersji Gran Turismo Sport

Moto fanatyk

2019.03.17

Fani sportowych samochodów będą mogli przetestować nową Suprę na wirtualnym torze.
Tuning Lexusa LC – cztery projekty
kalendarz 10/03 2019

Tuning Lexusa LC – cztery projekty

Moto fanatyk / Tuning

2019.03.10

Lexus LC to jedno z lepiej wyglądających sportowych coupé.
Najnowsze artykuły:
Lexusy na lotnisku

Lexusy na lotnisku

Wiadomości / News

2019.03.23

W australijskiej bazie prywatnych odrzutowców Melbourne Jet Base, pasażerów i załogi do samolotów dowożą luksusowe samochody Lexusa.
Seat Leon ST Cupra Siemoneit Racing – Hot kombi

Seat Leon ST Cupra Siemoneit Racing – Hot kombi

Moto fanatyk / Tuning

2019.03.23

To rodzinne kombi Seata ma moc 521 KM i przyspiesza w 3,4 sekundy.
Czy nowe MR2 jest w planach Toyoty?

Czy nowe MR2 jest w planach Toyoty?

Wiadomości / News

2019.03.23

Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych aut będzie składała się z trzech modeli.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.