Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Cusco tuninguje nową Toyotę Suprę
kalendarz 15/08 2019

Cusco tuninguje nową Toyotę Suprę

Tuning / Toyota

Coupé Toyoty na warsztat wzięło japońskie Cusco. Firma nie postawiła jednak na poszerzone nadkola, czy wielkie skrzydło, lecz tuning mechaniczny.

Na właściwości jezdne samochodu wpływa wiele czynników - nie tylko opony i zestrojenie zawieszenia, ale również budowa i sztywność jego konstrukcji. Inżynierowie Toyoty postawili sobie zadanie ażeby nowa Supra była w tym zakresie klasą samą w sobie. Udało im się uzyskać perfekcyjnie rozłożenie mas, nisko umieszczony środek ciężkości i nadwozie sztywniejsze, niż w słynnym Lexusie LFA, którego konstrukcję zbrojono mocnym włóknem węglowym. Ekipa Cusco postanowiła jednak pójść jeszcze dalej i przygotowała szereg elementów, które dodatkowo zwiększają sztywność podwozia i nadwozia samochodu. Elementy Power Brace stworzono, by zmniejszyć skutki sił działających na konstrukcję samochodu w czasie agresywnej jazdy, a w efekcie dodatkowo zwiększyć precyzję sportowego prowadzenia.

Listę nowych produktów otwiera przednia rozpórka, składająca się z dwóch elementów z wysoko wytrzymałej stali, połączonych aluminiową poprzeczką. Część jest montowana w komorze silnika i co istotne, pozwala na pozostawienie fabrycznej pokrywy motoru.

Z bardzo mocnej stali wykonano również rozpórkę montowaną przed tylną osią, która zastępuje standardową, wykonaną z aluminium. Dzięki wielu punktom mocowania element wyraźnie zwiększa sztywność konstrukcji i - jak podkreślają przedstawiciele Cusco - zapewnia wystarczający prześwit. Z myślą o nowej Toyocie Suprze japoński warsztat opracował również grubsze stabilizatory poprzeczne. Sztywność tych stalowych elementów jest większa niemal o 200 proc. Przedni stabilizator ma średnicę 28 mm, a ten montowany przy tylnej osi 22 mm.

Na tym lista części się nie kończy. Kolejnym produktem jest stalowa rozpórka przeznaczona do montażu w przestrzeni między fotelami a bagażnikiem, która również zastępuje fabryczny, aluminiowy element. Rozpórka nie tylko zwiększa sztywność konstrukcji samochodu, ale dzięki dodatkowym otworom może służyć jako punkt mocowania szelkowych pasów bezpieczeństwa. Pakiet przygotowany przez Cusco dla nowej Toyoty Supry zamykają śruby holownicze ze składanymi oczkami.

Części opracowane przez Japończyków pasują do najmocniejszej GR Supry z turbodoładowanym silnikiem 3.0, ale też do słabszej odmiany dwulitrowej, która na razie nie jest jeszcze dostępna na europejskim rynku. I praktycznie wszystkie zwracają uwagę charakterystycznym, błękitnym malowaniem.

Za przednią rozpórkę do nowej Toyoty Supry trzeba zapłacić 320 dolarów, a tylny element kosztuje o 40 dolarów więcej. Podobnie kształtują się ceny stabilizatorów - przedni wyceniono na 340 dolarów, a tylny jest o 40 dolarów tańszy. A tylna poprzeczka montowana za fotelami kosztuje 240 dolarów. Najtańszymi elementami są oczywiście haki. Zarówno przedni jak i tylny wyceniono na 131 dolarów.

Instalacja elementów opracowanych przez Cusco dla nowej Supry przebiega sprawnie i w zależności od elementu zajmuje od 30 minut do godziny. Jedynie zamontowanie tylnego stabilizatora jest bardziej skomplikowanym procesem i według producenta zabiera nawet 3 godziny.

Dodajmy, że firma Cusco istnieje od 1977 r. i zdobyło dużą sławę w świecie tuningu i sportów motorowych. Firma produkuje nie tylko elementy usztywniające nadwozie, ale również pasy bezpieczeństwa, fotele, amortyzatory i wyczynowe mechanizmy różnicowe. Zajmuje się też tworzeniem kompletnych samochodów do rywalizacji w motorsporcie.

Cusco opracowało rajdową Toyotę Yaris w wersji AP4 do startów w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku. Co ciekawe, przedni i tylny zderzak, błotniki oraz progi japońskiej rajdówki powstały w… Polsce. Ich autorem jest firma Proto Cars z Nysy, która takie same elementy zastosowała wcześniej w opracowanym przez siebie Yarisie Proto. Ale to nie koniec polsko-japońskiej współpracy. Obie firmy przyczyniły się do powstania rajdowej wersji Toyoty C-HR. Podobnie jak w przypadku Yarisa, Proto Cars opracowało body kit do auta. Dziełem Cusco jest natomiast tylny dyferencjał i zawieszenie. C-HR AP4 ma już za sobą pierwsze testy w Japonii i będzie reprezentował Cusco World Rally Team w krajowych i międzynarodowych rajdach./oprac. ns/


Tagi:
Cusco, Toyota Supra, tuning Toyoty Supry, Toyota Yaris AP4, Proto Cars, Toyota C-HR AP4, Cusco World Rally Team

Zobacz podobne artykuły:

 Nowi zawodnicy Toyota Gazoo Racing
kalendarz 30/11 2019

Nowi zawodnicy Toyota Gazoo Racing

Wiadomości / Moto sport

2019.11.30

Mistrzostwo, doświadczenie i młodość - tak można określić kadrową rewolucję w rajdowym zespole Toyota Gazoo Racing.
 Pierwszy sukces Alonso w Toyocie Hilux przed Rajdem Dakar
kalendarz 19/11 2019

Pierwszy sukces Alonso w Toyocie Hilux przed Rajdem Dakar

Wiadomości / Moto sport

2019.11.19

81 dni po pierwszych wspólnych testach Toyoty Hilux Fernando Alonso i Marc Coma zajęli trzecie miejsce w rozgrywanym w Arabii Saudyjskiej rajdzie Al Ula-Neom Cross-Country Rally.
 Trzy najpopularniejsze hybrydy do miasta
kalendarz 11/11 2019

Trzy najpopularniejsze hybrydy do miasta

Prezentacje / Nowości

2019.11.11

Samochody hybrydowe to odpowiednie rozwiązanie do miasta.
Najnowsze artykuły:
10 sztuczek nieuczciwych handlarzy

10 sztuczek nieuczciwych handlarzy

Warsztat / Porady

2019.12.07

Na co należy najbardziej zwracać uwagę?
 Rajd Barbórka 2019 ponownie dla Kajetanowicza i Szczepaniaka

Rajd Barbórka 2019 ponownie dla Kajetanowicza i Szczepaniaka

Wiadomości / Moto sport

2019.12.07

Siódme z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Barbórka dla Kajetana Kajetanowicza, drugie z Maciejem Szczepaniakiem.
Takiego auta na Rajdzie Barbórka jeszcze nie było

Takiego auta na Rajdzie Barbórka jeszcze nie było

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Dwukrotny mistrz Polski pojedzie autem do driftu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.