Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Classic Days Schloss Dyck – Zabytki w Nadrenii
kalendarz 04/08 2018

Classic Days Schloss Dyck – Zabytki w Nadrenii

Moto fanatyk

Klasyki na „niemieckim odpowiedniku festiwalu Goodwood”.

Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days (3-5 sierpnia), odbywającego się na zamku Dyck, Audi Tradition prezentuje kilka klasycznych samochodów marki Horch. Z okazji 150 rocznicy urodzin Augusta Horcha, na linii startu stanęły cztery wozy marki Horch z pierwszej połowy XX wieku. Modele Horch 10/50 KM z 1925 r, Horch 305 Landaulet z 1928 r, Horch 850 Pullman Cabriolet z 1936 r i Horch 930 S, to niewątpliwe precjoza zabytkowej floty Audi. Rzadki model motocykla DKW 500 UL z 1937 r.

Dodajmy, że Festiwal Classic Days Schloss Dyck odbywa się w tym roku już po raz trzynasty. Ze względu na swój charakter, uchodzi on za „niemiecki odpowiednik festiwalu Goodwood”. W przepełnionej duchem klasyki atmosferze zamku Dyck w pobliżu miejscowości Neuss, zorganizowano imprezę będącą barwnym połączeniem garden party, spotkania klubowego właścicieli zabytkowych pojazdów, konkursu elegancji i sportu motorowego, w którym udział bierze 400 zabytkowych samochodów. Oczekuje się, że na zlot przybędzie ok. 40 tysięcy gości.

Model Horch 10/50 KM z roku 1925, to najstarszy pojazd marki Horch w kolekcji Audi Tradition. Ten otwarty samochód rajdowy był pierwszą pracą naczelnego konstruktora marki Horch Paula Daimlera. Automobil stanowi symbol podwójnej zmiany: był to ostatni czterocylindrowiec i ostatni samochód z kierownicą po prawej stronie, jaki wyprodukowano w zakładach w Zwickau. Model prezentowany na zamku Dyck to jedyny na świecie egzemplarz tego modelu zdolny do jazdy.

W roku 1926 August Horch zaprezentował pierwszy niemiecki samochód produkcji seryjnej z silnikiem ośmiocylindrowym. Od 1927 r. Horch wyposażał w tę rzędową jednostkę wszystkie auta – również modny wówczas model 305 Landaulet. Na zamku Dyck można zobaczyć jedyną w swoim rodzaju wersję tego modelu, w której miękki dach znad drugiego rzędu siedzeń jest składany.

Niemniej spektakularny jest rzadki egzemplarz Horcha 850 Pullman Cabriolet z 1936 r. Ten kabriolet o długości 5,5 m, który kosztował swego czasu 17,5 tys. ówczesnych marek niemieckich, wykonano tylko w ilości 134 egzemplarzy. Jeszcze rzadszy eksponat to Horch 930 S Stromlinie, który stworzono tylko w kilku egzemplarzach prototypowych. Gdy Auto Union AG, prezentując to auto na berlińskiej Wystawie Samochodów w roku 1939 chciało pokazać, jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji, istniało zaledwie sześć sztuk tego modelu. Pojazd o opływowej formie Stromlinie pod względem aerodynamiki reprezentował najnowszą myśl techniczną ówczesnej epoki. Latem 1939 r. na torze testowym pod Dessau, samochód testowy o mocy 92 KM osiągnął budzącą podziw prędkość maksymalną 187 km/h. II wojna światowa zakończyła dobrze rysującą się przyszłość zupełnie nowego modelu. Ponadto podczas festiwalu prezentowany jest rzadki motocykl - DKW 500 UL będący całkowicie nową repliką pochodzącego z 1937 r. wyścigowego motocykla o dwóch cylindrach i z pompą ładowania. Niestety nie istnieje już żaden oryginalny egzemplarz tego jednośladu./oprac. ns/


Tagi:
Classic Days Schloss Dyck, Audi Tradition, Horch, Horch 10/50 KM, Horch 305 Landaulet, Horch 850 Pullman Cabriolet, Horch 930 S, DKW 500 UL, Paul Daimler, August Horch

Zobacz podobne artykuły:

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile
kalendarz 21/04 2019

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

Moto fanatyk

2019.04.21

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt.
Zlot Stulecia Citroëna
kalendarz 18/04 2019

Zlot Stulecia Citroëna

Moto fanatyk

2019.04.18

Fani marki mają czas tylko do 30 kwietnia, żeby zgłosić zabytkowe modele Citroëna do Zlotu Stulecia (Le Rassemblement du Siècle).
Toyota odpala GR Supra GT Cup
kalendarz 17/04 2019

Toyota odpala GR Supra GT Cup

Moto fanatyk

2019.04.17

Kto będzie najszybszym kierowcą nowej GR Supry?
Najnowsze artykuły:
Wielkanoc 2019 na drogach

Wielkanoc 2019 na drogach

Wiadomości / News

2019.04.24

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych doszło do 281 wypadków, śmierć poniosło 38 osób, a rannych zostało 308.
Dacia Lodgy Laureate 1,6 SCe LPG 100 KM – Cena czyni cuda?

Dacia Lodgy Laureate 1,6 SCe LPG 100 KM – Cena czyni cuda?

Testy / Testy

2019.04.24

Reaktywacja marki Dacia była prawdziwym majstersztykiem.
Ott Tänak przed Rajdem Argentyny

Ott Tänak przed Rajdem Argentyny

Wiadomości / Moto sport

2019.04.24

Wszyscy kierowcy zespołu Toyoty odnosili sukcesy w Argentynie, ale tylko Tänak jako kierowca Yarisa WRC.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.