Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Classic Days Schloss Dyck – Zabytki w Nadrenii
kalendarz 04/08 2018

Classic Days Schloss Dyck – Zabytki w Nadrenii

Moto fanatyk

Klasyki na „niemieckim odpowiedniku festiwalu Goodwood”.

Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days (3-5 sierpnia), odbywającego się na zamku Dyck, Audi Tradition prezentuje kilka klasycznych samochodów marki Horch. Z okazji 150 rocznicy urodzin Augusta Horcha, na linii startu stanęły cztery wozy marki Horch z pierwszej połowy XX wieku. Modele Horch 10/50 KM z 1925 r, Horch 305 Landaulet z 1928 r, Horch 850 Pullman Cabriolet z 1936 r i Horch 930 S, to niewątpliwe precjoza zabytkowej floty Audi. Rzadki model motocykla DKW 500 UL z 1937 r.

Dodajmy, że Festiwal Classic Days Schloss Dyck odbywa się w tym roku już po raz trzynasty. Ze względu na swój charakter, uchodzi on za „niemiecki odpowiednik festiwalu Goodwood”. W przepełnionej duchem klasyki atmosferze zamku Dyck w pobliżu miejscowości Neuss, zorganizowano imprezę będącą barwnym połączeniem garden party, spotkania klubowego właścicieli zabytkowych pojazdów, konkursu elegancji i sportu motorowego, w którym udział bierze 400 zabytkowych samochodów. Oczekuje się, że na zlot przybędzie ok. 40 tysięcy gości.

Model Horch 10/50 KM z roku 1925, to najstarszy pojazd marki Horch w kolekcji Audi Tradition. Ten otwarty samochód rajdowy był pierwszą pracą naczelnego konstruktora marki Horch Paula Daimlera. Automobil stanowi symbol podwójnej zmiany: był to ostatni czterocylindrowiec i ostatni samochód z kierownicą po prawej stronie, jaki wyprodukowano w zakładach w Zwickau. Model prezentowany na zamku Dyck to jedyny na świecie egzemplarz tego modelu zdolny do jazdy.

W roku 1926 August Horch zaprezentował pierwszy niemiecki samochód produkcji seryjnej z silnikiem ośmiocylindrowym. Od 1927 r. Horch wyposażał w tę rzędową jednostkę wszystkie auta – również modny wówczas model 305 Landaulet. Na zamku Dyck można zobaczyć jedyną w swoim rodzaju wersję tego modelu, w której miękki dach znad drugiego rzędu siedzeń jest składany.

Niemniej spektakularny jest rzadki egzemplarz Horcha 850 Pullman Cabriolet z 1936 r. Ten kabriolet o długości 5,5 m, który kosztował swego czasu 17,5 tys. ówczesnych marek niemieckich, wykonano tylko w ilości 134 egzemplarzy. Jeszcze rzadszy eksponat to Horch 930 S Stromlinie, który stworzono tylko w kilku egzemplarzach prototypowych. Gdy Auto Union AG, prezentując to auto na berlińskiej Wystawie Samochodów w roku 1939 chciało pokazać, jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji, istniało zaledwie sześć sztuk tego modelu. Pojazd o opływowej formie Stromlinie pod względem aerodynamiki reprezentował najnowszą myśl techniczną ówczesnej epoki. Latem 1939 r. na torze testowym pod Dessau, samochód testowy o mocy 92 KM osiągnął budzącą podziw prędkość maksymalną 187 km/h. II wojna światowa zakończyła dobrze rysującą się przyszłość zupełnie nowego modelu. Ponadto podczas festiwalu prezentowany jest rzadki motocykl - DKW 500 UL będący całkowicie nową repliką pochodzącego z 1937 r. wyścigowego motocykla o dwóch cylindrach i z pompą ładowania. Niestety nie istnieje już żaden oryginalny egzemplarz tego jednośladu./oprac. ns/


Tagi:
Classic Days Schloss Dyck, Audi Tradition, Horch, Horch 10/50 KM, Horch 305 Landaulet, Horch 850 Pullman Cabriolet, Horch 930 S, DKW 500 UL, Paul Daimler, August Horch

Zobacz podobne artykuły:

Fiat 3½ hp z 1899 r. na trasie “London to Brighton Veteran Car Run”
kalendarz 17/11 2019

Fiat 3½ hp z 1899 r. na trasie “London to Brighton Veteran Car Run”

Moto fanatyk

2019.11.17

Unikatowy 120-letni model Fiata wystartował w tegorocznym prestiżowym wyścigu, świętując 120. rocznicę istnienia włoskiej marki.
Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino
kalendarz 03/11 2019

Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino

Moto fanatyk

2019.11.03

Rally Legend już po raz 17. przyciągnęło entuzjastów rajdowych klasyków do San Marino.
Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019
kalendarz 26/10 2019

Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019

Moto fanatyk

2019.10.26

Historia VW Transportera - od modeli najstarszych – T1, aż po najnowszą wersję VW Multivana 6.1.
Najnowsze artykuły:
Takiego auta na Rajdzie Barbórka jeszcze nie było

Takiego auta na Rajdzie Barbórka jeszcze nie było

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Dwukrotny mistrz Polski pojedzie autem do driftu.
Mr. & Mrs. Lubiak - nowy duet w Rajdzie Barbórka

Mr. & Mrs. Lubiak - nowy duet w Rajdzie Barbórka

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Rajd Barbórka jest dla każdego stającego na jego starcie wyjątkowym wydarzeniem.
Rajd Barbórka 2019 – wieczorny start

Rajd Barbórka 2019 – wieczorny start

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Punktualnie o godzinie 20:00 z rampy pod warszawską Galerią Młociny wyruszyli pierwsi zawodnicy, którzy rozpoczęli 57 edycję Rajdu Barbórka.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.