Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroën zapowiada co najmniej jedną premierę rocznie
kalendarz 05/04 2016

Citroën zapowiada co najmniej jedną premierę rocznie

Citroen / slider / DS

Marka chce umacniać swoją pozycję w segmencie aut dostawczych.

W 2016 r. sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku może wzrosnąć do 440 tysięcy – wynika z prognoz Citroëna. Koncern chce wykorzystać rosnący popyt zarówno na samochody osobowe, szczególnie na crossovery, jak i na dostawcze. Do salonów trafią w tym roku nowości z tych segmentów. Duże nadzieje koncern wiąże z modelem Spacetourer, który stanowi debiut francuskiej grupy w segmencie tzw. shuttle bus. Citroën zapowiada przynajmniej jedną premierę rocznie do 2020 r.

W sektorze motoryzacyjnym powiało optymizmem. W 2016 roku spodziewamy się sprzedaży 440 tys. nowych samochodów na polskim rynku. Magiczna liczba pół miliona sprzedanych aut jest jednak dopiero przed nami – mówi agencji Newseria Sebastian Domeracki, dyrektor marki Citroën i DS w Polsce.

Sprzedaż na polskim rynku w dalszym ciągu jest jednak znacznie niższa niż w rekordowym 2000 r. Wówczas nabywców znalazło ponad 600 tys. nowych aut. Niemniej już od 2011 r. pod tym względem obserwowana jest stała poprawa, a autami, które w największym stopniu napędzają koniunkturę, są samochody dostawcze. W 2015 r. zarejestrowano 53,3 tys. nowych aut tego typu, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej.

Solidne podstawy do wzrostu prezentują także niektóre segmenty samochodów osobowych, głównie crossoverów. Każda marka oferuje lub planuje wprowadzenie do sprzedaży samochodów w tym segmencie. Również my to zrobimy – wyjaśnia Domeracki.

W ubiegłym roku, jak wynika z danych KPMG i PZPM, popyt na SUV-y i crossovery wzrósł o blisko 20 proc. Zdaniem dyrektora marek Citroën i DS  w Polsce to właśnie w tym kierunku będzie się rozwijał polski rynek motoryzacyjny. Połączenie VAN-a, samochodu terenowego i auta rodzinnego stanowi interesującą kombinację, która powinna wzbudzić duże zainteresowanie klientów.

W przypadku naszej firmy koncentrujemy się na samochodach dostawczych. Natomiast myślimy również o samochodach osobowych. Za chwilę będziecie mogli państwo obserwować zupełnie nowe samochody w segmencie samochodów osobowych, oczywiście będzie to model C3. Mogę też złożyć obietnicę, że Citroën w tym roku zaczynie swoją ekspansję i w każdym kolejnym roku będziemy prezentowali jedną nowość aż do 2020 roku – dodaje Domeracki.

Tegoroczną nowością w ofercie firmy jest Citroën Spacetourer – model stanowiący debiut francuskiej marki w segmencie tzw. shuttle bus.

Wchodzimy w ten segment z pełną odpowiedzialnością i absolutnie się tego nie boimy, dlatego że mamy ogromne doświadczenia w budowaniu samochodów użytkowych i to jest kolejny element naszej strategii – wyjaśnia przedstawiciel firmy. Oprócz premierowego samochodu Citroëna na polskim rynku oferowany jest także zaliczany do tego samego segmentu model Jumpy.

– Nowy Citroën Spacetourer to samochód, który proponuje w tym segmencie rozwiązania, które do tej pory były stosowane wyłącznie w samochodach osobowych naszych marek – mówi Tomasz Mucha, PR manager marek Citroën, Peugeot i DS w Polsce. – To auto, które przede wszystkim technologicznie zbudowane jest na kompletnie nowej platformie, dzięki czemu jest lżejsze o ok. 100 kg od swojej rynkowej konkurencji.

Nowy Citroën Spacetourer to także bardzo szeroka gama zróżnicowanych diesli. Wybieramy między silnikiem 1.6 95 KM BlueHDi, 1.6 120 KM BlueHDi, 2.0-litrowym 150-konnym dieslem oraz topową jednostką 180-konną wyposażoną w tradycyjny automat – wymienia Tomasz Mucha.

 źródło: Newseria

Zobacz podobne artykuły:

Jubileuszowy Zlot Citroëna
kalendarz 29/06 2019

Jubileuszowy Zlot Citroëna

Moto fanatyk

2019.06.29

Wielkopolska Szreniawa zapełniła się Citroënami, które zostały wyprodukowane w ciągu ostatnich 100 lat. Wszystko z okazji obchodów stulecia marki.
Flagowy model Citroena za dwa lata?
kalendarz 13/05 2019

Flagowy model Citroena za dwa lata?

Wiadomości / News

2019.05.13

Citroen pracuje nad nowym flagowym modelem, który może zadebiutować w 2021 r.
Stoisko Citroëna nagrodzone Creativity Award na Geneva Motor Show 2019
kalendarz 26/03 2019

Stoisko Citroëna nagrodzone Creativity Award na Geneva Motor Show 2019

Wiadomości / News

2019.03.26

„La Maison Citroën” uznano najlepszą przestrzenią wystawową podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Najnowsze artykuły:
BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

Wiadomości / News

2019.07.19

BMW potwierdziło, że przygotuje nowe wersje modelu M2.
Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów

Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów

Warsztat / Bezpieczeństwo

2019.07.19

Jest szansa na poprawę infrastruktury dla tej grupy użytkowników dróg.
 Suzuki Boxing Night

Suzuki Boxing Night

Wiadomości / News

2019.07.19

Suzuki obejmie mecenatem reprezentantów i reprezentantki Polski, a także stanie się patronem zawodów reprezentacji narodowych pod nazwą Suzuki Boxing Night.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.