Chiński Leapmotor z polskiej fabryki
Elektryczny Leapmotor T03 może być produkowany w fabryce Stellantis w Tychach.
Jak wynika ze wstępnych informacji, mały hatchback T03 o mocy 74 KM może wejść do produkcji w połowie tego roku. W Europie chińskie samochody nie są już żadną nowością. Jednak dość zaskakującą informacją dla nas może być fakt, że chińskie auta zaczną opuszczać fabrykę w Polsce. O planach Leapmotor odnośnie wytwarzania elektrycznych samochodów w tyskiej fabryce poinformowała agencja Reuters.
Zestawy częściowo zmontowane w systemie SDK modelu T03 byłyby wysyłane z Chin do polskiej fabryki, która wkrótce będzie miała dodatkowe wolne moce produkcyjne. W lipcu tego roku z taśm produkcyjnych zakładów w Tychach zjedzie ostatni egzemplarz Fiata 500. Zgodnie z nowymi przepisami, samochód nie będzie spełniał wymogów homologacyjnych. Nie oznacza to jednak problemów fabryki, ponieważ w tym roku zostanie uruchomiona produkcja hybrydowego Jeepa Avengera i nowego modelu Alfy Romeo.
T03 to malutki, elektryczny samochód miejski, nieco mniejszy od Mitsubishi Mirage czy Hyundaia i10. Samochód zapewnia zasięg około 280 km. Europejskie ceny nie zostały potwierdzone, ale prawdopodobnie będą konkurencyjne. Wymienia się kwotę 20 000 euro. Dla porównania Citroen e-C3 będzie kosztować 23 300 euro, chociaż tańsza wersja, która ma pojawić się w 2025 r zostanie wyceniona na 19 900 euro.
Leapmotor ma przewagę nad innymi chińskimi firmami, które chcą wejść na rynek europejski dzięki decyzji o zakupie 21 proc. Stellantisa w październiku ubiegłego roku za 1,6 mld dolarów. Obie firmy utworzyły spółkę joint venture, która zapewniła Stellantisowi lepszą pozycję na rynku chińskim i jednocześnie umożliwiła sprowadzenie samochodów Leapmotor do Europy.
Zgodnie z zawartą umową, Stellantis ma wyłączne prawo do budowy i sprzedaży pojazdów Leapmotor poza Chinami, co nie musi oznaczać ograniczenia działalności do Europy. Szef Stellantis, Carlos Tavares, powiedział w ubiegłym miesiącu, że może produkować pojazdy elektryczne również w Ameryce.
Koncerny takie jak Stellantis nadal nie są w stanie produkować pojazdów elektrycznych w tej samej cenie co samochody z silnikiem spalinowym. Znajdują się pod dużą presją ze strony chińskich producentów./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26