Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Chiński Leapmotor z polskiej fabryki
kalendarz 29/03 2024

Chiński Leapmotor z polskiej fabryki

News

Elektryczny Leapmotor T03 może być produkowany w fabryce Stellantis w Tychach.

Jak wynika ze wstępnych informacji, mały hatchback T03 o mocy 74 KM może wejść do produkcji w połowie tego roku. W Europie chińskie samochody nie są już żadną nowością. Jednak dość zaskakującą informacją dla nas może być fakt, że chińskie auta zaczną opuszczać fabrykę w Polsce. O planach Leapmotor odnośnie wytwarzania elektrycznych samochodów w tyskiej fabryce poinformowała agencja Reuters.

Zestawy częściowo zmontowane w systemie SDK modelu T03 byłyby wysyłane z Chin do polskiej fabryki, która wkrótce będzie miała dodatkowe wolne moce produkcyjne. W lipcu tego roku z taśm produkcyjnych zakładów w Tychach zjedzie ostatni egzemplarz Fiata 500. Zgodnie z nowymi przepisami, samochód nie będzie spełniał  wymogów homologacyjnych. Nie oznacza to jednak problemów fabryki, ponieważ w tym roku zostanie uruchomiona produkcja hybrydowego Jeepa Avengera i nowego modelu Alfy Romeo.

T03 to malutki, elektryczny samochód miejski, nieco mniejszy od Mitsubishi Mirage czy Hyundaia i10. Samochód zapewnia zasięg około 280 km. Europejskie ceny nie zostały potwierdzone, ale prawdopodobnie będą konkurencyjne. Wymienia się kwotę 20 000 euro. Dla porównania Citroen e-C3 będzie kosztować 23 300 euro, chociaż tańsza wersja, która ma pojawić się w 2025 r zostanie wyceniona na 19 900 euro.

Leapmotor ma przewagę nad innymi chińskimi firmami, które chcą wejść na rynek europejski dzięki decyzji o zakupie 21 proc. Stellantisa w październiku ubiegłego roku za 1,6 mld  dolarów. Obie firmy utworzyły spółkę joint venture, która zapewniła Stellantisowi lepszą pozycję na rynku chińskim i jednocześnie umożliwiła sprowadzenie samochodów Leapmotor do Europy.

Zgodnie z zawartą umową, Stellantis ma wyłączne prawo do budowy i sprzedaży pojazdów Leapmotor poza Chinami, co nie musi oznaczać ograniczenia działalności do Europy. Szef Stellantis, Carlos Tavares, powiedział w ubiegłym miesiącu, że może produkować pojazdy elektryczne również w Ameryce.

Koncerny takie jak Stellantis nadal nie są w stanie produkować pojazdów elektrycznych w tej samej cenie co samochody z silnikiem spalinowym. Znajdują się pod dużą presją ze strony chińskich producentów./ns/


Tagi:
Leapmotor, Leapmotor T03, Stellantis, fabryka Stellantis w Tychach, Alfa Romeo, Jeep Avenger

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.