BMW wyklucza 9-biegowe przekładnie
Niemiecki producent nie będzie oferował 9-, czy 10-biegowych automatycznych przekładni.
Zdaniem Klausa Frolicha z BMW, korzyści płynące z zastosowania większej liczby przełożeń „są prawie równe zeru". Ponadto skrzynia biegów z większą ilością przełożeń jest bardziej złożona technicznie, co wpływa na jej wagę i zwiększa koszty, dlatego według Frolicha, nie ma potrzeby stosowania przekładni o większej liczbie biegów niż 8.
Frolich dodał również, że manualne skrzynie biegów będa nadal stosowane w standardowych modelach, jak również w odmianach serii M. Z manualną przekładnią oferowany jest model M5 w Stanach Zjednoczonych, choć tam na takie rozwiązanie decyduje się jedynie około 10 proc. nabywców.
Niedawno szef Audi, Rupert Stadler powiedział, że 3-cylindrowe silniki staną się standardem w większych samochodach w ciągu najbliższych 10 lat, ale Frolich nie jest pewien, czy rzeczywiście nastąpi to tak szybko. Jego zdaniem stanie się to tylko wtedy, gdy znajdą się kupujący.
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26