Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW serii 4 Gran Coupe – Trzeci w rodzinie
kalendarz 04/02 2014

BMW serii 4 Gran Coupe – Trzeci w rodzinie

Wiadomości / Prezentacje / nowe auta

Nowy model BMW  będzie pierwszym 4-drzwiowym coupe w klasie średniej. Czy tym samym śladem pójdą także rywale?

Po serii 4 Coupe i Cabrio, BMW prezentuje Gran Coupe, które jest trzecim modelem nowego typoszeregu - serii 4. Jak podkreśla producent, Gran Coupe ma łączyć w sobie cechy dwudrzwiowego coupe z funkcjonalnością auta czterodrzwiowego z pojemnym bagażnikiem.

Pod względem gabarytów Gran Coupe nie różni się od modelu dwudrzwiowego. Długość auta wynosi 4638 mm, szerokość 1825 mm, zaś  rozstaw osi 2810 mm. Jednak linia dachu przebiega o 12 mm wyżej, a sam dach jest dłuższy o 112 mm. Przestrzeń nad głowami pasażerów jest większa, podobnie jak komfort siedzenia i przestrzeń bagażowa (o 35 l.) niż w wersji dwudrzwiowej. Dodatkowym ułatwieniem jest dzielone oparcie kanapy (w proporcji 40:20:40). Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1300 l – największa w czterodrzwiowych autach. Klapa jest seryjnie sterowana elektrycznie, na życzenie również bezdotykowo, gestem lub ruchem stopy pod bagażnikiem.

W porównaniu z dwudrzwiowym Coupe, wersja czterodrzwiowa jest bardziej praktyczna, zapewniając łatwiejszy dostęp do tylnych miejsc. Jak przystało na prawdziwe coupe, drzwi  pozbawione są ramek okien. Funkcjonalność i elegancję podkreśla także wystrój wnętrza, z okrągłymi zegarami w stylu „Black Panel” oraz wolnostojący ekran iDrive. Kanapa optycznie tworzy dwa oddzielne fotele, ale jednocześnie zapewnia pośrodku dodatkowe miejsce, czyniąc tym samym z serii 4 Gran Coupe auto 4-miejscowe +1.  Producent przygotował do wyboru trzy linie specyfikacyjne oraz pakiet M Sport, które pozwalają zindywidualizować wystrój. Dodatkowe możliwości zapewnia również program BMW Individual, dostępny od początku sprzedaży modelu.

Pod maską auta bez zaskoczeń. Od chwili debiutu serii 4 Gran Coupe w ofercie znajdzie się pięć jednostek napędowych. Topową odmianą będzie rzędowy silnik 6-cylindrowy w modelu 435i o poj.  3.0 i mocy 306 KM. W BMW 428i oraz 420i Gran Coupe pracuje lekki, dwulitrowy silnik o mocy odpowiednio: 245 i 184 KM. Ponadto dwa 4-cylindrowe silniki wysokoprężne - 420d o mocy 184 KM, ze sportową skrzynią automatyczną zużywa według zapewnień producenta jedynie 4,6-4,7 l/100 km. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,7 s (z automatem: 7,5 s). Do napędu modelu 418d wykorzystano natomiast 2-litrowy silnik o mocy 143 KM. Wszystkie silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, wykorzystują najnowszą generację technologii BMW TwinPower Turbo i spełniają normę czystości spalin EU6.

Od początku sprzedaży modele BMW 428i oraz 420d będzie można zamówić z napędem czterech kół BMW xDrive. Standardowo napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Opcjonalnie dostępna będzie także 8-stopniowa przekładnia  automatyczna Steptronic lub Steptronic Sport (w tym drugim przypadku przełożenia można zmieniać za pomocą łopatek pod kierownicą).

W nowym modelu, zastosowano również rozwiązania BMW EfficientDynamics, optymalizujące efektywność wykorzystania paliwa przez jednostki napędowe, w czym pomaga funkcja start-stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego przełożenia, czy też urządzenia   uruchamiane tylko w razie potrzeby (np. klimatyzacja). W połączeniu ze skrzynią automatyczną dostępny jest tryb „żeglowania” (wybieg z odłączeniem hamowania silnikiem), a dodatkowe  możliwości oszczędzania zapewnia tryb ECO PRO.

Producent przygotował także bogatą ofertę opcji z zakresu BMW ConnectedDrive, obejmującą m in. nową generację systemu nawigacyjnego Professional, wyświetlacz Head-Up Display z pełną paletą kolorów, Asystenta Jazdy (ostrzega przed kolizją z pieszym), nieoślepiający system świateł głównych LED z asystentem oświetlenia dalekosiężnego High Beam Assistant, Active Protection z asystentem uwagi oraz najnowszą wersję aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go oraz paleta usług Apps.

Premiera auta odbędzie się podczas marcowej wystawy w Genewie. Sprzedaż ruszy w czerwcu br. Ciekawostką jest fakt, że cena ma być identyczna jak w przypadku dwudrzwiowego coupe.

Norbert Szwarc Foto: BMW   [gallery ids="44786,44780,44779,44785,44784,44783,44782,44781"]

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.