Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW M6 – Z nowym pakietem Competition
kalendarz 08/06 2015

BMW M6 – Z nowym pakietem Competition

Moto fanatyk / Tuning

W czerwcu br. BMW M GmbH zastąpi obecny pakiet Competition nowym pakietem tuningującym modele M6 Coupe, Gran Coupe i Cabrio.

Nowy pakiet obejmuje m.in. zwiększenie mocy silnika 4.4 V8 z technologią M TwinPower Turbo o 40 KM wobec standardowej wartości (do 600 KM) oraz momentu obrotowego z seryjnych 680 do 700 Nm, dostępnych w zakresie 1500-6000 obr./min.

Z nowym pakietem Competition wszystkie trzy modele imponują niespotykanymi osiągami. Np. sprint do 100 km/h trwa z pakietem Competition dla modeli M6 Coupe i Gran Coupe 3,9 s, dla modelu M6 Cabrio zaś 4,0 s. Ponadto M6 Coupe rozpędza się do 200 km/h w 11,8 s – o 0,6 s szybciej niż auto z poprzednią wersją pakietu Competition (moc wynosiła wtedy 575 KM). Prędkość maksymalna wszystkich modeli M6, także z pakietem Competition, jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po wykupieniu szkolenia z pakietem M Driver można ją podnieść do (także ograniczonej elektronicznie) prędkości 305 km/h.

Pakiet Competition to jednak nie tylko podniesione parametry silnika, ale także różne inne elementy wpływające na dalszą poprawę prowadzenia. Wszystkie zostały opracowane wedle tej samej zasady, według której powstają wszystkie samochody M: technologia podwoziowa zestrajana jest precyzyjnie do charakterystyki zespołu napędowego. Efekt końcowy to najlepsze możliwe osiągi przy zapewnieniu absolutnej kontroli nad zachowaniem samochodu w każdych warunkach. Tuning obejmuje w tym przypadku zarówno sprężyny, jak amortyzatory i stabilizatory. Aktywny mechanizm różnicowy M w tylnej osi pracuje z własnym sterownikiem, by zapewnić maksymalną trakcję także przy maksymalnym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu. Wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a dynamiczna kontrola stabilności DSC jest skonfigurowana dla maksymalizacji spontaniczności reakcji auta.

Zewnętrznie samochód z pakietem Competition wyróżniają 20-calowe koła M (dwukolorowe 601M) z mieszanym ogumieniu plus czarne podwójne końcówki rur wydechowych./oprac. ns/

 

galeria: [gallery ids="53851,53852,53853,53854,53855,53856,53857,53858,53859"]

Zobacz podobne artykuły:

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile
kalendarz 21/04 2019

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

Moto fanatyk

2019.04.21

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt.
Zlot Stulecia Citroëna
kalendarz 18/04 2019

Zlot Stulecia Citroëna

Moto fanatyk

2019.04.18

Fani marki mają czas tylko do 30 kwietnia, żeby zgłosić zabytkowe modele Citroëna do Zlotu Stulecia (Le Rassemblement du Siècle).
Toyota odpala GR Supra GT Cup
kalendarz 17/04 2019

Toyota odpala GR Supra GT Cup

Moto fanatyk

2019.04.17

Kto będzie najszybszym kierowcą nowej GR Supry?
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz i Szczepaniak – debiutanci Rajdu Argentyny

Kajetanowicz i Szczepaniak – debiutanci Rajdu Argentyny

Wiadomości / Moto sport

2019.04.26

Ruszyła rywalizacja w piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajdzie Argentyny.
39 Rajd Argentyny

39 Rajd Argentyny

Wiadomości / Moto sport

2019.04.25

Tegoroczny cykl Rajdowych Mistrzostw Świata FIA powraca na kontynent amerykański. Piąta runda sezonu odbędzie się w Argentynie.
Lubiak i Borko przed Rajdem Świdnickim

Lubiak i Borko przed Rajdem Świdnickim

Wiadomości / Moto sport

2019.04.25

W najbliższy weekend odbędzie się Rajd Świdnicki. Wśród startujących nie zabraknie Macieja Lubiaka.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.