Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW M6 – Z nowym pakietem Competition
kalendarz 08/06 2015

BMW M6 – Z nowym pakietem Competition

Moto fanatyk / Tuning

W czerwcu br. BMW M GmbH zastąpi obecny pakiet Competition nowym pakietem tuningującym modele M6 Coupe, Gran Coupe i Cabrio.

Nowy pakiet obejmuje m.in. zwiększenie mocy silnika 4.4 V8 z technologią M TwinPower Turbo o 40 KM wobec standardowej wartości (do 600 KM) oraz momentu obrotowego z seryjnych 680 do 700 Nm, dostępnych w zakresie 1500-6000 obr./min.

Z nowym pakietem Competition wszystkie trzy modele imponują niespotykanymi osiągami. Np. sprint do 100 km/h trwa z pakietem Competition dla modeli M6 Coupe i Gran Coupe 3,9 s, dla modelu M6 Cabrio zaś 4,0 s. Ponadto M6 Coupe rozpędza się do 200 km/h w 11,8 s – o 0,6 s szybciej niż auto z poprzednią wersją pakietu Competition (moc wynosiła wtedy 575 KM). Prędkość maksymalna wszystkich modeli M6, także z pakietem Competition, jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po wykupieniu szkolenia z pakietem M Driver można ją podnieść do (także ograniczonej elektronicznie) prędkości 305 km/h.

Pakiet Competition to jednak nie tylko podniesione parametry silnika, ale także różne inne elementy wpływające na dalszą poprawę prowadzenia. Wszystkie zostały opracowane wedle tej samej zasady, według której powstają wszystkie samochody M: technologia podwoziowa zestrajana jest precyzyjnie do charakterystyki zespołu napędowego. Efekt końcowy to najlepsze możliwe osiągi przy zapewnieniu absolutnej kontroli nad zachowaniem samochodu w każdych warunkach. Tuning obejmuje w tym przypadku zarówno sprężyny, jak amortyzatory i stabilizatory. Aktywny mechanizm różnicowy M w tylnej osi pracuje z własnym sterownikiem, by zapewnić maksymalną trakcję także przy maksymalnym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu. Wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a dynamiczna kontrola stabilności DSC jest skonfigurowana dla maksymalizacji spontaniczności reakcji auta.

Zewnętrznie samochód z pakietem Competition wyróżniają 20-calowe koła M (dwukolorowe 601M) z mieszanym ogumieniu plus czarne podwójne końcówki rur wydechowych./oprac. ns/

 

galeria: [gallery ids="53851,53852,53853,53854,53855,53856,53857,53858,53859"]

Zobacz podobne artykuły:

Zabytkowe modele Abartha podczas Cesana-Sestriere 2019
kalendarz 13/07 2019

Zabytkowe modele Abartha podczas Cesana-Sestriere 2019

Moto fanatyk

2019.07.13

W dniach 12 - 14 lipca, na górskich zakrętach odbędzie się legendarny włoski wyścig Cesana-Sestriere, organizowany przez Club Torino.
McLaren 720S dla niewielu
kalendarz 10/07 2019

McLaren 720S dla niewielu

Moto fanatyk / Tuning

2019.07.10

McLaren 720S otrzymał nowy zestaw tuningowy od DMC.
Audi na starcie Rajdu Heidelberg Historic
kalendarz 07/07 2019

Audi na starcie Rajdu Heidelberg Historic

Moto fanatyk

2019.07.07

W tym roku rajd samochodów zabytkowych Heidelberg Historic świętuje swoje 25. urodziny.
Najnowsze artykuły:
BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

Wiadomości / News

2019.07.19

BMW potwierdziło, że przygotuje nowe wersje modelu M2.
Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów

Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów

Warsztat / Bezpieczeństwo

2019.07.19

Jest szansa na poprawę infrastruktury dla tej grupy użytkowników dróg.
 Suzuki Boxing Night

Suzuki Boxing Night

Wiadomości / News

2019.07.19

Suzuki obejmie mecenatem reprezentantów i reprezentantki Polski, a także stanie się patronem zawodów reprezentacji narodowych pod nazwą Suzuki Boxing Night.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.