BMW 7 2016 – Suma innowacji
Nowa generacja flagowej limuzyny BMW znów ma zachwycać komfortem i wyróżniać się najnowszymi rozwiązaniami.
Jak zapowiada producent, nowa edycja luksusowej serii 7 otrzyma pionierską technologię. Dzięki temu nowy model ma stać się liderem segmentu pod względem dynamiki jazdy, komfortu, wydajności i wsparcia kierowcy.
Po raz pierwszy w historii firmy, BMW Group przekroczyła w ubiegłym roku poziom 2 mln pojazdów. Globalna sprzedaż samochodów zwiększyła się o 7,9 proc. do 2 117 965 sztuk (w roku ubiegłym: 1 963 798). „Nasze pojazdy cieszą się popularnością wśród klientów z każdego zakątka naszej planety, co stanowi dla nas niewątpliwie siłę napędową. Nasza strategia Number ONE w dalszym ciągu przynosi znakomite efekty, doskonale sprawdza się ona w praktyce, pozwalając na stałe niezbędne modyfikacje”, wyjaśnia prezes BMW, Norbert Reithofer. W 2014 r. dzięki nowej rekordowej sprzedaży marka BMW zajęła najwyższą lokatę w segmencie samochodów premium. Sprzedaż samochodów wzrosła o 9,5 proc. do 1 811 719 sztuk. Do znaczącego wzrostu sprzedaży przyczyniły się m.in. modele serii 3, serii 4 i serii 5 oraz BMW X5, które w swoich segmentach zajęły pozycje lidera.
Po ostatnich prezentacjach zupełnie nowych modeli, jak i tych poddanych retuszom, przyszedł czas na „siódemkę”. Co się zmieni? Przede wszystkim dzięki zastosowaniu technologii BMW Efficient Lightweight, nowe BMW serii 7 będzie ważyło o 130 kg mniej w porównaniu z dotychczasowym modelem. W dużym stopniu będzie to zasługą wykorzystania tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) – m in. do budowy klatki pasażerskiej. Część rozwiązań zostanie „zapożyczonych” z BMW i. W gamie jednostek napędowych pojawi się nowy silnik benzynowy - rzędowa jednostka 6-cylindrowa z najnowszej generacji BMW TwinPower Turbo, o większej wydajności. Napęd będzie przekazywany poprzez nową generację 8-stopniowej automatycznej przekładni Steptronic o zwiększonym zakresie przełożeń oraz zmiany biegów przez dane z systemu nawigacyjnego. W seryjnie montowanym przełączniku trybów Driving Experience Control znajdzie się tryb ADAPTIVE.
Nowa limuzyna ma wyrózniać się także - jak zawsze w przypadku aut tej marki – sportową charakterystyka, połączoną z wysokim komfortem jazdy. W tym celu zmodyfikowano układ jezdny. Poszczególne nastawy zawieszenia mogą być zmieniane w zależności od sytuacji przez kierowcę lub automatycznie. Standardem będzie pneumatyczne resorowanie obu osi z automatycznym samopoziomowaniem i adaptacyjnymi amortyzatorami (Dynamic Damper Control). Dodatkowo komfort mają poprawiać opcjonalne systemy – Integral Active Steering (zintegrowane współkierowanie tylnej osi), dostępny także w połączeniu z napędem na czterech kół xDrive oraz unowocześniony system aktywnie regulowanych elektromechanicznie stabilizatorów (Dynamic Drive).
Na liście wyposażenia znajdzie się m in. system operacyjny iDrive, seryjnie wyposażony w dotykowy ekran dla intuicyjnej obsługi poszczególnych funkcji, podobnie jak i dotykowy panel sterujący automatyczną klimatyzacją. Po raz pierwszy zastosowany czujnik 3D pozwoli w prosty sposób sterować systemem multimedialnym z wykorzystaniem gestów dłoni. Ponadto zdalne sterowanie parkowaniem z poziomu kluczyka samochodu, system Driving Assistant dodatkowo z prewencją kolizji – ostrzegający przed najechaniem i ostrzegający o ruchu poprzecznym, czy też Driving Assistant Plus - obejmujący kontrolę prowadzenia auta, a także ostrzegający o niezamierzonym opuszczaniu pasa z aktywną ochroną przed boczną kolizją.
W tej chwili trwają jeszcze testy nowej generacji serii 7. Premiera auta planowana jest we wrześniu tego roku podczas wystawy we Frankfurcie.
Norbert Szwarc
Foto: BMW
Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16