Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW 320d GT Sport - Dla wymagającego klienta
kalendarz 05/01 2015

BMW 320d GT Sport - Dla wymagającego klienta

Testy

Parę lat temu bawarki koncern wprowadził na rynek pierwszy model o oznaczeniu GT. Gran Turismo wyróżniało się elegancją sylwetką oraz jeszcze bardziej w stosunku do limuzyny przestronniejszym wnętrzem. Czy tak samo jest w przypadku mniejszej odmiany 3 GT?

Chociaż BMW 5 GT nie bije rekordów sprzedaży w naszym kraju, to bardzo dobrze sprzedaje się w USA czy Chinach. W Polsce zaledwie 10 proc. zainteresowanych nabyciem serii 5 wybiera ten model. BMW 3 GT  zostało stworzone specjalnie na rynek europejski. Dlatego jego przyjęcie było znacznie cieplejsze. Przyznać trzeba, że sylwetka BMW 3 GT jest bardzo atrakcyjna i dynamiczna. Wygląda przy tym znacznie mniej ociężale w stosunku do 5 GT. Auto charakteryzuje się długą maską, skróconym tylnym kufrem oraz dynamicznie zaprojektowanym przednim pasem. Także w porównaniu do większego brata w masywnym zderzaku nie giną reflektory i atrapa chłodnicy.
Seria 5 GT choć była przedstawicielem klasy średniej, to wewnątrz zapewniała miejsca porównywalnie z flagową limuzyną serii 7. Podobnie jest w przypadku 3 GT (ilość miejsca w stosunku do limuzyny serii 3 znacząco wzrosła). Wszystko dlatego, iż wzrósł rozstaw osi aż o 11 cm, długość o 20, szerokość o 3, zaś wysokość o 8 cm.
Wygoda i komfort
Skoro mowa o wnętrzu, to oczywiście nie mogło zabraknąć iDrive z gładzikiem doskonale radzącym sobie z odczytywaniem kreślonym palcem znaków. Tradycyjnie już kierowcę i pasażera otula wygodny fotel, z możliwością regulowania podparcia lędźwiowego. Jest to przydatne szczególnie poruszając się na dłuższych trasach. Zadowoleni będą również pasażerowie na tylnej kanapie. Mają aż 7 cm więcej przestrzeni na kolana niż w serii 3. Nawet bardzo wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca nad głowami. Dodatkowo w podłokietniku na tylnej kanapie znalazło się miejsce na dwa cup-holdery i płaski schowek.
Jeżeli uważacie, że przestrzeń bagażowa BMW 3 GT znacznie urosła w stosunku do serii 3, to jesteście w błędzie. Choć urosła ona tylko 25 litrów to i tak pojemność bagażnika wynosi 520 litrów. Dodatkowo długość podłogi skutecznie powiększa ją optycznie.
Bezpieczeństwo priorytetem
Przy tworzeniu tego auta, w dużym stopniu pomyślano również o bezpieczeństwie. Dlatego zastosowano w nim dużo dodatków, które mają sprawić, że jazda 3 GT będzie jeszcze bardziej bezpieczna. W wyposażeniu auta znajduje się asystent utrzymywania pasa ruchu, ostrzeżenie przed najechaniem na poprzedzający pojazd czy monitor martwego pola. BMW nie jest zbyt zwrotne, ale w manewrach parkowania pomaga nam kamera cofania z ruchomą trajektorią, czy umieszczone na przednich nadkolach obiektywy boczne Surround View, za pomocą których obserwować możemy obraz po bokach np. podczas włączania się do ruchu przy ograniczonej widoczności.
Pod maską testowej wersji pracował dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 184 KM. Sama jednostka jest dosyć głośna, zaś kabina średnio wyciszona. Zawieszenie zostało umiarkowanie utwardzone, brakuje trybów jazdy ze zmienną siłą tłumienia amortyzatorów. Ponieważ auto jest wyższe w stosunku do limuzyny i tym samym  środek ciężkości uległ przesunięciu do góry, to lubi łapać lekkie przechyły na łukach. W takiej sytuacji natychmiast reaguje xDrive naprowadzając pojazd na żądany tor jazdy. Istnieje możliwość wyborów czterech ustawień: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport +. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna Steptronic stara, aby zależnie od stylu jazdy miękko przerzucać biegi lub przeciągnąć je, zachowując dynamikę.
Dużą zaletą wersji 320d GT jest niewielki apetyt na paliwo. W warunkach miejskich możemy osiągnąć zużycie w granicach 6 litrów oleju napędowego. Oczywiście mowa o poruszaniu się na trybie oszczędnościowym Eco Pro. Sam silnik okazał się optymalny pod kątem dynamiki oraz oszczędności.
BMW 3 GT nie jest kolejną odmianą nadwoziową serii 3. To bez dwóch zdań pojazd o innym charakterze oraz grupie docelowej. Dotychczas w serii 3 brakowało przestrzeni oraz komfortowego podwozia. Gdy tego właśnie szukamy u bawarskiego producenta, z pewnością powinniśmy mocno zastanowić się nad zakupem serii 3 GT.
Paweł Pusz

Zalety auta:
-przestronne i wygodne wnętrze
-atrakcyjna sylwetka
-spory bagażnik
-dynamiczny i ekonomiczny silnik
-precyzyjna skrzynia biegów

Wady auta:
-podsterowność
-głośna jednostka napędowa

Podstawowe parametry techniczne BMW 320d GT Sport:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4824/1828/1508 cm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność 1995 cm3
Moc maksymalna: 184 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2750 obr./min
Napęd: 4 x4
Osiągi (0-100 km/h): 7,9 s.
Prędkość maksymalna: 226 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9/4,4/4,9 l
Pojemność bagażnika: 520/1600 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 130 400 zł (wersja 316i)
Cena wersji testowej: 158 400 zł

galeria: [gallery ids="49199,49201,49202,49203,49204,49205,49206,49207,49208,49209,49210,49211,49212,49213,49214,49215,49216,49217,49218,49219,49220,49221,49222,49223,49224,49225,49226,49227,49228,49229,49230,49231,49232,49233,49234,49235,49236,49237,49238,49239,49240,49241,49242,49243,49244,49245,49246,49247"]

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 110 KM DSG – Fabia, to brzmi dumnie…
kalendarz 10/07 2019

Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 110 KM DSG – Fabia, to brzmi dumnie…

Testy / Testy

2019.07.10

Fabia ma dla Skody znaczenie wyjątkowe. I to nie tylko dlatego, że jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów produkowanych w Mlada Boleslav. To tak naprawdę pierwszy nowy model po przejęciu czeskiego producenta prz...
Seat Ibiza FR 1,5 TSI 150 KM 6MT - Trochę więcej sportu
kalendarz 19/06 2019

Seat Ibiza FR 1,5 TSI 150 KM 6MT - Trochę więcej sportu

Testy / Testy

2019.06.19

Piątą generacje Ibizy Hiszpanie zaprezentowali w 2017 roku. Auto kontynuuje myśl stylistyczną zapoczątkowaną jeszcze w 2013 roku przez Seata Leona. Oczywiście, że nietrudno odnaleźć odniesienia do poprzedniczki, ale w porówna...
VW Tiguan Allspace 2,0 TDI BlueMotion R-Line DSG - Piwo i wurst
kalendarz 14/06 2019

VW Tiguan Allspace 2,0 TDI BlueMotion R-Line DSG - Piwo i wurst

Testy / Testy

2019.06.14

Tiguan jest jak piwo i wurst.  Sprawdzony i „wchodzi” w zasadzie każdemu. W dniu premiery auto było bardzo zaawansowane technologicznie. Dodatkowo teraz oferowane jest w odmianie przedłużonej Allspace.
Najnowsze artykuły:
BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

Wiadomości / News

2019.07.19

BMW potwierdziło, że przygotuje nowe wersje modelu M2.
Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów

Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów

Warsztat / Bezpieczeństwo

2019.07.19

Jest szansa na poprawę infrastruktury dla tej grupy użytkowników dróg.
 Suzuki Boxing Night

Suzuki Boxing Night

Wiadomości / News

2019.07.19

Suzuki obejmie mecenatem reprezentantów i reprezentantki Polski, a także stanie się patronem zawodów reprezentacji narodowych pod nazwą Suzuki Boxing Night.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.