BMW R 18 Spirit of Passion – W sam raz dla Batmana
Niepowtarzalny styl, inny od wszystkich – tak wygląda nowy „Spirit of Passion” od Kingston Custom.
Dirk Oehlerking nadał BMW R 18 swoją unikalną sygnaturę, tworząc drugą, po Rolandzie Sandsie, wyjątkową modyfikację R 18 z serii „SoulFuel”, polegającej na współpracy BMW Motorrad z wybranymi firmami. Furorę zrobiła również jedna z wcześniejszych modyfikacja R 18 autorstwa Bernharda Naumanna, pseudonim „Blechmann”.
Należący do Oehlerkinga Kingston Custom jest znany z ekstremalnych przeróbek motocykli. Jeśli jednak ktoś oczekiwał kompletnej przebudowy R 18, będzie zaskoczony. —Ten motocykl jest tak perfekcyjny, że stronę techniczną pozostawiłem w spokoju. Rama jest w 100 proc. oryginalna i na tyle dopracowana, że nie powinno się tu niczego zmieniać — twierdzi Oehlerking. Mimo to maszyna stała się oryginalną i jednoznaczną modyfikacją Kingston Custom.
Największym wyróżnikiem, a zarazem największym wyzwaniem jest ogromna owiewka. Zarówno karoseria, jak i kierownica oraz błotnik są wykonane ręcznie według projektu Kingston Custom. Wydech zmodyfikowanego R 18 został przerobiony przez Oehlerkinga na styl roadsterów Kingston. Standardowe kierunkowskazy zostały zastąpione odpowiednikami od Kellermanna, a diodowy przedni reflektor ulokowano wewnątrz owiewki. Na błotniku zastosowano oryginalny lakier oraz liniowanie, które zostały uzupełnione kilkoma detalami w stylu Kingston. Zawieszenie kół i zbiornik paliwa są oryginalne. Całościowe wykończenie motocykla jest oparte na klasycznym stylu art deco. Dzięki łatwej w modyfikacji architekturze, BMW R 18 znakomicie nadaje się do przeróbek.
„Spirit of Passion”, to efekt pracy i pasji wyścigowego motocyklisty, projektanta i rzemieślnika Dirka Oehlerkinga, który żyje nią od ponad 35 lat. Proces projektowania rozpoczyna się dla niego na długo przed pierwszym szkicowaniem: — Najpierw bardzo dużo myślę i zastanawiam się. Moje motocykle zawsze mają duszę, charyzmę i niepowtarzalny charakter. Są unikatami i potrzebują uwagi godnej unikatów. Przed moim wewnętrznym okiem stale przelatują obrazy, pokazujące mi styl, na którym chcę się skupić. Gdy już to wiem, rozpoczynam szkicowanie za pomocą ołówka. Robię to do momentu, aż moje serce się otworzy – wtedy wiem, że to jest to!
Modyfikacja motocykli BMW to dla hanowerczyka już tradycja. Odpowiada on za około 17 kreacji własnych marki, w tym słynne przeróbki „Black Phantom” oraz siostrzany „White Phantom”. Mimo to przeprojektowanie i przeróbka R 18 były dla Oehlerkinga czymś nowym. — Ten projekt jest chyba najbardziej imponujący w całej mojej karierze. Bardzo wiele dla mnie znaczy, w tym momencie może nawet wszystko. Największe znaczenie ma dla mnie przede wszystkim zaufanie, jakim po raz kolejny obdarzyło mnie BMW Motorrad. Jestem za to bardzo wdzięczny./oprac. ns/
źródło: BMW
Zobacz podobne artykuły:
Nowe BMW M1 było „ukończone w 95 procentach”...
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.05
BMW Concept Skytop w Warszawie
Wiadomości / News
2024.12.14
Wypadek, który zyskał światowy rozgłos
Wiadomości / News
2024.11.30
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25