Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW Alpina XB7 – Alpina zastąpiła BMW M
kalendarz 25/05 2020

BMW Alpina XB7 – Alpina zastąpiła BMW M

Tuning / BMW

Ten największy SUV BMW to półoficjalny model BMW X7 M.

Pierwszy SUV firmy Alpina przygotowany z myślą o rynku amerykańskim (choć nie tylko). BMW nie miało w planach opracowania modelu X7 w wersji M, dlatego pole do popisu miała firma z Buchloe. Największy SUV marki był już widziany  siedzibie Alpina w ubiegłym roku, co sugerowało prace nad tym modelem. Zresztą szef Alpiny, Andreas Bovensiepen przyznał, że jego firma chce się zajmować dużymi SUV-ami.

Najmocniejszą odmianą modelu X7 jest wersja M50i dysponująca mocą 530 KM (750 Nm). Dla osób oczekujących „czegoś” więcej, jest właśnie Alpina XB7. Samochód napędzany jest 4.4-litrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym doładowaniem, który zapewnia 621 KM przy 5500 - 6600 obr/min i moment obrotowy równy 800 Nm dostępny już od 2000 obr/min.

Jak łatwo zgadnąć, osiągi auta ważącego 2655 kg są więcej niż imponujące. Ten wielki SUV rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 sek. i może się rozpędzić do 290 km/h. Jak podkreśla Alpina, osiągi te zostały uzyskane na standardowym ogumieniu w rozmiarze 285/45 R21.

Potężny silnik 4.4 V8 z podwójnym turbodoładowaniem, napędza również Alpinę B7 (flagowy model BMW serii 7), ale został zmodyfikowany, ażeby uzyskać dodatkowe KM. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej ZF, która również została dostosowana  do zmienionej charakterystyki auta. Ujmując to dokładniej, zoptymalizowano przełożenia, a zmiana biegów w trybach Sport i Sport+ jest bardziej dynamiczna.

BMW Alpina XB7 ma również elektronicznie regulowany aktywny mechanizm różnicowy z momentem blokującym do 1475 Nm. Ponadto inżynierowie Alpiny zajęli się układem xDrive AWD, dostosowując rozkład momentu obrotowego, aby zmaksymalizować przyczepność i dynamikę jazdy w każdych warunkach. Jak zawsze nie pominięto układu jezdnego. Zastosowane pneumatyczne zawieszenie pneumatyczne pozwala na zmianę prześwitu w zakresie 40,6 mm, w zależności od sytuacji na drodze lub wybranego trybu jazdy.

Poprawiono także geometrię. Pod maską auta znalazły się wzmocnione rozpórki, zwiększające sztywność nadwozia, zaś elektromechaniczne stabilizatory aktywnego systemu stabilizacji przechyłu i sztywniejsze tuleje tylnej osi znacznie zmniejszają przechylenie nadwozia w zakrętach. Z przodu przy kołach zastosowano czterotłoczkowe zaciski Brembo z tarczami hamulcowymi o średnicy 395 mm i 398 mm z tyłu. Zaciski są wykończone w kolorze Alpina Blue z białym logo Alpina.

Model XB7 wyróżnia się zmienionym przednim zderzakiem z dużymi wlotami powietrza, tylnym zderzakiem ze sportowym układem wydechowym ze stali nierdzewnej i małymi żebrami dyfuzora, a także charakterystycznymi elementami Alpina, jak m in. logo marki na przednim zderzaku i 20-ramienne koła Alpina Classic, które są opcjonalnie dostępne w rozmiarze 23 cali.

We wnętrzu ekskluzywny charakter auta podkreśla szklana aplikacja „Crafted Clarity” na podświetlanym na niebiesko przełączniku zmiany biegów, kontroler iDrive w stylu Alpina, tabliczka Alpina, podświetlane progi drzwi Alpina i sportowa kierownica Alpina ręcznie wykończone skórą Lavalina. Standardem jest wykończenie wnętrza Alpina Myrtle Luxury Wood.

Biorąc pod uwagę cenę pojazdu, która zaczyna się od 141 300 dolarów, samochód wyposażony jest w prawie każdą opcję dostępną w X7. Na liście znalazła się skórzana tapicerka Merino, podgrzewane fotele, miękkie wykończenie drzwi, podsufitka Alcantara, wykończony skórą panel, trzyczęściowy szklany dach panoramiczny oraz bogaty zestaw systemów wspomagających kierowcę.

Alpina XB7 jest dostępna w USA od maja br. Pierwsze zamówione egzemplarze zostaną dostarczone do nabywców we wrześniu. W Niemczech SUV został wyceniony na 155 200 euro (170 550 dol.). Nabywcy otrzymają auta w grudniu. Powodem opóźnienia dostaw  w Europie jest fakt, że Alpina XB7 powstaje w fabryce BMW Spartanburg w Karolinie Południowej./ns/

Foto: Alpina


Tagi:
BMW, Alpina, BMW X7, BMW Alpina XB7

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf VII GTI TCR – Co można jeszcze wycisnąć?
kalendarz 12/07 2020

VW Golf VII GTI TCR – Co można jeszcze wycisnąć?

Moto fanatyk / Tuning

2020.07.12

Dla entuzjastów Golfa GTI i ostrych hatchbacków.
Mercedes Klasa X Exy Extreme+ – W prawdziwy dziki teren
kalendarz 05/07 2020

Mercedes Klasa X Exy Extreme+ – W prawdziwy dziki teren

Moto fanatyk / Tuning

2020.07.05

Carlex Design przygotował propozycję dla prawdziwych fanów off-roadu.
 BMW M3 2021 testowane na Nurburgringu
kalendarz 28/06 2020

BMW M3 2021 testowane na Nurburgringu

Wiadomości / News

2020.06.28

Nowy sportowy sedan będzie oferowany zarówno z napędem na tył, jak i na wszystkie koła.
Najnowsze artykuły:
 Toyota 2000GT za milion dolarów na aukcji?

Toyota 2000GT za milion dolarów na aukcji?

Wiadomości / News

2020.07.16

Dom aukcyjny RM Sotheby's wystawił na aukcję sportową Toyotę 2000GT z 1967 r. – jeden z zaledwie 62 egzemplarzy z kierownicą po lewej stronie.
 Kombajn zablokował krajową „dwójkę”

Kombajn zablokował krajową „dwójkę”

Wiadomości / News

2020.07.16

Niewłaściwe zabezpieczenie ładunku przewożonego naczepą niskopodłogową było powodem zsunięcia się kombajnu zbożowego na krajowej „dwójce” w pobliżu przejścia granicznego w Świecku.
Rok Cup Poland – czasem słońce, czasem deszcz

Rok Cup Poland – czasem słońce, czasem deszcz

Wiadomości / Moto sport

2020.07.15

Podobnie jak przed tygodniem, przy okazji Kartingowych Mistrzostw Polski, zawodnicy serii Rok Cup Poland także rywalizowali na Autodromie Słomczyn.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.