Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Auto Union "Srebrna Strzała" weźmie udział w srebrnym jubileuszu
kalendarz 13/07 2018

Auto Union "Srebrna Strzała" weźmie udział w srebrnym jubileuszu

Moto fanatyk

Na największym zlocie historycznych samochodów wyścigowych będzie można podziwiać Auto Union Typ C oraz Wanderera Stromlinie Spezial.

W tym roku to już 25. edycja angielskiego Goodwood Festival of Speed (12-15 lipca). Na obchodach nie zabraknie wspaniałych pojazdów Audi Tradition. Na zlocie pojawią się dwa srebrne samochody z ponad 100-letniej historii czterech pierścieni - Auto Union Typ C oraz Wanderer Stromlinie Spezial.

Dla ponad 200 tysięcy fanów, którzy spodziewani są na Goodwood, Auto Union Typ C to stary, dobry znajomy. Przyjazd tego modelu na Festival of Speed zawsze był jednym z najważniejszych punktów wydarzenia. W roku 1936, gdy samochód ten został pokazany po raz pierwszy, jego 16 cylindrów, 520 KM, najwyższa rozwijana prędkość rzędu 340 km/h i silnik umieszczony za kierowcą, jawiły się niczym elementy futurystycznego snu. Jeszcze w tym samym roku, Bernd Rosemeyer zdobył za jego sterami Mistrzostwo Europy w serii niemieckich wyścigów górskich. W tym roku, za kierownicą zrekonstruowanego przez Audi Tradition Auto Union Typ C zasiądzie Hans-Joachim Stuck. To dla tego byłego kierowcy Audi Sport będzie wyjątkowe wydarzenie. W latach ’30 XX w. ojciec Hansa-Joachima, Hans, był członkiem zespołu Auto Union i był niemal nie do pokonania w wyścigach górskich. Za każdym razem, gdy Stuck Junior prowadzi „Srebrną Strzałę”, zakłada oryginalne gogle i rękawice swojego ojca.

Na zlocie pojawi się również inny jubileuszowy gość ze zbiorów Audi Tradition – Wanderer Stromlinie Spezial. Ten samochód na Goodwood pokazany będzie po raz pierwszy. Osiemdziesiąt lat temu, specjalnie na najtrudniejszy wówczas rajd długodystansowy Liège-Rzym-Liège, Auto Union AG wyprodukowało trzy egzemplarze tego bolidu. Przed samochodem postawiono zadanie jechania z prędkością przynajmniej 50 km/h przez całą długość ponad 4 tys. km wyścigu. Przez 100 godzin trwania zmagań kierowcy prawie się nie zatrzymywali – wyjątkiem były przerwy na tankowanie. Wysokie wymagania postawione przed kierowcami i maszynami przyniosły ciężkie żniwo: w roku 1938 do mety dotarła ledwie jedna trzecia zawodników, a w roku 1939 jedynie 21 z 51 startujących. Wśród nich były wszystkie trzy Wanderery Stromlinie Spezial spod znaku Auto Union. W ten sposób firma zdobyła najważniejszą wtedy nagrodę za pracę zespołu projektowego: pierwsze miejsce w rankingu marek./oprac. ns/


Tagi:
Goodwood Festival of Speed, Auto Union Typ C, Wanderer Stromlinie Spezial, Hans-Joachim Stuck

Zobacz podobne artykuły:

„Historie Alfy Romeo” - rozdział dziesiąty
kalendarz 03/07 2020

„Historie Alfy Romeo” - rozdział dziesiąty

Moto fanatyk

2020.07.03

Giulia i Stelvio reprezentujące 110 lat włoskiej doskonałości.
 Lexus LC Convertible – Z poprawkami TRD
kalendarz 28/06 2020

Lexus LC Convertible – Z poprawkami TRD

Moto fanatyk / Tuning

2020.06.28

Oficjalny warsztat tuningowy Toyoty i Lexusa – Toyota Racing Development – przygotował nowe modyfikacje dla cabrio Lexusa.
„Historie Alfy Romeo” - rozdział dziewiąty
kalendarz 27/06 2020

„Historie Alfy Romeo” - rozdział dziewiąty

Moto fanatyk

2020.06.27

Supersamochód 8C Competizione.
Najnowsze artykuły:
Do kupienia Aston Martin Davida Beckhama

Do kupienia Aston Martin Davida Beckhama

Wiadomości / News

2020.07.05

Model Aston Martin V8 Volante z 1988 r. został wystawiony na sprzedaż z ceną wywoławczą 550 000 dolarów.
Volvo z dożywotnią gwarancją na części

Volvo z dożywotnią gwarancją na części

Wiadomości / News

2020.07.05

Volvo Car Poland wprowadza dożywotnią gwarancję na oryginalne części zamontowane w autoryzowanych serwisach marki.
Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Wiadomości / Ciekawostki

2020.07.04

Korek nie jest dziś materiałem naturalnie kojarzonym z przemysłem motoryzacyjnym, ale w przypadku Mazdy ten charakterystyczny surowiec związany jest zarówno z przeszłością, jak i przyszłością marki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.