
Auto Union "Srebrna Strzała" weźmie udział w srebrnym jubileuszu
Na największym zlocie historycznych samochodów wyścigowych będzie można podziwiać Auto Union Typ C oraz Wanderera Stromlinie Spezial.
W tym roku to już 25. edycja angielskiego Goodwood Festival of Speed (12-15 lipca). Na obchodach nie zabraknie wspaniałych pojazdów Audi Tradition. Na zlocie pojawią się dwa srebrne samochody z ponad 100-letniej historii czterech pierścieni - Auto Union Typ C oraz Wanderer Stromlinie Spezial.
Dla ponad 200 tysięcy fanów, którzy spodziewani są na Goodwood, Auto Union Typ C to stary, dobry znajomy. Przyjazd tego modelu na Festival of Speed zawsze był jednym z najważniejszych punktów wydarzenia. W roku 1936, gdy samochód ten został pokazany po raz pierwszy, jego 16 cylindrów, 520 KM, najwyższa rozwijana prędkość rzędu 340 km/h i silnik umieszczony za kierowcą, jawiły się niczym elementy futurystycznego snu. Jeszcze w tym samym roku, Bernd Rosemeyer zdobył za jego sterami Mistrzostwo Europy w serii niemieckich wyścigów górskich. W tym roku, za kierownicą zrekonstruowanego przez Audi Tradition Auto Union Typ C zasiądzie Hans-Joachim Stuck. To dla tego byłego kierowcy Audi Sport będzie wyjątkowe wydarzenie. W latach ’30 XX w. ojciec Hansa-Joachima, Hans, był członkiem zespołu Auto Union i był niemal nie do pokonania w wyścigach górskich. Za każdym razem, gdy Stuck Junior prowadzi „Srebrną Strzałę”, zakłada oryginalne gogle i rękawice swojego ojca.
Na zlocie pojawi się również inny jubileuszowy gość ze zbiorów Audi Tradition – Wanderer Stromlinie Spezial. Ten samochód na Goodwood pokazany będzie po raz pierwszy. Osiemdziesiąt lat temu, specjalnie na najtrudniejszy wówczas rajd długodystansowy Liège-Rzym-Liège, Auto Union AG wyprodukowało trzy egzemplarze tego bolidu. Przed samochodem postawiono zadanie jechania z prędkością przynajmniej 50 km/h przez całą długość ponad 4 tys. km wyścigu. Przez 100 godzin trwania zmagań kierowcy prawie się nie zatrzymywali – wyjątkiem były przerwy na tankowanie. Wysokie wymagania postawione przed kierowcami i maszynami przyniosły ciężkie żniwo: w roku 1938 do mety dotarła ledwie jedna trzecia zawodników, a w roku 1939 jedynie 21 z 51 startujących. Wśród nich były wszystkie trzy Wanderery Stromlinie Spezial spod znaku Auto Union. W ten sposób firma zdobyła najważniejszą wtedy nagrodę za pracę zespołu projektowego: pierwsze miejsce w rankingu marek./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Premiera Opla na XS Carnight Wörthersee
Moto fanatyk
2025.04.26
XVII Ogólnopolski Zlot Mustangów
Moto fanatyk
2025.04.17
VW zapowiada święto GTI na Nürburgringu
Moto fanatyk
2025.03.30
Zniżki cen na majówkę na stacjach Circle K
Wiadomości / News
2025.04.29
Na to uważaj w drodze na majówkę
Bezpieczeństwo
2025.04.29