Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi wygrało pierwszy wyścig WEC w Silverstone
kalendarz 20/04 2015

Audi wygrało pierwszy wyścig WEC w Silverstone

Wiadomości / Moto sport / Audi

Trio kierowców: Fässler, Lotterer, Tréluyer, zwyciężyło za kierownicą Audi R18 e-tron Quattro.

Podczas pierwszego z serii wyścigów długodystansowych mistrzostw świata FIA-WEC w Silverstone, po pełnych napięcia 6 godzinach walki, zwyciężyło Audi R18 e-tron quattro prowadzone przez Marcela Fässlera, André Lotterera i Benoît Tréluyera. Wyścig był pełen niespodziewanych zwrotów akcji - prowadzenie często się zmieniało, a walka była twarda.

Jeżeli uznać, że sześciogodzinny wyścig w Wielkiej Brytanii był emocjonującym przedsmakiem całego sezonu, fani sportów motorowych mogą liczyć na ekscytujący rok mistrzostw FIA-WEC. Przez prawie cały czas zmagań, Audi, Toyota i Porsche walczyły ze sobą, ciągle się wyprzedzając i walcząc „drzwi w drzwi”. W końcu, hybrydowe R18 e-tron quattro z numerem startowym „7”, o nos, z przewagą 4,610 sek., wyprzedziło przeciwników. Siostrzane auto Lucasa di Grassi, Loïca Duvala i Olivera Jarvisa, po dwóch nieplanowanych pit-stopach, zajęło piąte miejsce.

„Gratulacje dla Marcela, André i Bena, którzy dziś, przez sześć godzin, udowadniali czym jest sport motorowy”, powiedział szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „To zwycięstwo jest wymarzonym rozpoczęciem sezonu i piękną nagrodą dla całej załogi za ciężką pracę zimą. Jednocześnie sukces mobilizuje jeszcze bardziej do wielkich wyzwań, czekających nas w kolejnych tygodniach. Weekend w Silverstone pokazał ponadto, że przed nami być może najbardziej emocjonujący i najbardziej zacięty sezon WEC.”

Początek wyścigu wydawał się być dla Audi z numerem 7 niezbyt szczęśliwy. Z powodu kłopotów z biegami, Benoît Tréluyer z piątego miejsca startowego spadł daleko za rywali i w pierwszych okrążeniach musiał przebijać się przez połowę stawki. Po 2,5 godz. auto od Marcela Fässlera przejął André Lotterer i 30 minut później objął prowadzenie.

„To świetny dzień dla Audi i dla naszego zespołu” - powiedział Lotterer po zakończeniu zmagań. „Ciśnienie od pierwszego do ostatniego okrążenia było ogromne, więc nie mogliśmy sobie pozwolić na błąd. To nam się udało. Również dlatego, że zespół techniczny podczas dwóch pit-stopów wypełnił swe zadania doskonale, z perfekcyjną strategią. Tę dynamikę całego teamu zabieramy teraz ze sobą do Spa i do Le Mans.”

Godny uwagi był trwający wiele okrążeń pojedynek pomiędzy Marcelem Fässlerem i kierowcą Porsche, Neelem Jani, podczas którego obaj Szwajcarzy wielokrotnie się nawzajem wyprzedzali. Wygrana wydawała się być również w zasięgu załogi siostrzanego bolidu Audi z numerem startowym „8”. Jednak dwa postoje, podczas których najpierw musiał być wymieniony duży fragment karoserii tyłu pojazdu uszkodzony po stłuczce z rywalem, a następnie naprawiano mocowanie maski, kosztowały Lucasa di Grassi, Loïca Duvala i Olivera Jarvisa około 7  minut straty, a w związku z tym również wszelkie szanse na miejsce na podium. Dla brazylijsko-francusko-niemieckiego trio, które wystartowało z drugiej linii startowej, na mecie przypadło piąte miejsce. „Wspaniały dzień dla Audi, chociaż oczywiście jesteśmy w trójkę nieco rozczarowani” – podsumował Oliver Jarvis. „Mimo to, przeważają pozytywne wrażenia: emocjonujący wyścig i pierwsze zwycięstwo naszego R18 e-tron quattro, to zachęta do dalszych starań na cały sezon WEC.”

2 maja, w belgijskim Spa-Francorchamp, odbędzie się drugi wyścig sezonu mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych. Audi w Spa wystawi również trzeci hybrydowy samochód, za sterami którego siądą Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi i René Rast.

Wyniki wyścigu:
1. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 201 okrążeń
2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) + 4,160 sek.
3. Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) + 14,816 sek.
4. Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) – 1 okrążenie straty
5. di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) – 4 okrążenia straty
6. Rusinov/Canal/Bird (Nissan Ligier) – 16 okrążeń straty
7. Yacaman/Derani/Gonzalez (Nissan Ligier) – 17 okrążeń straty
8. Dalziel/Sharp/Heinemeier Hansson (Honda HPD) – 18 okrążeń straty
9. Leventis/Watts/Kane (Nissan Dome) – 23 okrążenia straty
10. Bruni/Vilander (Ferrari) – 29 okrążeń straty
 

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...