Audi świętuje w Goodwood trzy jubileusze
Wiadomości / Wydarzenia / Audi
Podczas tegorocznego Festival of Speed, Audi Tradition będzie świętować będzie trzy ważne wydarzenia ze swojej historii.
W tym roku Festiwal Prędkości odbywa się w dniach 27-29 czerwca. Audi Tradition zaprezentuje w brytyjskim Goodwood trzy ikony historii sportów motorowych. Pierwsza z nich to Audi Typ C „Alpensieger“, które w sierpniu tego roku zawita także do Polski. Przed 100 laty, ten otwarty samochód turystyczny wygrał Międzynarodowy Austriacki Rajd Alpejski. Przed 80 laty z kolei, w wyścigach zadebiutowały Silberpfeile - „srebrne strzały “ marki Auto Union, o czym Audi Tradition przypomni prezentując samochód wyścigowy Auto Union Typ C z 1936 r. Dodatkowo podziwiać będzie można także Audi 90 quattro IMSA-GTO, startujące przed 25 laty w serii wyścigów w Ameryce Północnej. Do Goodwood zawitają ponadto zwycięzcy z Le Mans: Frank Biela i André Lotterer.
Co roku, ta światowej rangi impreza skupiająca się na historycznych samochodach sportowych, gromadzi około 160 tys. gości z całego świata. W tym roku, po raz pierwszy na Festiwalu Audi Tradition zaprezentuje Audi Typ C „Alpensieger“ – „Alpejskiego Zwycięzcę“. W roku 1909, założyciel firmy Auto Union August Horch odszedł z niej, ale w niedługim czasie założył przedsiębiorstwo Audi, którego nazwa stanowi łacińskie tłumaczenie jego nazwiska. Trzeci z modeli Audi stworzonych przez Horcha – „Typ C“ – zaprezentowano w 1911 r. Był to jeden z jego lepszych i najdojrzalszych projektów. „Typ C” uwodnił swoją klasę, gdy w latach 1912-1914 trzy razy z rzędu zwyciężył w Austriackim Rajdzie Alpejskim, będącym wówczas najtrudniejszym na świecie wyścigiem długodystansowym. Warto przypomnieć, że ten sam „Alpejski Zwycięzca” pojawi się w dniach od 15 do 17 sierpnia na imprezie MotoClassic Wrocław 2014, na zamku Topacz w podwrocławskiej Ślęzy.
Auto Union Typ C z roku 1936 jest maszyną dobrze znaną bywalcom festiwalu w Goodwood. Wyścigowy samochód, w którym Bernd Rosemeyer w roku 1936 podbił europejskie tory, ma w Anglii szeroką rzeszę fanów. W 1937, Rosemeyer wygrał w nim pierwsze angielskie Grand Prix w Donington Park. Typ C, o mocy 520 KM i 16 cylindrach, wzbudza podziw gości zwłaszcza w chwili odpalania silnika. W tym roku, za jego kierownicą zasiądzie pięciokrotny zwycięzca z Le Mans Frank Biela, którego kariera wiąże się z największymi sukcesami sportowymi Audi. „Wystąpić w Goodwood jako kierowca, to zawsze ekscytujące przeżycie. Nie mogę się doczekać zajęcia miejsca za sterami Auto Union Silberpfeil“ – mówi Biela.
W 1988 r., po zakończeniu zaangażowania w rajdy, Audi powróciło na międzynarodową scenę sportów motorowych, ale tym razem na tor wyścigowy. Modelem Audi 200 quattro marka zrobiła wtedy furorę w północnoamerykańskich mistrzostwach TransAm. W kolejnym roku, pozostając cały czas w Ameryce Północnej, wystartowały po raz pierwszy w klasie GTO serii IMSA. Audi 90 quattro IMSA-GTO, za kierownicą którego Hans-Joachim Stuck zdobył tytuł wicemistrza, miało moc 720 KM. W Goodwood, w kokpicie Audi 90 quattro IMSA-GTO zasiądzie trzykrotny zwycięzca z Le Mans, André Lotterer. „To dla mnie ogromna frajda. Uwielbiam samochody wyścigowe Audi z lat osiemdziesiątych“ – mówi Lotterer./oprac. ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.03
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11